Gå til innhold

Utenlandsbestilling (ER BLITT SVINDLET!)


Anbefalte innlegg

Det er jo ikke det samme, her var det jo snakk om en viss mulighet for gevinst. Trådstarter gamblet og tapte, og det må jo være lov så lenge man er klar over risikoen.

9528589[/snapback]

 

Godt og høre at du er inneforstått med hva jeg faktisk gjorde! Det hele var en "all in" hånd og jeg kunne enten vinne eller tape mot motstanderens hånd og endte opp med sist nevnte. Jeg vurderte forholdet mellom tap og gevinst og så helt klart at det var verdt å prøve seg.

 

Jeg innrømmer at det var en tabbe og ikke ta paypal men derfor spurte jeg om det på forhånd her på forumet og fikk selvsagt null respons rundt dette og tenkte dermed ikke mer på det.

Nå som jeg er svindlet strømmer selvsagt folk til.

 

 

Begynner nesten å le av deg. Herregud, hvordan er det mulig å være så dum? Skjønner du ikke at det var svindel?

9528589[/snapback]

 

Om jeg ikke skjønte at det var en svindel? Har du ikke lest noen av det jeg har skrevet?? DETTE ER ET SJANGSESPILL. Hvis du ikke skjønner hva jeg skrev, les rikky sitt innlegg. Hvis du har 10-tusenvis av kroner på å sjekke identitet og annet rundt selger, ja da har du enda større odds for å ikke bli lurt men muligheten vil ALLTID være der og jeg hadde ikke slike beløp og ressurser til rådighet.

 

Og til dere andre som lurer, NEI du kan ikke få varen send som oppkrav eller betale 50% på forskudd. Det fungere ikke slik i utlandet.

9530916[/snapback]

 

Unskyld for det jeg skrev, men nå håper jeg du har lært noe nyttig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det vi egentlig diskuterer nå? Vi vet du tapte masse penger på et sjansespill hvor du kunne tjent penger på å kjøpe noe ukjent, hvis alt hadde gått som det skulle. Det gikk ikke som det skulle, etter min teori fordi naivitet og mye penger ofte går som hånd i hanske, du eksemplifiserer uten sidestykke. Greit. Jeg har absolutt ingen medfølelse, og jeg tror ikke du forventer noen heller da gambling er gambling, uansett odds.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske jeg så denne posten før det ble for sent, fordi da ville jeg sagt mye (kanskje nok?) imot det hele.

 

At du kunne finne på å gjennomføre dette er i mine øyne sinnsvakt, men vi har kanskje forskjellig syn på penger.

 

"Jeg vurderte forholdet mellom tap og gevinst og så helt klart at det var verdt å prøve seg.

 

...."helt klar"? =/

 

Eneste trøsten jeg kan gi deg er; Det kunne vært et betydelige større beløp det var snakk om, og du har forhåpentligvis lært deg en lekse.

Lenke til kommentar
Godt og høre at du er inneforstått med hva jeg faktisk gjorde! Det hele var en "all in" hånd og jeg kunne enten vinne eller tape mot motstanderens hånd og endte opp med sist nevnte. Jeg vurderte forholdet mellom tap og gevinst og så helt klart at det var verdt å prøve seg.

 

Jeg innrømmer at det var en tabbe og ikke ta paypal men derfor spurte jeg om det på forhånd her på forumet og fikk selvsagt null respons rundt dette og tenkte dermed ikke mer på det.

Nå som jeg er svindlet strømmer selvsagt folk til.

 

Begynner nesten å le av deg. Herregud, hvordan er det mulig å være så dum? Skjønner du ikke at det var svindel?

9528589[/snapback]

 

Om jeg ikke skjønte at det var en svindel? Har du ikke lest noen av det jeg har skrevet?? DETTE ER ET SJANGSESPILL. (...)

9530916[/snapback]

 

Nå som vi har konkludert - har trådstarter lyst til å si hva det var han bestillte? :p

9532854[/snapback]

 

Med tanke på at han nevnte stor gevinst ved handel av utstyr fra Asia, så kan det mest sannsynlig konkluderes med at varen var av elektronisk og/eller mekanisk stand.

 

Etter å ha lest igjennom posten, er det noe ikke jeg helt forstår.. Dicktator, du er totalt blottet for enhver form av selvkritikk! I mine øyne tok du en stor sjanse. Slik som mennesker i bil gjerne holder for høy fart - fordi de har tidligere erfart at det gikk, men denne siste gangen kjørte de i grøfta, det var is på veien. Akkurat som din handel - du ble svindlet!

 

Jeg setter mine tvil til dine intensjoner om å betale porto/toll, var det noen? Og om dette stemmer, så blir det litt som enhver form for kriminalitet. Du kan bli tatt. Og du kan gå fra sinnsyke overskudd og profitter, til å sitte igjen uten en krone. Det er en del av gamet. Dessuten er livet verken rettferdig eller (og desto mindre) selvrettferdig for det enkelte individ.

 

Det er helt tydelig at din griskhet etter lett gevinst har forurenset ditt sinn, og gjort at higet etter penger lukket øyene for tap. Dette bør du faen meg ta som en mann! Og ikke en jævla fjortiss. Det hjelper lite å klage på at det nå strømmer folk til posten din. Spesielt ikke med en slik tittel, som selvfølgelig vekker oppsikt.

