håvard87 Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Har akkurat installert Windows Vista Ultimate x64, men sliter med en blåskjerm som dukker opp under oppstarten (et like sekund, nok til å se at det er blåskjerm). Jeg rekker dessverre ikke å lese hva blåskjermen sier før PC'en booter av seg selv og den samme prosedyren gjentas. Hva kan dette være? Lenke til kommentar
Evolutioner Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Hei Det som skjer er Virus som heter Blue Screen of Death ! Bsod! Du må Prøve å legge in Vista på ny liksom formatere pcen!! Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 1. september 2007 Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 uh... første gang jeg hører at BSOD er et virus... jaja Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 1. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. september 2007 Viste seg at problemet var at jeg hadde 4GB med RAM. Ved å fjerne 2 brikker får jeg startet opp glatt. Hva gjør jeg for å kunne starte opp ned 4GB RAM uten å få blåskjerm? Har hørt noe om aktivering av "memory remapping", men finner ikke noe om dette i BIOS. (Asus P5N-E SLI hovedkort og nyeste BIOS) Lenke til kommentar
Bergans Skrevet 22. september 2007 Rapporter Del Skrevet 22. september 2007 Interresant... Jeg har akurat det samme problemet. Prøvde å legge inn Ultimate 64bit i går kveld.... 3 GANGER! Fikk blå-skjerm som gikk i loop ved første gangs oppstart av Vista alle gangene. Har du funnet ut av hvordan du kan få brukt dine 4GB med RAM da? Jeg skal prøve å gjøre som deg.... fjerne to brikker. Håper det går bedre da. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 22. september 2007 Rapporter Del Skrevet 22. september 2007 fungerer det og sette inn minnet etter installasjonen, mener og ha lest om installasjons problem ved 4 GB, men at det skal gå ann og sette inn brikkene etter installasjonen?! Lenke til kommentar
mafia-slayer Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Hvordan får man Vista 64bit? Lenke til kommentar
Bergans Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Hvordan får man Vista 64bit? 9556293[/snapback] Kjøper.... F.eks: Netshop.no Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 FAQ Fix Kort sagt er løsningen å installere med mindre en 2 GB RAM, deretter installer den oppdateringen i den nederste linken, og sette inn den andre RAM brikken. Lenke til kommentar
Bergans Skrevet 23. september 2007 Rapporter Del Skrevet 23. september 2007 Kort sagt er løsningen å installere med mindre en 2 GB RAM, deretter installer den oppdateringen i den nederste linken, og sette inn den andre RAM brikken. Jepp... det funka. Litt surt da jeg har en OEM versjon og dette stjeler poeng før lisensen går ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå