Gå til innhold

LOTRO, et døende spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal vi se, vi prøver dette igjenn når man er våken, hadde nesten problemer med å lese den selv hehe ( Det kan fort bli til en D you are hereby warned :)

Grunnene til at folk velger laurelin over andre servere er som nevnt av andre også, høy snittalder, mange spillere og en delt community (30% endgame spillere, 10% pure rp, 10% pure pvp og en 50% som gjør litt av hvert vil jeg tippe).

For at spillet skal overleve mener jeg det er ett par ting de må fokusere på; De må skape mere variasjon i quests (ikke bare slakte bjønn, ku ulv hest å gris) for så å bli sendt tilbake for å gjøre 20 til etter det. De burde gjøre variasjon i instansene hva vansklighetsgrad anngår. Pr. nå er det for lavt vannsklighets nivå i de aller fleste instanser vi har rift innkludert.

Jeg tror personlig Mines of Moria blir nøkkelen til lotro. Enten så kjører de ut med mere variasjon i spillet generelt. Eller så satser de på å holde det slik det er nå, veldig casual, om dette er tilfellet tror jeg de mister utrolig mange spillere. Som kjent er jo AoC og Warhammer rett rundt hjørnet. Jeg mener ikke at spillet i seg selv skal være vanskligere, jeg mener som mange andre bare at man skal kunne finne litt utfordringer rundt omkring. Rift Helegrod, Carn Dum, Annuminas, Urugarth Og Balad Gularam har i snitt veldig lavt vannsklighets nivå dette med unntak av noen veldig få bosser.

Pucifer Thunderstorm : lvl 50 captain of sleeping dragons

Arcticaria Amaranth : lvl 50 loremaster of sleeping dragons

Bagandrat Toothache : rank 6 Warg of ettens

Pewalot OfArrows : rank 3 Black Arrow of ettens

Endret av Pucifer
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

sorry Pucifer, jeg orker nesten ikke lese det. Så som TheScorp sier, vil du at folk skal lese hele, del opp i et par ti paragrafer ;)

Endret av Christeven
Skrevet
sorry Pucifer, jeg orker nesten ikke lese det. Så som TheScorp sier, vil du at folk skal lese hele, del opp i et par ti paragrafer ;)

yep - og sms språk hjelper heller ikke. Hvis du ikke gidder å skrive alt helt ut kan du nesten ikke forvente at folk gidder å lese det. Sorry :)

Skrevet

sånn renska litt opp i den :) var litt for sent da jeg skrev den sist tror jeg. Hadde problemer med å lese den der selv, kanskje med unntak av sms språket hvor det blir til d (ja jeg vet fæl uvane) :)

Skrevet (endret)

LotrO kan bli et døende spill ja...

har selv spilt lotro siden release. Et drit bra spill, virkelig.

Men det er lack of content. Jeg mener..Hva skal jeg med fisking lixom..greit at spillet er casual men...vi trenger mer raids!

Har 6/6 rift 6/6 helegrod fullcrafted og egentlig alt som er mulig får en guardian å ha.

Syntes det er leit å slutte med spillet men det gir meg ingen annen mulighet.

pvp'en er jo helt mongo, spesielt for en tank.

Det verste er at spillere er egentlig ik så krevende. gi oss 1,2 raids i noen månder, men crap loot, jeg hadde gjort det med glede.

sånn her ser jeg det:

Hardcore spillre slutta for 1 år sia

Normale spillere slutter nå som age of conan og warhammer online kommer

casual rp-players forsetter

Endret av AtleBer
Skrevet

LotRO er et døende spill og det hjelper ikke mye når AoC og Warhammer Online kommer :) Da vil spillet ivertfal gå rett i dass. Dette er min mening, flame hvor mye dere vil hvis dere er fanboys.

Skrevet

Men må legge til en ting.

Lotro er ik lagd får å være et stort online spill med masse driunger. Det er avslappen spill, hvor du kan gå på parncing pony og ta deg en øl, eller sitte med og snakke med kompisene dine i shire mens du røykre litt old toby :)

Dette er ik spillerstil da men forsatt..syntes ik lotro skal sammenlignes med wow, conan og de spilla der

Skrevet (endret)
LotRO er et døende spill og det hjelper ikke mye når AoC og Warhammer Online kommer :) Da vil spillet ivertfal gå rett i dass. Dette er min mening, flame hvor mye dere vil hvis dere er fanboys.

hvordan kan det være døende om antall spillere øker? så fram til du faktisk kan komme med bevis til påstanden din kan du droppe å poste, for siden du tydligvis bare gjetter og gjør deg besluttninger på hva du tror, men ikke vet..

