Gå til innhold

DDR VS DDR2


Børge_

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg driver å skal oppgradere maskinen min litt, men og fant et hovedkort brukt som jeg kunne tenke meg. Dette støtte kun DDR. Spørsmålet mitt blir da: Er det veldig stor forskjell mellom DDR og DDR2? Jeg er ingen hardcore gamer, men kunne tenke meg å ha muligheten til å spille alle spill som kommer ut, men ikke nødvendigvis på maks. Håper dere kan hjelpe meg litt med dette. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er det jeg har tenkt på å kjøpe brukt. Aner ikke om disse rambrikkene er greie(?).

AMD 64-X2 939 boxed

ASUS A8N-SLI Deluxe

2 stk 512 MB Twinmos PC32000

2 stk 512 MB DDR 333

 

Hvordan virker dette oppsettet? Jeg har tenkt å legge litt penger i et ordentlig grafikkort ved siden av, og dette hk har jo sli støtte så det er jo bra(?). Dette blir evt kjøpt brukt, da jeg ikke har råd til å handle alt nytt. Hva synes dere er en grei pris for dette?

Lenke til kommentar

Fungerer sikkert flott, men minnet vil bare kjøre på 333MHz.

 

Max priser/verdi når du kjøper både HK, CPU og minne:

CPU(vet ikke hvilken det er, men max 500 kr)

Hovedkort 300

Minne 400.

Totalt 1200 kr. Om du ikke får det til denne prisen eller billigere ville jeg sett etter noe nytt.

 

Du vil uansett ikke kunne bruke DDR2 minne på sokkel 939.

Lenke til kommentar

Det er forsåvidt et greit oppsett selv med 17% redusert minnehastighet, men alt avhenger selvsagt av prisen og hvor bra prosessoren er. F.eks om det er en X2 3800+ eller en raskere modell. Til hvilken pris er du tilbudt disse tingene?

 

Hva består maskina du har nå av? (prosessor type, hastighet, mengde og type ram, navn på skjermkort osv)

Lenke til kommentar

Akkurat. Men hvis jeg bare bruker de raskeste brikkene og kanskje kjøper et par til i tillegg av samme type så vil det fungere greit? Som sagt er jeg ikke ute etter ubermaskinen men vil ha muligheten til å spille alle spill, men ikke nødvendigvis på høyeste setting (MFSX, GRAW2, COD Modern Warfare etc). Er dette mulig med denne setupen? Hvis ikke må jeg vurdere å heller spare for så å gjøre det skikkelig senere. Kan jo evt oppgradere rammen til 4k hvis det er det står på.

Tips?

 

BTW CPU er AMD64-X2 4200+

 

Maskinen jeg har nå er en P4 med 2,4GHz. Radeon X700 256 mb agp, 1,50 GB RAM, og et gaaamelt hovedkort som jeg ikke husker hva heter akkurat nå

Endret av Børge_
Lenke til kommentar

Oppgraderinga fra pentium4 2,4GHz til Athlon64 X2 4200+ kommer nok til å merkes betydelig i mange av spillene.

 

Angående mengde ram så er 1,5GB relativt bra og holder til det meste fortsatt, men 2GB er selvfølgelig ikke å forakte av den grunn. Siden du har 1,5GB ram fra før så kan du sjekke om det er 400MHz/PC3200. Hvis det er det så bytter du bare om så 333/PC2700-minnet står i gammelmaskina mens alle 2GB i nymaskina er 400/PC3200.

 

En oppgradering av skjermkortet fra Radeon X700 til .. hmm det har du glemt å skrive. Men opp til moderne skjermkort som Radeon HD 2600/2900-seriene og geforce 8600/8800-seriene vil nok gi betydelig bedre ytelse i spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...