Gå til innhold

Problemer med å starte Morrowind


Anbefalte innlegg

I dag tok Morrowind kvelden. Bladde igjennom noen demo cd'er fra PCG, og kom over en Morrowind patch med filnavn Morrowind_v1.2.0722_Europe.

Jeg tenkte at dette kanskje endret litt på spillet, og ville gi det en ny sjanse. Derfor installerte jeg patchen, og etter en liten stund skulle jeg sette i gang. Først fikk jeg en feilmelding om å stille på fargene i Windows, fra 16 til 32. Det gjorde jeg, men nå kom det en ny feilmelding. En gamers mareritt: "Programmet har utført en ulovlig operasjon og avslutters. Forsetter problemet bør du kontakte leverandøren".

Jeg skjønte ikke bæret, men syntes at installasjonen av patchen hadde gått litt treigt, så jeg installerte den på nytt. Denne gangen gikk det kjappere. Allikevel fikk jeg samme feilmelding når jeg denne gang åpnet spillet. (Feilmeldingen kommer like før vinduet prøver å åpne seg, eller å gå fra et vindu , til å fylle hele skjermen)

Noen som vet hva jeg skal gjøre? Kjøpte spillet her på Elkjøp i Larvik, så at jeg installerte Euro-versjonen av patchen bør da ikke være noen sak. Om jeg blir nødt til å installere det på nytt, hva gjør jeg da med save filene mine? Vil ta vare på begge save games jeg har, pluss quick saves. Orker nemlig ikke å starte på en helt ny karakter. Om det kan være til noen hjelp for dere, så har jeg Asus GeForce4 Ti4600 som skjermkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problemet, men fant fort ut at det var popup-stoppern som fucket til når det skulle gå fra det lille vinduet osv som du sier. Hvis du har en popup stopper så er kanskje det feilen hos deg også. Etter at jeg installerte tribunal så fikk jeg ikke lenger den feilen med popup stoppern aktiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...