Gå til innhold

Lære meg japansk !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Besøk bokhandler som selger pensum for universiteter/høyskoler. Kjøp en bok om basic japansk for ca. 400 kr. Enkelt og bra.

 

Har selv prøvd å lære meg basics i diverse språk via nettet, men det blir alltid mindre vellykket da du ikke får plukket opp alt du burde ha plukket opp i riktig rekkefølge osv.

Lenke til kommentar

Prøv

http://www.japanese-online.com/

 

Gratis sak. Register deg så får du tilgang til leksjoner for å lære deg japansk. Dvs engelske leksjoner for å lære japansk. Med tale.

 

Utdrag fra beginners lessons:

Lesson1 Meeting the New Neighbor

Lesson2 Yota's Room

Lesson3 Meeting Mary

Lesson4 Discussing the Weather

Lesson5 Yota's Birthday and Mary's Parents

Lesson6 The Weekend / Japanese Writing

Lesson7 Plans for Tomorrow

Lesson8 Kyoto Trip

Lesson9 Going to a Restaurant

Lesson10 Days of the Month

Lesson11 The Newstand

Lesson12 The Bank

Lesson13 Where is it?

Lesson14 Let's Go

Lesson15 The Trip

Lesson16 The Post Office

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
hallo, jeg har sett en god del nå på anime og har nå fått interessen for japansk og jeg kunne tenkt å lære meg litt basic japansk....

Noen som vet om noe bra plass der jeg kan bestille en cd eller noe sånt ? :p

takk takk :)

HAHA...Samma her!

Lasta ned:"Lets learn japanese" på Torrentz for å prøve å lære meg det og kan noen grunnleggende ting nå :D

 

Tror det er litt gammel programm da for ho dama er dritt tørr og de japsene som spiller er sikkelig lame skuespillere, men du lærer det du skal da...

Lenke til kommentar

Å lære seg skikkelig japansk kan ta opp til 10 år, om man jobber aktivt. De to første alfabetene kan du lære deg, om du bruker en time om dagen, på to uker.

 

Det tredje er det japanerene bruker de 10 første årene i grunnskolen på å lære. Kjenner flere som har studert japansk i opptil 7 år, og enda ikke snakker flytende.

Lenke til kommentar

Å lære japansk ved å se anime blir ekstremt vanskelig. Ikke glem at japanere har forskjellige grader av høflighet, og at animeer gjerne velger å være uformelle/uhøflige i talen. Man kan lett få trøbbel om man ikke klarer å skille mellom disse. Samtidig er det trøblete med alle kanjiene.

 

Selv tar jeg japansk, andre året, på Oslo Handelsgym. Det er langt mer komplisert enn å dra animefraser, for å si det slik!

Lenke til kommentar
Å lære japansk ved å se anime blir ekstremt vanskelig. Ikke glem at japanere har forskjellige grader av høflighet, og at animeer gjerne velger å være uformelle/uhøflige i talen. Man kan lett få trøbbel om man ikke klarer å skille mellom disse. Samtidig er det trøblete med alle kanjiene.

 

Selv tar jeg japansk, andre året, på Oslo Handelsgym. Det er langt mer komplisert enn å dra animefraser, for å si det slik!

Hvem er han svette fyern du har bilde av?

Lenke til kommentar
Å lære japansk ved å se anime blir ekstremt vanskelig. Ikke glem at japanere har forskjellige grader av høflighet, og at animeer gjerne velger å være uformelle/uhøflige i talen. Man kan lett få trøbbel om man ikke klarer å skille mellom disse. Samtidig er det trøblete med alle kanjiene.

 

Selv tar jeg japansk, andre året, på Oslo Handelsgym. Det er langt mer komplisert enn å dra animefraser, for å si det slik!

 

Selvfølgelig er det unødvendig å nevne at man ikke kan ha anime som eneste kilde når man lærer språket, men anime er en interessant kilde å utvide vokabular av. Grammatikk og setningsoppbygging kan man lære andre steder.

 

Men for å sett ting litt på spissen: Man trenger jo strengt tatt ikke verken riktig grammatikk eller formalitetsnivå for å gjøre seg forstått ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Å lære seg skikkelig japansk kan ta opp til 10 år, om man jobber aktivt. De to første alfabetene kan du lære deg, om du bruker en time om dagen, på to uker.

 

Det tredje er det japanerene bruker de 10 første årene i grunnskolen på å lære. Kjenner flere som har studert japansk i opptil 7 år, og enda ikke snakker flytende.

Og jeg kjenner ørten nordmenn som har hatt engelsk på skolen i 12år og enda ikke kan grunnleggende ting som at "off" og "of" uttales forskjellig. Hvor lang tid det tar å lære et nytt språk er helt individuelt.

Endret av Agg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...