Er det noe som irriterer meg så er det folk som tror de vet og kan alt, men egentlig ikke vet en dritt..

Endret av Christeven
Skrevet (endret)

prøver ik å være noe som helst drittsek her altsaå..men har du bevis på at antallet øker..

kunne du vist meg en link el noe?

I så fall er jeg glad for lotro vis antallet øker der...Av de ca 200-300 folka jeg ble kjent med mest jeg spilte der så tror jeg kun 50 fortsatt spiller.

skal nok komme tilbake en gang da mines of moria kommer :)

Endret av AtleBer
Skrevet

Har spilt veldig mye i det siste og har aldri hatt problemer med å treffe folk på "normale" tidspunkt. Du kan jo ikke bare starte spillet halv to onsdagsnatten og forvente å finne mange folk der. Prøv lørdag ettermiddag i stedet. ;)

Skrevet

Viss jeg skal være helt ærlig...grunnen til at lotro er så lite spill er fordi du ikke har nok å gjøre.

De har gjort alt veldig enkelt der nå.

I kinshippet mitt tokk vi balrog og thorog(2 vanskeligste bossene) på farme status.

er ik morsomt å klare alt, trenger noe å bruke tid på.

tror det er mange andre som tenker det samma...dessuten er ik pvp'en i lotro noe særlig å skryte av..

Skrevet
Viss jeg skal være helt ærlig...grunnen til at lotro er så lite spill er fordi du ikke har nok å gjøre.

I kinshippet mitt tokk vi balrog og thorog(2 vanskeligste bossene) på farme status.

tror det er mange andre som tenker det samma...dessuten er ik pvp'en i lotro noe særlig å skryte av..

Du har ikke spillt i det siste skjønner jeg.. :roll:

Skrevet

Det er jo ikke for folk som deg LOTRO er laget for. WoW vil passe midt i blinken for deg. LOTRO passer for casual players, som ikke har tid til å spille 24/7. Jeg synes det er det beste med hele spillet. Synes det er deilig at det er så mange eldre spillere, som faktisk spiller fordi det er gøy å spille, og ikke for å "vinne" i et spill, som man faktisk ikke kan vinne i. Tror du undervurderer hvor mange mennesker som faktisk liker den stilen LOTRO har, og det er nok derfor Turbine fortsetter med den samme linjen som før, siden det faktisk går bra. Hadde det vært folk som deg som var hovedbrukermassen, så hadde de lagd nye raid hele tiden, men det er faktisk ikke det. Turbine er ikke helt idioter, så de skjønner nok hvordan de skal tjene mest mulig penger.

Har ingen tro på at Age of Conan eller Warhammer vil endre noe av dette, siden de appelerer til andre spillergrupper.

Skrevet

AtleBer, to ting.

1. "Ik" staves "Ikke" eller "Ikkje", avhengig om du bruker bokmål eller nynorsk.

2. Spilte en del timer i gårkveld/natt, så her er en liten oppsummering. Er en lvl 40 Hobbit Minstrel. (dinget 41 da jeg gikk og la meg.)

* Først, sjekke posten. Fikk en ny paioppskrift av en kamerat, og den måtte jo testes. Grundig. :p

* En fyr spurte om jeg kunne bli med opp i Fornost (instance) da de sårt trengte en minstrel. Har ikke noe spesielt å gjøre der og kjenner ikke fyren engang, men det er jo moro å treffe nye folk. Surret rundt der oppe i over tre timer i strekk uten å gjøre noe spesielt. Hjalp de andre med noen quester og bosser, men tjente fint lite på det selv. Men så lenge man har det moro er det belønning i seg selv. (for øvrig har jeg allerede deedene vi får der oppe, så jeg fikk ikke det engang).

* Etter at vi forlot Fornost og gikk hver til vårt tenkte jeg å ta en quest jeg trengte, men to andre trengte hjelp til en quest og hadde prøvd å rekrutere noen en stund uten hell. (begynte å bli sent, tross alt). Jeg spaserte ned til dem og tilbød meg hjelp, så vi dro inn i orkeland og denget løs. De andre fikk questen sin og takket for hjelpen. Nå skal det sies at jeg ikke liker å gjøre ting på den enkle måten, så jeg holdt meg mest mulig i bakgrunnen og lot dem gjøre så mye som mulig selv. Når vi endelig var ferdige hadde de gjort questen, drept en rekke orker for en deed, fått masse loot og tjent en god del penger. Jeg hadde fått litt småpenger, men det var alt. Jeg brukte litt til å reparere ustyret mitt og kjøpte øl for resten.

