Gå til innhold

125ccm Trenger du lett/Moped lappen da?


cletta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Da slipper du teori på bil da..

Teorikurs er annerledes på hver kjøreklasse, så du slipper ikke unna den.

Det man har fra før er bedre kjøreerfaring og forståelse for trafikken, dette gjør at man sannsynligvis trenger

færre kjøretimer. Det er der det er billigere. Og det er kanskje slik at man slipper mørkekjøring, evt førstehjelp.

Hvis man tar bil teorien i samme slengen som A1, da slipper man den når man skal ta bil, men

da har man jo tatt den altså, så man må ta den uansett på et punkt.

Lenke til kommentar
Omtrent 90% slipper mørkekjøring ettersom de allerede har tatt det på A1.

Etterfulgt av nye lover, så sies det at teorikurs/bilteori blir pålagt.

 

 

samme her.. jeg har lett lappen, måtte ha førstehjelp og mørkekjøring..

 

det du sier at teorikurs er obligatorisk stemmer ikke overhodet... jeg å kompisen min tok lappen sammen, han hadde ingen for for førerkort før, ingen av oss hadde teori kurset... 90 %? hvorfor sier du at 90 % slipper? slipper en så slipper alle...

Lenke til kommentar
Da slipper du teori på bil da..

Teorikurs er annerledes på hver kjøreklasse, så du slipper ikke unna den.

Det man har fra før er bedre kjøreerfaring og forståelse for trafikken, dette gjør at man sannsynligvis trenger

færre kjøretimer. Det er der det er billigere. Og det er kanskje slik at man slipper mørkekjøring, evt førstehjelp.

Hvis man tar bil teorien i samme slengen som A1, da slipper man den når man skal ta bil, men

da har man jo tatt den altså, så man må ta den uansett på et punkt.

 

 

hvorfor kommer du med kommentarer som ikke henger på greip idet hele tatt? NEI man slipper ikke mørkekjøring å førstehjelp... Man MÅ ha det på lett MC og da har man tatt det... trenger ikke 2 førstehjelps kurs og 2 mørkekjøringskurs...

 

å selv om teorikurset er ulikt, så spiller vel det ingen rolle? så lenge man består teoriprøven så er vel det bevis nok at du kan teorien...

Lenke til kommentar
Omtrent 90% slipper mørkekjøring ettersom de allerede har tatt det på A1.

Etterfulgt av nye lover, så sies det at teorikurs/bilteori blir pålagt.

 

 

samme her.. jeg har lett lappen, måtte ha førstehjelp og mørkekjøring..

 

det du sier at teorikurs er obligatorisk stemmer ikke overhodet... jeg å kompisen min tok lappen sammen, han hadde ingen for for førerkort før, ingen av oss hadde teori kurset... 90 %? hvorfor sier du at 90 % slipper? slipper en så slipper alle...

Etter mange diskusjoner på nettet så er det slik at i nye regler så skal det bli obligatorisk, men alle er så usikre, til og med kjøreskolene, derfor er det ikk bekreftet.

Og i og med at jeg sier 90% så mener jeg 90%. Det varierer fra kjøreskole til kjøreskole rundt om i landet! Noen kjørelærere påstår at man må ta det på nytt uansett, andre mener annet.

 

Da slipper du teori på bil da..

Teorikurs er annerledes på hver kjøreklasse, så du slipper ikke unna den.

Det man har fra før er bedre kjøreerfaring og forståelse for trafikken, dette gjør at man sannsynligvis trenger

færre kjøretimer. Det er der det er billigere. Og det er kanskje slik at man slipper mørkekjøring, evt førstehjelp.

Hvis man tar bil teorien i samme slengen som A1, da slipper man den når man skal ta bil, men

da har man jo tatt den altså, så man må ta den uansett på et punkt.

hvorfor kommer du med kommentarer som ikke henger på greip idet hele tatt? NEI man slipper ikke mørkekjøring å førstehjelp... Man MÅ ha det på lett MC og da har man tatt det... trenger ikke 2 førstehjelps kurs og 2 mørkekjøringskurs...

 

å selv om teorikurset er ulikt, så spiller vel det ingen rolle? så lenge man består teoriprøven så er vel det bevis nok at du kan teorien...

Hva får deg til å tro at du har noe særlig mer greie på dette? FLERE kjente har sluppet mørkekjøring, mens andre hevder de har sluppet førstehjelp.

Så man MÅ ikke ha det, slik som du påstår.

Lenke til kommentar

Hva som får meg til å tro at jeg vet det? har vært igjennom 3 førerkortklasser.... Vet hva du må ha... det med mørkekjøringen er du slipper der og da, men førerkortet ditt varer ikke mer enn til 1 oktober els no sånt.. da må du ha mørkekjøring og seinere oppdatere førerkortet ditt..

 

er vansklig å finne mørke steder midt i juli f.eks...

 

det med førstehjelpskurs, ble obligatorisk for et par år tiden tror jeg det var... har kompisene dine tatt det før, så er det grunnen til at de har sluppet... når du skal kjøre opp nå, må du ha førstehjelpskurs-papirene dine i hånda på oppkjøring eller levere de til trafikkskolen...

 

edit: dobbelt opp

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...