Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Melanotan. Tips, bruk, erfaringer og innføring.


VonOs

Anbefalte innlegg

Jada, jeg vet det... men jeg tenkte kanskje det var noen her som var intressert i å høre på, så slipper man å logge inn der også.

Jeg har ikke tenkt å logge noe på melanotan forumet, gjør det bare her hvis det er interesse for det.

 

Det er nå 13 min siden jeg tok første sprøyte med 1mg melanotan. Dette er mindre enn hva kroppsvekten min tilsier jeg burde ta, men dette er første gang, og jeg vil gjerne kjenne litt milde bivirkninger først, for å se om det går ann i det lange løp. Jeg skulle hatt 1.818mg. Hvis dette går greit, så deler jeg kanskje opp dosen i 2 x 0.75mg melanotan. En på morgen og en på kvelden.

 

Brukte en 30 gauge insulinsprøyte, og injeserte .2ml sterilt vann. Første gang ever jeg stikker meg selv, og det var litt ubehagelig, men ikke noe jeg ikke kan takle. Det stikker litt akkurat i punktet jeg injeserte enda, men ikke noe ubekvemt. Det blir svakere og svakere.

Fikk en liten kvalmende følelse i halsen... Litt vondt i magen i 1min.

 

Hendelsesforløp:

min.sek

00.00 - Injesering.

03.00 - Har en liten rød prikk på magen som kjennes ut som en klump, begynner å føle meg litt kvalm, ikke mye.

03.30 - Vondt i magen, gikk over etter 1min, kan være av nervøsitet.

05.00 - Kvalmheten forsvinner langsomt, samme med stikket i magen.

20.00 - Fortsatt henger den kvalmende følelsen litt igjen i halsen, ikke noe utpreget. Stikket i magen borte. Ikke merket noe til potensen.

30.00 - Kvalmen så å si borte, nå er dette en helt vanlig dag igjen. Føler ingenting som tilsier at jeg har sprøytet eksprimentelle saker inn i kroppen. Håper det funker da, for da syntes jeg så aboslutt det er verdt det!

50.00 - En liten trykkende følelse i hodet, vil ikke si jeg har vondt i hodet.

 

Håper ikke dette strider mot noen regler på forumet. Jeg kommer ikke til å skrive her hvor jeg kjøpte dette, det kan folk lett finne ut av selv ved hjelp av google, eller melanotan.org.

 

edit: var ute på badet nå, ser ut som jeg er noe rødere i ansiktet enn vanlig :p

 

edit2: Dette blir bare en log over bieffekter, da jeg antar at det tar litt tid å merke foskjell på brunfargen på kroppen.

Endret av jale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler ikke folk å kjøre bil, jeg har hørt det er mulig å kjøre ut av veien ... å DØ!

 

Stakk meg selv i dag igjen, samme dose som i går.

Svei betydelig mindre, ikke kvalme, ikke noe vondt i hodet. Mistet matlyst.

 

Våknet opp på morran i dag av at pikken var jævlig irriterende (hvis dere skjønner hva jeg mener). Slik var den i 3 timer, og dette var ikke vanlig "morrabrød" altså... gøyalt da... :p

 

Merker at pikken "våkner" mye lettere også... Trenger liksom bare se en reklame på nettet for toppløse damer eller noe sånn så er den klar :p

Endret av jale
Lenke til kommentar

Jeg har nå funnet to forksjellige doseringer, den ene er en fjerdedel av den andre, så jeg har da lagt meg i midten, og det er den dosen jeg tar nå.

Som sagt så er dette en liten test for meg, jeg har hudtype 2. Har også bare kjøpt 10mg, men skal få summet meg til å kjøpe noe mer da...

 

Bilder skal vi se om vi ikke klarer å få til. Jeg teller også føflekker på kroppen, og kan sikkert poste hvis det skjer noen endringer på den kanten også.

Tok 20min solarium ca. 1.5 timer etter stikket i dag, bor i vestfold, og her er det ikke noe sol for tiden.

 

Tror kanskje jeg tar et bilde nå, vent litt .. :p Har ikke ståpikk nå btw, det er deilig til en forandring :p hehe..

