Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med skoleinternett


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Flyttet til en internatskole for en par ukers tid siden, og alt fungerer helt fint utenom internettet. Internettet går svinaktig tregt og kobler ut i ett sett (mistenker at dette skyldes en eller annen uomtenksom person som bruker BitTorrent ... )

Hovedproblemet er dog at omtrent alt er blokkert her. Får ikke spilt noen online-spill siden de fleste portene er blokkert. Noen venner snakket om proxy for å omgå dette, er det mulig? Eventuelt andre løsninger? Vil veldig gjerne ha fullt utbytte av internettet her.

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett litt på Linux Squid Proxy Server, som du nevner, og det ser interessant ut. Latency skulle ikke være så stort problem for den typen spill jeg spiller.

 

Trenger jeg en egen servermaskin for å kjøre dette? Skal i så fall denne kjøre innenfor eller utenfor skolenettverket? (har begge mulighetene ... ) Får den sendt signalene mine videre til riktige porter, som jeg kan sette opp på et eller annet vis?

 

Takker igjen for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner. Foretrekker naturligvis å kjøre proxyen lokalt når dette er mulig, men jeg har en ekstra PC tilgjengelig som kan settes opp til dette formålet. Er ikke nødvendig med god sikkerhet eller høy fart, poenget er at jeg vil ha tilgang til et spill som kjører på porter som skolen blokkerer. Skal ta en titt på det som har blitt foreslått, takk til dere som har svart :)

 

Hvordan kan jeg kjøre en proxy lokalt, som Tordenflesk nevner?

Endret av opix
Lenke til kommentar
Er det da mulig at jeg setter opp en PC utenfor skolen (dvs. "hjemme") som dirigerer signalene tilbake til portene som spillet bruker? Eller hva mener du egentlig? :p

9464813[/snapback]

ja, noe sånt. den pcen som du har på utsiden av skolenettverket vil hele tiden være et mellomledd som mottar på en viss port, og videresender det til riktig og omvendt

Lenke til kommentar

Høres bra ut, men krever dette at spillet stilles inn til å sende på en annen port? Eller kan jeg bruke et eget program lokalt for å fikse dette?

 

Og denne datamaskinen som da står på utsiden av nettverket skal squidserveren installeres på, er det sånn å forstå?

 

Beklager at jeg stiller så mange spørsmål. Setter stor pris på at dere hjelper meg :)

Lenke til kommentar

Hmm ... ser da mer ut som en tjeneste som krypterer alt jeg sender av data eller noe sånt. Dessuten koster det litt for mye til at jeg synes det er verdt det. Tusen takk for at du svarte :)

 

Noen foreslo HTTP-Tunnel og SocksCap - har lastet det ned og eksperimentert litt med det, men får det ikke til å fungere så langt. Noen som vet om dette vil kunne hjelpe meg, eller om jeg må gjøre noe annet?

Lenke til kommentar

Fikk et gjennombrudd her i dag tidlig :)

 

Lastet ned HTTP-Tunnel og Proxifier, installerte disse og fulgte en kort og grei guide på sidene til HTTP-Tunnel. Etter dette greide jeg å logge meg inn i spillet, men dessverre blir Proxifier detektert som "Hacking Tool 20" av spillets GameGuard (program som sørger for at ingen driver og hacker eller tukler med spillet). Så det ser ut som problemet ikke kan løses uten at spillutviklerne gjør et eller annet ... med mindre det har seg slik at det finnes andre løsninger som GameGuard ikke har problemer med. Noen som har innspill til dette?

 

Tusen takk til alle dere som har hjulpet meg, setter stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Fikk et gjennombrudd her i dag tidlig :)

 

Lastet ned HTTP-Tunnel og Proxifier, installerte disse og fulgte en kort og grei guide på sidene til HTTP-Tunnel. Etter dette greide jeg å logge meg inn i spillet, men dessverre blir Proxifier detektert som "Hacking Tool 20" av spillets GameGuard (program som sørger for at ingen driver og hacker eller tukler med spillet). Så det ser ut som problemet ikke kan løses uten at spillutviklerne gjør et eller annet ... med mindre det har seg slik at det finnes andre løsninger som GameGuard ikke har problemer med. Noen som har innspill til dette?

 

Tusen takk til alle dere som har hjulpet meg, setter stor pris på det :)

9485272[/snapback]

 

Hvilket spill er det snakk om, tenkte å laste ned http-tunnel og proxifier for å få spilt på skolen jeg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...