Gå til innhold

Hvordan skal vi linke eksternt?


Anbefalte innlegg

I en liten diskusjon på en annen tråd, kom det fram et ønsket fra enkelte brukere om at linker til eksterne nettsider åpnes i et nytt vindu. Ettersom det var delte meninger om dette, fant vi det like greit å opprette en avstemning om saken. Så stem ivei, og vi setter stor pris på om dere begrunner svarene deres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg det er greit med eksterne linker i egne vinduer, ikke er jeg plaget av at det blir for mange av dem heller. Bruk Opera så slipper du at det blir mange på startlinja di.

 

For Opera brukere som vil ha dem eksternt er jo et alternativ å klikka høyre museknapp og dra musa rett ned over en link. Mousemoves i Opera er en gudegave! :smile:

 

Kjetil A Gogstad

[email protected]

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte at noen ønsker å bli påtvunget nye vinduer. Det flotte med å ikke automatisk åpne de i nye vinduer er at *du selv kan velge*. Valgfrihet. Er det så vanskelig? Hvis du ikke vil ha nytt vindu klikker du på linken, hvis du vil ha nytt vindu klikker du shift+linken.

Lenke til kommentar

Dere kan jo sjekke deres egne søstersider først da, HWNO har alltid hatt det sånn.

 

itavise.no, dinside.no, vg.no +alle andre større nettpublikasjoner også gjør det på den måten, det grunner i et ønske om å slippe å forlate siden før man er ferdig å lese en artikkel.

 

I stedet for å klage over hvor vanskelige leserene er kan man kanskje se på om det er noe i det.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-03 01:19, picachu skrev:

Kan det være SÅÅÅÅ vanskelig ??


Dere på Gamers.no ..... n00bs


 

Hvis du er så dyktig, hvorfor lager du ikke din egen side? Se om den blir bedre enn denne!

 

Jeg er så lei av alle de som slenger med KJEFTEN. :evil:

 

Visste du forresten at denne siden krever mye arbeid?

De som lager den bruker en god del av fritiden sin på dette!!!

 

Jeg synes de gjør en GOD jobb med siden!!!

 

STÅ PÅ GAMER.NO ! :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-03 18:58 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-03 20:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-03 16:12, MailMan13 skrev:

Dere kan jo sjekke deres egne søstersider først da, HWNO har alltid hatt det sånn. itavise.no, dinside.no, vg.no +alle andre større nettpublikasjoner også gjør det på den måten


Det handler ikke om å være lik alle andre hele tiden, heller om å tilfredstille leserne litt. Det er tross alt de vi jobber for. Vi er bare ute etter deres meninger, slik at vi kan gjøre siten så bra som mulig.

 

Quote:


I stedet for å klage over hvor vanskelige leserene er kan man kanskje se på om det er noe i det.


Er det noen i Gamer.no som klager på hvor vanskelige leserne er?

Lenke til kommentar

ok.....jeg har roet meg nå :smile:

 

Dere skal ha skryt for sidene deres, og ikke drittslenging. Beklager..

 

jeg hadde lest noen svar fra Gamer.no folk på noen spørsmål i forumet. (2-3 stk) Alle svarene hadde en litt nedlatende tone i seg. (syntes jeg) Derfor var jeg kanskje litt krass i postingen her inne.

 

Men... det handler ikke om å være lik/ulik andre nettsider. Webmsterene på sidene som en her nevnte er garantert ikke amatører, de har en viss peiling på hvordan folk vil ha det. Personlig liker jeg at externe linker åpnes i nytt vindu, og helst i bakgrunnen hvis dere hadde fått det til. (har sett det på noen sider)

 

Ellers ønsker jeg dere lykke til videre. Stå på :smile:

 

p|cachu

Lenke til kommentar

Quote:


picachu skrev:

jeg hadde lest noen svar fra Gamer.no folk på noen spørsmål i forumet. (2-3 stk) Alle svarene hadde en litt nedlatende tone i seg. (syntes jeg) Derfor var jeg kanskje litt krass i postingen her inne.


Det har i tilfelle ikke vært meningen å være nedlatende. Tror jeg kan snakke på alle medarbeidernes vegne når jeg sier det. Beklager hvis det har virket slik.

 

Quote:


picachu skrev:

Webmsterene på sidene som en her nevnte er garantert ikke amatører, de har en viss peiling på hvordan folk vil ha det. Personlig liker jeg at externe linker åpnes i nytt vindu, og helst i bakgrunnen hvis dere hadde fått det til. (har sett det på noen sider)


Takk for komplimentene. Det ser ut til at det går din vei med linkingen også, og jeg hadde egentlig forventet det. Vi venter allikevel et døgn til eller to før vi begynner å ta ansvar for linke praksisen.

Lenke til kommentar

Quote:


picachu skrev:

btw. sorry for at jeg kalte dere n00bs.


 

Jeg vet faktisk ikke hva det betyr engang, og da er det kanskje like greit at du ikke forklarer det heller tydeligvis. Hvis det er en forvrengt versjon av det engelske ordet "nob" som betyr adelig eller fin, så skjønner jeg ikke at det kan være noe negativt. Enkelte ganger kommer det fram et par virkelig rare ord her på forumet, og dette n00bs er et av dem... :smile:

Lenke til kommentar

Vel, da kom vi fram til at de fleste ville linke eksternt og vi vil dermed følge den prosedyren framover. Dette var ingen bombe egentlig, og det er som mange sier svært vanlig på de fleste websider. Internt vil vi fortsette å linke som før. Takk for tilbakemeldingene så langt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...