Gå til innhold

FTP-Server med Speedtouch ADSL modem


DanThaMan

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har satt opp en FTP-server på en Win Xp maskin. Plugga den rett i adsl-modemet (speedtouch fra Telenor) og configuret modemet til å godkjenne FTP-tjenesten til den maskinen, men alikevel kommer jeg ikke inn fra utsiden. Noen som vet hva problemet kan være?

 

Satte opp en VNC server også, den får jeg heller ikke kontakt med fra utsiden. Så tror ikke jeg har konfigurert FTP-serveren feil.

 

Er ikke så erfaren på dette området så takker for all hjelp jeg kan få.

 

Jeg har ikke aktivert firewallen i modemet eller noenting. Har bare lagt inn DynDNS.

Endret av DanThaMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

først av alt google "can you see me" så finn siden som du kan sjekk om du har fått åpnet porter til din pc.

 

så åpner du porten i adsl modem, og til ip på pc'en din.

 

når den canyouseeme.org eller den siden sier at alt er greit så. skal folk komme inn.

kommer den inne men får ikke opp noe filer/kataloger MÅ du åpne en range med porter eks: port 20000 til 21000 , så sett passive ip til den ip'en som kommer opp når du går på www.showmyip.com

og på passive port range skrive inn 20000 til 21000

 

NB: slå av firewall på windass /eller åpne ftp i den. har du norton eller andre virus program som er mer som et virus i seg selv. så har dem og ofte en firewall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...