 

In the end..: Det var din handel, og det var du som tapte pengene. Alle andre er bare glade for at de ikke gjorde det samme.

 

---

For å fjerne enhver tvil, jeg ville aldri gjort det samme. Ikke fordi du har blitt svindlet, men fordi jeg har større respekt for penger. Jeg har jobbet hardt for de. Og har verken behov for å miste de, eller et ønske om gullbelagte fliser på badet! ;)

Lenke til kommentar

Var en ny tur innom politistasjonen. Herregud hvor besværlig systemet deres er. Mannen som tok meg i mot satt i halvsøvne mens han pumpet cola rett fra flaska og var tydlige lite interessert i å høre hva jeg hadde å si. Til slutt belyste han realiteten til meg; Vi blir ikke til å gjøre noe, vi mangler ressurser. Så kom han med en statistikk jeg har vansklig med å tro på, nemlig det at bare hvert 10 ende innbrudd blir oppklart da myndighetene ofte henlegger slike saker. Helt uhørt i et land som norge spør du meg.

 

jaja :hm:

Lenke til kommentar

Neste gang så vet du at du bare burde godta betalingsmetoder som Paypal osv ;)

 

Selv skulle jeg kjøpe noe via Ebay en gang og så insisterte fyren på at han ville bruke en annen betalingsmetode som virket litt usikker. Og undskyldningene hans for å ikke ta det over Paypal var ufattelig dumme. Så annså han som en svindler.

Lenke til kommentar
Så kom han med en statistikk jeg har vansklig med å tro på, nemlig det at bare hvert 10 ende innbrudd blir oppklart da myndighetene ofte henlegger slike saker. Helt uhørt i et land som norge spør du meg.

 

jaja :hm:

9536145[/snapback]

 

Politiet er ikke som i CSI. Hvor man får opp ett delvis treff på fingeravtrykket og filtrerer ut hvem som er forbryteren ved hjelp av forbryterprofilen.

 

Vi har heller ikke kun stort DNA-register. Da kun de alvorligste kriminelle blir registrert der.

 

Dessuten må du huske på at selv om Norge er et rikt (!) land, så er det ikke overflod av penger.

 

Så med tanke på begrensede ressurser så blir slått ned på den hardeste og mest alvorlige kriminaliteten. Du kan godt spørre: "Hvorfor ikke førstegangskriminelle? Så slipper de å gå hele veien." Javel, men fakta er, selv om forbrytere blir tatt, så er det utrolig stor sjanse for at de er tilbake i buret innen kort tid etter løslatelse.

Lenke til kommentar
What can I do if I have paid a supplier but didn't receive the goods?

 

If you have encountered non-delivery of goods after payment, please Contact Us immediately. In your email, please provide the company name and email address of the company you are complaining about, as well as your business experience of trading with this company. Upon receiving your email, we will follow up accordingly.

 

Har du fått en tilbakemelding fra alibaba.com? Ser jo ut som de tar det ganske seriøst.

Lenke til kommentar

Utrolig surt dette her, men du har jo kontonummeret hans da og en kontrakt. Da har du hans håndskrift og kontonummer. banken hans har også håndskriften hans. ergo dokumentforfalskning

 

Bare og kjøre igang fort som fy!

 

Det hadde jo kanskje vært en ide og bedt om en identitetsgaranti ved kjøp i framtiden. be privatpersonen skanne inn identifikasjon til deg.

 

Håper dette hjelper litt

Endret av Danbannan
Lenke til kommentar

Har du fått en tilbakemelding fra alibaba.com? Ser jo ut som de tar det ganske seriøst.

9586395[/snapback]

 

Ja og det var selvsagt for å dekke deres eget interesseområde. De skulle bare ha dokumentasjon på at jeg faktisk ble svindlet slik at de kunne kaste han ut fra webben, ikke for å faktisk få han tatt. Det vil ikke de tjene noe på....

 

Danbannan tror det er fint lite jeg kan gjøre, avstandsforskjellene er av såpass betydning at det blir vanskelig å få kontakt med myndighetene/bank der og få utredet en etterforskning. Og her til lands er det helt håpløst.

 

Surt...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Godt og høre at du er inneforstått med hva jeg faktisk gjorde! Det hele var en "all in" hånd og jeg kunne enten vinne eller tape mot motstanderens hånd og endte opp med sist nevnte. Jeg vurderte forholdet mellom tap og gevinst og så helt klart at det var verdt å prøve seg.

 

 

 

Kan ikke annet enn å le her!

Du skriver rett ut at du gamblet "all in" vinn eller tap.

Din vurdering, som du skriver, var verdt et forsøk.

Tidligere innlegg skriver du at "fattern har peiling innen juss..."

 

Ettersom du nå har tapt disse pengene på bakgrunn av din såkalte gambling, så maser og kjaser du om ip-adresse oppsporing, politianmeldelse og faens oldemor!

 

12k som du her har tapt, på bakgrunn av risiko gambling og ufattelig dårlig vurderingsevne, må du bare legge bak deg som en erfaring rikere på godt og vondt!

 

Ut ifra dine vurderinger om at det faktisk kunne forekomme et tap av disse kronene, så forstår jeg ikke helt den sutringen du bedriver nå i etterkant!

 

Kan ikke annet enn å si at det er morsom lesing av dine innlegg og svar nå i etterkant. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...