Gå til innhold

Stillegående PC til videoredigering og spilling


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som emnet antyder skal jeg ha en stillegående klump til videoredigering og spilling, den bør også være kjapp.

Har satt sammen noen saker her, men er litt rusten på komponentfronten, sist jeg satte sammen noe var i 2002, hehe :D

Om noen har kommentarer og innspill så fyr løs, her er handlelista.

 

Vurderte også en HP XW8400, men der har en ikke mulighet til SLI... Bummer...

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Foreløpig) Liste over spill som støtter 64bit:

 

 

Half-Life 2

Lost Coast

Bet On Soldier: Blood Sport

Codename: Panzers (Phase one)

Colin McRae Rally 2005

Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

Far Cry

Fahrenheit

Shadow Ops: Red Mercury

Unreal Tournament 2004

World of Warcraft

WWII Tank Commander

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl

Dreadnought

 

Kilde: http://www.start64.com/index.php?option=co...=190&Itemid=116

 

Men det kommer garantert mer.

Lenke til kommentar

Mine forslag:

- sett istedet 2 raptorer i Raid 0 til OS.

- Vurder om du heller skal gå for 2 stk 22". Veldig kjekt ved videoredigering når du skal være effektiv.

- Adobe premiere pro støtter ikke 64bit, men du kan bruke programmet i et 64 bit os. Men det vil uansett ikke utnytte mer en ca 3.2Gb minne.

- 850W powersupply er overkill på ditt system. Vurder om du kommer til å bygge ut med mange flere harddisker evnt SLI.

Lenke til kommentar

Takker & bukker.

Har "sovet i timen" de siste par åra hva hardware og kompabilitet angår.

 

Jeg vil nok få bruk for effekten etterhvert, det vil bli flere disker og garantert et grafikkort til. Men ikke i aller første omgang. 2x raptor er vurdert, men det blir i såfall RAID 1 pga sikkerhet, diskene er kjappe nok i seg selv.

 

244T har større oppløsning enn tilsvarende 22", det er også kjekt når en skal redigere og spille. Om det kommer en ny 24" fra ett eller annet sted så blir nok det vurdert, men da må jeg nok vente til comdex er jeg redd.

 

Regner med at det vil komme en versjon fra Adobe som takler 64bit med tiden, og så lenge en kan kjøre på 64bit så hvorfor ikke, jeg kan jo alltids kjøre inn en dualboot med XP Pro på en egen partisjon/annen disk for ting som kun takler 32 bit.

 

Takker for innspillene :)

Lenke til kommentar

Godt poeng, jeg klaska bare til med det som skal være "best".

Etter det jeg skjønner så støtter hovedkortet Xeonprosessorer også så da kan jeg heller handle inn noe slikt om det skulle bli behov for det...

Eller vente til det kommer flere CPU'er som støtter 1333 FSB, handling blir det ikke før i slutten av måneden uansett..

Lenke til kommentar
Hmm.. Hovedkortet står opplistet som DDR2, og du har lagt inn DDR3 i handlelista?

 

Ser ellers fint ut det, har selv P182 og Thermalright 120 ultra extreme. Kjempefornøyd.

9444976[/snapback]

 

Litt usikker på HK ennå, la det inn mest for å få en pris å gå etter og så ikke så nøye på spec, men skal nok ha DDR3, de kortene støtter etter alt jeg kan skjønne Xeon også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...