Gå til innhold

Overgang fra molex til 6 pins?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
Anbefales det egentlig å bruke den løsningen til PCI?

Mener bestemt at dette ble frarådet...riktignok på et

GTX280.

 

Det står i guiden til kortet mitt at det ikke supporteres, men ikke at man ikke må gjøre det.

Et 9800GTX+.

Har en MIST 500W strømforsnyning, som i følge papirene skal ha 2 stk 6pin molex, men min har vitterlig bare en.

 

Men kan det skade?

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar
Anbefales det egentlig å bruke den løsningen til PCI?

Mener bestemt at dette ble frarådet...riktignok på et

GTX280.

 

Det står i guiden til kortet mitt at det ikke supporteres, men ikke at man ikke må gjøre det.

Et 9800GTX+.

Har en MIST 500W strømforsnyning, som i følge papirene skal ha 2 stk 6pin molex, men min har vitterlig bare en.

 

Men kan det skade?

 

Bare pass på å koble hver av de to kontaktene til hver sin "gren" ut fra psu'en, så burde det gå bra. Pass på å ikke koble masse annet på disse grenene. (altså ikke koble de til 2 stk 4 pins kontakter etterhverandre på samme kabel). Så lenge PSU er stor nok ser jeg ingen hindring for at dette skulle gå bra..

Lenke til kommentar
Anbefales det egentlig å bruke den løsningen til PCI?

Mener bestemt at dette ble frarådet...riktignok på et

GTX280.

 

Det står i guiden til kortet mitt at det ikke supporteres, men ikke at man ikke må gjøre det.

Et 9800GTX+.

Har en MIST 500W strømforsnyning, som i følge papirene skal ha 2 stk 6pin molex, men min har vitterlig bare en.

 

Men kan det skade?

 

Bare pass på å koble hver av de to kontaktene til hver sin "gren" ut fra psu'en, så burde det gå bra. Pass på å ikke koble masse annet på disse grenene. (altså ikke koble de til 2 stk 4 pins kontakter etterhverandre på samme kabel). Så lenge PSU er stor nok ser jeg ingen hindring for at dette skulle gå bra..

 

Hmm, da må jeg finne på noe annet, fordi jeg har ikke flere kabler enn den ene med 3 utganger på...

Takk for innspillet :)

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har endelig fått igang pc en men jeg fant ut at strømforsyningen jeg bruker mangler 6 pins kontakt for skjermkortet.

 

Kan jeg da bruke en slik en?

06759_o.jpg

 

Og hvor i Molde kan jeg finne det? (Ikke nettbutikk, småhast)

Jeg låner denne tråden litt.. PSUen min tok kveld, og jeg har ikke annet valg enn å sette inn den gamle som da selvfølgelig mangler 6pins til skjermkortet. Det må jo være mulig å trikse dette til på et vis, ved å bruke den gamle 6pins + 2stk. 4 pins og en loddebolt. Noen som har forsøkt dette før? :confused::hmm:

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...