Gå til innhold

Iphone-kunder får penger "tilbake"


Anbefalte innlegg

Hvis du får 100 dollar i verdi-sjekk som du må bruke på apple produkter. Og apple har en fortjeneste på 10% for hvert produkt de selger (bare fant på et tall). Så må du faktisk kjøpe ting for 1000 dollar for at Apple skal tjene inn de 100 de først ga ut. Å si at de tjener masse penger på dette er egentlig bare tull. La oss si at de har så mye som 50% fortjeneste, de må allikevel selge for 200 dollar for å gå i null...

9448235[/snapback]

 

Du skal ikke se bort ifra at de på apple store har langt over 50% fortjeneste da det ikke går igjennom andre forhandlere.

9449373[/snapback]

 

Apple har vanligvis 50% margin på produktene sine, men det kan tenkes at de har litt mindre på Iphone nå i begynnelsen. Uansett må denne "generøsiteten" sees i sammenheng med at Apple vet at mindre enn 25% av kundene vil benytte seg av dette tilbudet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter hva jeg har fått med meg går det heller ikke ann å bruke noen slags for for penn på skjermen til iphone, siden den registrerer varmen fra fingertuppene dine, og da kan du ikke bruke den når du har hansker på, eller noe som hindrer deg komme i direkte kontakt med telefonen. HELT uaktuelt for meg ihvertfall.

9449687[/snapback]

 

Den går ikke etter varme, men den kjenner igjen hud.

 

Vanlige mobiler er da heller ikke så lette å betjene me hansker på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Jeg ser på dette som at apple selv innrømmer at iPhone var priset litt vel høyt, og at den ikke solgte så bra som de hadde forutsett. Men det er bra av dem og gå ut på denne måten, og gi penger tilbake til alle kundene. Selv om det er i form av en verdi-sjekk.

9444631[/snapback]

 

Den har da solgt svært så bra ?

Lenke til kommentar

Sier meg litt uenig i noe av den negative kritikken av iPhone, seff er det dumt at dem dumper prisen og at kun om du er 14 dager etter levering får 200 USD tilbake, resten får 100 USD.

 

Testa iPhone litt i går her, må si at den er siiiiinnnnnsykt digg, utrolig skarpt bildet, heftig zoom funksjon av bilder, og menyene/programmene "glir" så sinnsykt mye bedre enn på feks Nokia N91'ern min.

 

Sitter og vurderer om jeg skal anskaffe iPhone eller iPod Touch...

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Cash-back eller Cash rabate som de også kaller det er svært vanlig i USA. Det brukes i så og si alle bransjer, biler, mobiltelefoner, musikk utstyr, kamera utstyr osv osv.

 

Det som er så lurt er at folk flest er lobotomert og ikke gidder lette på ræva og bruke denne.

 

Og hvis det stemmer att feks Apple har 50 eller 100 prosent fortjeneste på tilbehøret sitt så betyr det at de til nød gir det bort til kostpris, ergo har de ikke tapt ei krone. Typisk triks hvis man feks kjøper en gitar, butikken taper noen kroner på å gi med en bag til feks 500 kroner enn å gi 500 kroner i avslag.

Lenke til kommentar
De burde jo vite at all elektronikk er dyrt i begynnelsen, før prisen så synker, noe Steve også sier. Særlig på noe såpass "nyskapende" (legg merke til hermetegnene!) som iPhone.

9444773[/snapback]

Naturlig reduksjon i pris på elektronikk er en ting, men det er noe helt annet å nesten halvere prisen på 2 måneder. Om Apple ikke hadde tilbydd noe til tidligere kunder hadde det vært helt latterlig av dem. En så dramatisk prisreduksjon så raskt er utrolig dårlig kundebehandling av de første kundene.

 

Om hermetegnene dine i "nyskapende" skulle indikere ironi, har du tydeligvis lite kjennskap til iPhone. iPhone er utvilsomt noe av det mest nyskapende som har skjedd i mobilbransjen de siste årene. Dette til tross for at det er Apple som står bak, med påfølgende idiotiske begrensninger.

 

iPhone 4GB selges nå for 299$ (ca 2150kr). Dersom vi tar den prisen i betraktning uten å tenke på abonnement-kostnaden, er prisen helt latterlig lav. Faktisk så lav at selv det er nyskapende i mobilbransjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

dette er jo helt tragisk, folk suttrer om at prisen er senket og de har blitt lurt...

 

"noen kjøper en 360 for 1mnd siden og nå setter de ned prisen" buhu jeg føler meg lurt slemme MS....

 

det er jo noe alle veit at prisen er høyest ved lansering...og vill synke...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
dette er jo helt tragisk, folk suttrer om at prisen er senket og de har blitt lurt...

 

"noen kjøper en 360 for 1mnd siden og nå setter de ned prisen" buhu jeg føler meg lurt slemme MS....

 

det er jo noe alle veit at prisen er høyest ved lansering...og vill synke...

9456167[/snapback]

 

Som lurifaksen sier, det er forskjell på å senke prisen (normalt) og det å nærmest halvere prisen etter såpass kort tid (unormalt).

 

Prisen på 8gb versjonen er nå 399 dollar, ifølge dagens kurs blir det 2 289kr, ikke akkurat noen grusom pris

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja ja men uansett blir det teit og syte som det, synes jeg..

 

men kommer den tlf til norge? lurer på om jeg skal kjøpe en iPod Touch nå eller vene å kjøpe en iPhone

Lenke til kommentar

Vi snakker nå bare 100dollar man får tilbake, altså rundt 600kr

telefonen ble satt ned over 1500kr

 

ja ja men uansett blir det teit og syte som det, synes jeg..

 

men kommer den tlf til norge? lurer på om jeg skal kjøpe en iPod Touch nå eller vene å kjøpe en iPhone

Denne kommer til norge med binding med telenor, netcom og tele2 vurderer det også.

Men DU må ikke glemme at du fort går bakover i teknologien ved å velge denne.

 

Jeg ville ha venta med selve iphone til det kommer en utgave med 3g og videotelefoni, samt at man kan sende mms og ta opp video, ikke bare ta bilder...

Og at man slipper å bruke itunes...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ok... tror jeg går for en iPod Touch nå, og venter et år før jeg går over til noe alla iPhone, nokia har jo noe som ser ganske interessangt på den fronten..

og om et år så er det sikkert mer vanlig og mer og velge mellom..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...