Gå til innhold

full harddisk aktivitet i vista ved tider


ebr

Anbefalte innlegg

irriterer meg over dette noen ganger, harddisken kan lese og bråke i ca. ti minutter ved jevne mellomrom, i taskmanager er det ingen forklaring på dette i det hele tatt, fenomenet kommer alltid etter å ha kjørt windows update manuelt, men også andre ganger

Utrolig irriterende å høre disken jobbe for fullt uten å ha en anelse om hvorfor og hva den driver med!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min disk jobber og litt mye, men en på jobb sa det var en funksjon i Vista som kjørte noe form for Recovery slik at du hadde tilgang på filer til tross for at du slettet de.. Denne kjører i forhold til filer som lastes ned og endres osv + at det hos han SPISTE plass på harddisken... Han deaktiverte det etter å ha lett litt på nettet....

 

Har ennå ikke fått testet ut om dette stemmer eller bare er tull, men høres ut som noe Microsoft kan finne på for å gi deg enda mindre kontroll over datamaskinen...

Lenke til kommentar

Skru av skyggekopier ser ut som den genererer skyggekopier hver gang man endrer en fil... ikke rart det krever voldsomme ressurser.

 

To turn off System Protection

Click to open System.

 

In the left pane, click System Protection. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.

 

Under Automatic restore points, deselect the check box next to the disk where you want to turn off System Protection, and then click OK.

 

btw så hadde jeg nå etter en uke med Vista 65GB med skyggekopier på HD

Endret av Gisse
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...