 

DAG2:

opt1218046131f.JPG

 

Og ikke le av fysikken min... :p

Syntes bildet lyver litt, jeg er ikke spesielt brun på armene, og dere ser jo skillet der. Jeg vil si jeg er "vinterbrun", dvs hvit, på magan og sånn... Men skal få tatt bilde i samme situasjon hver dag, prøve i hvertfall.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Vurderte å kjøpe 10mg selv, og ta 0,3mg om dagen. Men det virker plutselig veldig lite. Hvordan finner man ut hudtypen sin? Jeg har hvit som knapt blir brun:\

 

Sjekk nøye etter føflekker i ansiktet, har hørt det kommer fort der

 

Visste ikke at det var så påvirklig for ereksjonen hehaha, kanskje jeg bør få meg kvinnfolk før jeg begynner.

Lenke til kommentar

HUDTYPE

 

0.3mg høres litt lite ut ja... Jeg tar som sagt 1mg hver dag.

 

Synd at mitt kvinnfolk akkurat stakk fra meg :p men men, man overlever jo...

Har hørt et kjerringråd om å skrubbe seg i ansiktet hver dag med en litt grov klut, for å forhindre føflekker. Ikke vet jeg om det hjelper, men skader vel ikke å gjøre det.

 

edit:

AH... nå vet jeg hvorfor bildet ble så mørkt... Det står jo et polariseringsfilter på kameraet... skal ta det av og ta nytt bilde nå jeg. :p

* bildet er endret *

 

Kan også si at jeg har lyst hår, og som dere ser på bildet ser det ikke ut som om jeg har hår på armene, det har jeg, men de er helt hvite.

Skjegget vokser, og blir brunt/mørkt, men barten min er helt lys, så den syntes ikke... Ser litt teit ut. Håper faktisk at MT gjør håret litt mørkere også.

Endret av jale
Lenke til kommentar
HUDTYPE

 

0.3mg høres litt lite ut ja... Jeg tar som sagt 1mg hver dag.

 

Synd at mitt kvinnfolk akkurat stakk fra meg :p men men, man overlever jo...

Har hørt et kjerringråd om å skrubbe seg i ansiktet hver dag med en litt grov klut, for å forhindre føflekker. Ikke vet jeg om det hjelper, men skader vel ikke å gjøre det.

 

Det hjelper nok ikke å skrubbe seg med en litt grov klut i ansiktet hver deg for å forhindre føflekker. Det gjør bare at din kjære brunfarge blir lettere borte.

edit:

AH... nå vet jeg hvorfor bildet ble så mørkt... Det står jo et polariseringsfilter på kameraet... skal ta det av og ta nytt bilde nå jeg. :p

* bildet er endret *

 

Kan også si at jeg har lyst hår, og som dere ser på bildet ser det ikke ut som om jeg har hår på armene, det har jeg, men de er helt hvite.

Skjegget vokser, og blir brunt/mørkt, men barten min er helt lys, så den syntes ikke... Ser litt teit ut. Håper faktisk at MT gjør håret litt mørkere også.

Lenke til kommentar
Å? Henger ikke brunfarge fast? :p

 

Brunfargen er i huden jo, men om man skraper og drar en litt grov klut over huden så blir hudcellene som er "brune" skrapt bort fortere enn om du bare vasker deg litt i ansiktet. Fordi huden under er lysere.

Hudcellene? Dem har ikke noe å si på dette. Det er pigmentene. Jo brunere man er jo tettere står dem (om jeg ikke husker feil)

Lenke til kommentar
Å? Henger ikke brunfarge fast? :p

 

Brunfargen er i huden jo, men om man skraper og drar en litt grov klut over huden så blir hudcellene som er "brune" skrapt bort fortere enn om du bare vasker deg litt i ansiktet. Fordi huden under er lysere.

Hudcellene? Dem har ikke noe å si på dette. Det er pigmentene. Jo brunere man er jo tettere står dem (om jeg ikke husker feil)

 

Nei, jeg tror det er du som husker feil, fordi en hudcelle får dette "brune" laget rundt seg (husker ikke navnet på det brune laget), for å beskytte cellens DNA mot UV-stråling. Jo, mer UV-stråling du får jo mer må kroppen lage av dette brune stoffet rundt cellene for å beskytte det. Om du får for mye og konsentrert UV-stråling med en gang er det ikke nok "brunt stoff" rundt de, og da blir du solbrent og huden blir skadet. Det stoffet dere bruker altså melanotan påvirker kroppen til å lage slikt "brunt stoff" rindt cellene på en kunstig måte.