* På tide å la Guardianen min få kjørt seg litt. Han er lvl 26 og for tiden midt mellom områder i North Downs. Han er stort sett ferdig med questene i Trestelbridge, men ikke høyt nok level til questene i Esteldin ennå. Hadde noen få gruppequester, så etter å ha fått noen med meg i gruppen dro vi til orkeland (samme sted om Minstrelen) og denget løs på orker. Slet litt da minstrelen vår døde, så vi gikk litt frem og tilbake en stund før vi endelig klarte å gjøre en quest.

* Folk begynte å avslutte for natten, så jeg gikk heller rundt og samlet ressurser for crafting en god stund. Problemet er at jeg fort går lei av å crafte, så i stedet surret jeg rundt i over to timer uten noe spesielt å gjøre. Klarte å finne nok ressurser for å gå opp en Tier som scholar, men det betydde å dra helt til Ered Luin for å fullføre questen. Gikk til fots fra North Downs til Ered Luin og tilbake, selv om jeg kunne ha hoppet tilbake til huset mitt i the Shire og brukt Swift Travel til Ered Luin. Foretrakk å ta det med ro og høre på musikk. (har media player i bakgrunnen). tok ganske lang tid, så da jeg endelig var fremme og hadde lært nye oppskrifter til scholar tenkte jeg å ta kveld, men hadde nettopp lært noen nye farger (dye). De måtte jo selvsagt prøves, men da trengte jeg ingredienser. Surret rundt uten mål og mening en stund til jeg hadde fått tak i det jeg trengte og gikk til en scholar for å kjøpe siste rest.

* Tok kveld.

Alt i alt fikk jeg gjort én quest og lært en ny Tier som scholar etter å ha spilt hele kvelden og store deler av natten. Og det beste med alt? Jeg ville gjort alt igjen med glede da jeg hadde det moro hele tiden. ;)

Skrevet (endret)

Det er jo ikke for folk som deg LOTRO er laget for. WoW vil passe midt i blinken for deg. LOTRO passer for casual players, som ikke har tid til å spille 24/7. Jeg synes det er det beste med hele spillet. Synes det er deilig at det er så mange eldre spillere, som faktisk spiller fordi det er gøy å spille, og ikke for å "vinne" i et spill, som man faktisk ikke kan vinne i. Tror du undervurderer hvor mange mennesker som faktisk liker den stilen LOTRO har, og det er nok derfor Turbine fortsetter med den samme linjen som før, siden det faktisk går bra. Hadde det vært folk som deg som var hovedbrukermassen, så hadde de lagd nye raid hele tiden, men det er faktisk ikke det. Turbine er ikke helt idioter, så de skjønner nok hvordan de skal tjene mest mulig penger.

Har ingen tro på at Age of Conan eller Warhammer vil endre noe av dette, siden de appelerer til andre spillergrupper.

Veit jo alt dette.

Jeg kjøpte feil spill det vet jeg, men holdt meg i lotro et år, fordi jeg syntes det er fint spill, og tro det eller ei er litt casual selv.

Jeg spiller ikke 24/7 lang ifra. Jeg spilte som en gæærn til å makse fyren min i en del av sommern, ellers så spiller jeg nesten ikke lotro..av de grunn av at jeg ikke har noe å gjøre.

wow er ikke spillet for meg :) Bryr meg egentlig ik om gear og alt det der.

liker bare utfordinger. og lotro har blitt for lett. før måtte du farme etter legandry pagees. Det kunne ta deg en måned eller masse gull. Da var det stas at du hadde fått deg lengandry traits. nå får du deg legandry etter kvarter av å drepe noen mobs i angmar.

Ja det er greit det skal være casual, men...jeg tror til og med casual players liker litt uttfordinger. Men skjønnner at lotro ikke har helt det jeg ser etter :)

Jeg syntes det er synd, siden jeg tror mange spillere liker lotro..og spillet kan være casual med raids også. Er da ingen som tvinger casual folk til å gjøre raids hele tia.

EDIT: nå høres det ut som om jeg er helt gæærn på raids. Jeg tenker egentlig mest på 6 man instancese og andre utfordinger..og raids og da seff :)

Endret av AtleBer
Skrevet
AtleBer, to ting.

