Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

4ms forskjell mellom to adsl modemer ?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Saken er den at jeg har 2 forskjellige adsl modemer, første fikk jeg når jeg kjøpe den kjappeste adsl linja Telenor kunne tilby (1024/256) rundt år 2000, det heter så mye som: "Alcatel speedtouch home"

 

Modem nr 2 heter: "Speedtouch 546 t2"

 

Her om dagen testet jeg det gamle modemet bare for morro skyld for å sjekke om det enda var liv i det, til min store overraskelse så jeg at jeg hadde mellom 3-5ms bedre ping til samtlige servere enn med det nye modemet.

 

Syns det virker ganske rart at det skal være så stor forskjell mellom 2 modemer, dette kan da umulig være normalt eller ?

 

Gi beskjed tilbake viss du har opplevd noe lingende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

 

Saken er den at jeg har 2 forskjellige adsl modemer, første fikk jeg når jeg kjøpe den kjappeste adsl linja Telenor kunne tilby (1024/256) rundt år 2000, det heter så mye som: "Alcatel speedtouch home"

 

Modem nr 2 heter: "Speedtouch 546 t2"

 

Her om dagen testet jeg det gamle modemet bare for morro skyld for å sjekke om det enda var liv i det, til min store overraskelse så jeg at jeg hadde mellom 3-5ms bedre ping til samtlige servere enn med det nye modemet.

 

Syns det virker ganske rart at det skal være så stor forskjell mellom 2 modemer, dette kan da umulig være normalt eller ?

 

Gi beskjed tilbake viss du har opplevd noe lingende.

9436924[/snapback]

 

Samme her, har høyere ping fram til gateway med 546t2 modemet. Min er på omtrent 1-2ms høyere. Bor ganske nærme sentralen, sikkert større differanse dess lengre vekk fra sentralen man bor.

Endret av Ulven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...