Lenke til kommentar

Er nok riktig som united555 sier, at man kan vaske av brunfarge. Men jeg vasker heller av litt brunfarge i ansiktet for å forhindre føflekker der.

Har mange ganger før vært brunere før jeg dusjet enn etter...

 

I huden vår har vi to typer celler som produserer pigmenter. De vanligste er melanocytter og det er disse som gjør at vi blir brun i huden av sollys. Når sollyset treffer melanocyttene skiller de ut et pigmentstoff som heter Melanin. Grunnen til at kroppen er innrettet slik er at jo mørkere huden er, jo kortere trenger sollyset inn og jo mindre skade kan det gjøre, det er altså en beskyttelsesmekanisme.

I tillegg til melanocyttene inneholder huden også nævusceller og de er disse som forårsaker de vanlige føflekkene (nævus = føflekk). Nævuscellene er nært beslektet med melanocyttene men de er ikke like følsomme for sollys. Når nævuscellene blir stimulert kan de vokse, dele seg, og skille ut pigment, det er dette som blir føflekker.

 

Hva som bestemmer hvor mange føflekker et menneske vil få er ikke helt klarlagt, men arvelig disposisjon og sollys (UV-lys) spiller en helt klar rolle.

Antall føflekker hos forskjellige personer varierer sterkt, vanligvis ligger det mellom 20-50, men noen har langt flere. Som oftest når man sitt høyeste antall når man er mellom 30-40 år, etter dette begynner antallet å synke gradvis.

Lenke til kommentar
Er nok riktig som united555 sier, at man kan vaske av brunfarge. Men jeg vasker heller av litt brunfarge i ansiktet for å forhindre føflekker der.

Har mange ganger før vært brunere før jeg dusjet enn etter...

 

I huden vår har vi to typer celler som produserer pigmenter. De vanligste er melanocytter og det er disse som gjør at vi blir brun i huden av sollys. Når sollyset treffer melanocyttene skiller de ut et pigmentstoff som heter Melanin. Grunnen til at kroppen er innrettet slik er at jo mørkere huden er, jo kortere trenger sollyset inn og jo mindre skade kan det gjøre, det er altså en beskyttelsesmekanisme.

I tillegg til melanocyttene inneholder huden også nævusceller og de er disse som forårsaker de vanlige føflekkene (nævus = føflekk). Nævuscellene er nært beslektet med melanocyttene men de er ikke like følsomme for sollys. Når nævuscellene blir stimulert kan de vokse, dele seg, og skille ut pigment, det er dette som blir føflekker.

 

Hva som bestemmer hvor mange føflekker et menneske vil få er ikke helt klarlagt, men arvelig disposisjon og sollys (UV-lys) spiller en helt klar rolle.

Antall føflekker hos forskjellige personer varierer sterkt, vanligvis ligger det mellom 20-50, men noen har langt flere. Som oftest når man sitt høyeste antall når man er mellom 30-40 år, etter dette begynner antallet å synke gradvis.

 

Men det hjelper nok ikke å vaske seg i ansiktet med en klut for å forhindre føflekker.

Lenke til kommentar

Vel, jeg kjøpte jo bare 10mg melanotan nå. Så jeg tok 2ml vann og blandet sammen med pulveret.

Da har jeg 5mg MT per ml vann.

Jeg tar 1mg MT hver dag, altså må jeg dele en ml vann på 5 for å få 1mg MT, som da blir 0.2ml vann.

 

Har insulinsprøter som tar 0.3ml, 8mm spiss, 30gauge. Fåes kjøpt på apoteket, samme med vann.

 

Var innom et apotek her, der fikk jeg ikke kjøpt, de sa det var resept på slikt, så en kamerat av meg gikk på et annet apotek, og der fikk han kjøpt.

Syntes det hadde vært rart om det var reseptplikt på tomme sprøyter, men men... De ser nok stygt på deg uansett :p

 

edit:

forresten 40min siden jeg tok dagens dose nå, kjenner ikke en ting av ubehag eller noe...

Endret av jale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...