1. "Ik" staves "Ikke" eller "Ikkje", avhengig om du bruker bokmål eller nynorsk.

2. Spilte en del timer i gårkveld/natt, så her er en liten oppsummering. Er en lvl 40 Hobbit Minstrel. (dinget 41 da jeg gikk og la meg.)

* Først, sjekke posten. Fikk en ny paioppskrift av en kamerat, og den måtte jo testes. Grundig. :p

* En fyr spurte om jeg kunne bli med opp i Fornost (instance) da de sårt trengte en minstrel. Har ikke noe spesielt å gjøre der og kjenner ikke fyren engang, men det er jo moro å treffe nye folk. Surret rundt der oppe i over tre timer i strekk uten å gjøre noe spesielt. Hjalp de andre med noen quester og bosser, men tjente fint lite på det selv. Men så lenge man har det moro er det belønning i seg selv. (for øvrig har jeg allerede deedene vi får der oppe, så jeg fikk ikke det engang).

* Etter at vi forlot Fornost og gikk hver til vårt tenkte jeg å ta en quest jeg trengte, men to andre trengte hjelp til en quest og hadde prøvd å rekrutere noen en stund uten hell. (begynte å bli sent, tross alt). Jeg spaserte ned til dem og tilbød meg hjelp, så vi dro inn i orkeland og denget løs. De andre fikk questen sin og takket for hjelpen. Nå skal det sies at jeg ikke liker å gjøre ting på den enkle måten, så jeg holdt meg mest mulig i bakgrunnen og lot dem gjøre så mye som mulig selv. Når vi endelig var ferdige hadde de gjort questen, drept en rekke orker for en deed, fått masse loot og tjent en god del penger. Jeg hadde fått litt småpenger, men det var alt. Jeg brukte litt til å reparere ustyret mitt og kjøpte øl for resten.

* På tide å la Guardianen min få kjørt seg litt. Han er lvl 26 og for tiden midt mellom områder i North Downs. Han er stort sett ferdig med questene i Trestelbridge, men ikke høyt nok level til questene i Esteldin ennå. Hadde noen få gruppequester, så etter å ha fått noen med meg i gruppen dro vi til orkeland (samme sted om Minstrelen) og denget løs på orker. Slet litt da minstrelen vår døde, så vi gikk litt frem og tilbake en stund før vi endelig klarte å gjøre en quest.

* Folk begynte å avslutte for natten, så jeg gikk heller rundt og samlet ressurser for crafting en god stund. Problemet er at jeg fort går lei av å crafte, så i stedet surret jeg rundt i over to timer uten noe spesielt å gjøre. Klarte å finne nok ressurser for å gå opp en Tier som scholar, men det betydde å dra helt til Ered Luin for å fullføre questen. Gikk til fots fra North Downs til Ered Luin og tilbake, selv om jeg kunne ha hoppet tilbake til huset mitt i the Shire og brukt Swift Travel til Ered Luin. Foretrakk å ta det med ro og høre på musikk. (har media player i bakgrunnen). tok ganske lang tid, så da jeg endelig var fremme og hadde lært nye oppskrifter til scholar tenkte jeg å ta kveld, men hadde nettopp lært noen nye farger (dye). De måtte jo selvsagt prøves, men da trengte jeg ingredienser. Surret rundt uten mål og mening en stund til jeg hadde fått tak i det jeg trengte og gikk til en scholar for å kjøpe siste rest.

* Tok kveld.

Alt i alt fikk jeg gjort én quest og lært en ny Tier som scholar etter å ha spilt hele kvelden og store deler av natten. Og det beste med alt? Jeg ville gjort alt igjen med glede da jeg hadde det moro hele tiden. ;)

Yess, jeg skjønner hva du mener her.

Du er tydelig vis den typen spillet er laget for.

Viss folk tror jeg prøver å slenge dritt om lotro så er det ik det jeg gjør.

Jeg sa hvorfor folk som meg stikker. jeg mente heller ikke så si at dagen age of conan kommer ut er lotro dødt. De felste som skal spille age of conan nå dro fra lotro alerede får et år sia :D

Skrevet

Jepp, da er vi enige. LotRO er langt fra døende, men det er godt mulig det skifter spillertyper. Folk som elsker WoW, lever for raids og synes maks level er toppen av lykke vil nok holde seg unna, men vi som spiller for å ha det moro vil nok kose oss i årevis. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...