Gå til innhold

Død pixel, hvordan er det med garantien?


Erlend!

Anbefalte innlegg

Min far har kjøpt en flunkende ny fijutsu-siemens pc gjennom jobben, med den fulgte det med en fujitsu-siemens skjerm lcd 17". Like til høyre er det en blå, død pixel. Småirritabelt...

 

Spørsmålet mitt er da som følger: Kan vi klage og få gjennomslag?

 

Mvh. Erlend O. Simensen

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel ikke krav på ny skjerm, men hvis du er heldig kan du få byttet den inn. Døde piklser på lcd skjermer forekommer ganske ofte, og er du "uheldig" får du en skjerm med døde piksler. Vet ikke hvordan det er med andre produsenter, men ViewSonic har nulltoleranse når det gjelder døde piksler.

Lenke til kommentar
Selvsagt har du garanti og angrefrist og alt som loven garanterer deg, uansett hvor og hvem du kjøper av!! :-)

§1, 1. ledd i angrefristloven:

Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted.

Loven gjelder altså bare ved salg til forbrukere, og ikke når et firma kjøper inn varer, som er tilfellet her.

 

Forøvrig er det ingen lov som krever at produsenten skal gi deg garanti. Derimot har du reklamasjonsrett, men dette er ikke det samme som garanti.

Lenke til kommentar

Hvilke Fujitsu Siemens skjerm er dette. Selv så har jeg en 17" S7 skjerm med ca 4 døde pixler. Heldigvis har jeg angrefrist, og kommer til å bruke den.

 

Har i bestilling en Samsung SyncMaster 172T fra IT butikken, men den kommer ikke før i neste måned. Vurderer generelt å droppe hele LCD kjøpet.

 

Forøvrig finnes det ikke SyncMaster 172T for levering fra noen webshop for tiden. Det er vel en container på vei oppover en eller annen "fjord" fra Asia. Virker som om alle webshopene venter i felleskap.

Lenke til kommentar

Prøver du å fortelle meg at firmaer ikke har angrefrist når de kjøper et produkt?? Jeg må le! Ingen er mer mektige enn firmaer når det gjelder angrefrister... Hvis statoil vil bytte et par maskiner som ikke funker hos "hottiheita data" tror du ikke da at hottiheita vil ta i mot maskinene? I verste tilfelle så mister jo hottiheita alle framtidige kontrakter.. Det vil jo selvsagt ikke si at LcdDuden får bytta sin lcd nødvendigvis, men han har rettigheter uansett.

 

ch

Lenke til kommentar
Prøver du å fortelle meg at firmaer ikke har angrefrist når de kjøper et produkt?? Jeg må le! Ingen er mer mektige enn firmaer når det gjelder angrefrister... Hvis statoil vil bytte et par maskiner som ikke funker hos "hottiheita data" tror du ikke da at hottiheita vil ta i mot maskinene? I verste tilfelle så mister jo hottiheita alle framtidige kontrakter..

Du er jo helt på bærtur. Angreretten gjelder kun for forbrukere, men dersom du får en vare som er defekt så har jo det absolutt ingenting med angrerett å gjøre. Slå opp i en hvilken som helst lovsamling, og den ville bekrefte min påstand.

 

- Judaz -

Lenke til kommentar
Hvilke Fujitsu Siemens skjerm er dette. Selv så har jeg en 17" S7 skjerm med ca 4 døde pixler. Heldigvis  har jeg angrefrist, og kommer til å bruke den.

 

Har i bestilling en Samsung SyncMaster 172T fra IT butikken, men den kommer ikke før i neste måned. Vurderer generelt å droppe hele LCD kjøpet.  

 

Forøvrig finnes det ikke SyncMaster 172T for levering fra noen webshop for tiden. Det er vel en container på vei oppover en eller annen "fjord" fra Asia. Virker som om alle webshopene venter i felleskap.

 

Det er en Fujitsu-Siemens CTM7011 skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...