Gå til innhold

Den store overklokking av E6850 tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Er det noen som har kjøpt den siste og beste dual-coren til Intel, men fortsatt er lysten på å klokke den opp litt?  :)  Då er dette rette tråden til å poste resultatene på!

9405786[/snapback]

 

4,6 med vannkjøling :D

dram/fsb:1

 

fsb;507 :dribble: 40grader idel og 61load sånn ca :thumbup:

 

cpu:1.6v :whistle:

Endret av vectra94turbo
Lenke til kommentar
Hei. Er det noen som har kjøpt den siste og beste dual-coren til Intel, men fortsatt er lysten på å klokke den opp litt?  :)  Då er dette rette tråden til å poste resultatene på!

9405786[/snapback]

 

4,6 med vannkjøling :D

dram/fsb:1

 

fsb;507 :dribble: 40grader idel og 61load sånn ca :thumbup:

 

cpu:1.6v :whistle:

9413771[/snapback]

 

kaster du opp ett screenshot av det?

Lenke til kommentar
Hei. Er det noen som har kjøpt den siste og beste dual-coren til Intel, men fortsatt er lysten på å klokke den opp litt?  :)  Då er dette rette tråden til å poste resultatene på!

9405786[/snapback]

 

4,6 med vannkjøling :D

dram/fsb:1

 

fsb;507 :dribble: 40grader idel og 61load sånn ca :thumbup:

 

cpu:1.6v :whistle:

9413771[/snapback]

 

kaster du opp ett screenshot av det?

9413997[/snapback]

 

har du et prog jeg kan bruke??eller??

Lenke til kommentar
:cool:

9414210[/snapback]

det ble feil gitt noen som veit åssen jeg får lagd en pokkers raport fra orthos??

9414220[/snapback]

 

Last ned siste verisjon av CPU-Z og åpne den, ta screenshot (trykk på printscreen på tastaturet, tasten over Delete og Insert)

 

Så åpner du Paint, og trykker Ctrl+V (lime inn) Så lagrer du det og legger det ut her. Så tror jeg deg ;)

 

Jeg tviler på at du har fått den stabilt på 4.6 Ghz på vann.

 

EDIT: Du _MÅ_ bruke CPU-Z, ettersom de fleste andre programmer ikke alltid viser riktig.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
:cool:

9414210[/snapback]

det ble feil gitt noen som veit åssen jeg får lagd en pokkers raport fra orthos??

9414220[/snapback]

 

Last ned siste verisjon av CPU-Z og åpne den, ta screenshot (trykk på printscreen på tastaturet, tasten over Delete og Insert)

 

Så åpner du Paint, og trykker Ctrl+V (lime inn) Så lagrer du det og legger det ut her. Så tror jeg deg ;)

 

Jeg tviler på at du har fått den stabilt på 4.6 Ghz på vann.

 

EDIT: Du _MÅ_ bruke CPU-Z, ettersom de fleste andre programmer ikke alltid viser riktig.

9414315[/snapback]

 

her er et bilde er jo ikke lange tida men men..

edit: måtte justere litt ned på507 er den litt vrang men går greit på 505

post-134304-1188766404_thumb.jpg

post-134304-1188766567_thumb.jpg

Endret av vectra94turbo
Lenke til kommentar
:cool:

9414210[/snapback]

det ble feil gitt noen som veit åssen jeg får lagd en pokkers raport fra orthos??

9414220[/snapback]

 

Last ned siste verisjon av CPU-Z og åpne den, ta screenshot (trykk på printscreen på tastaturet, tasten over Delete og Insert)

 

Så åpner du Paint, og trykker Ctrl+V (lime inn) Så lagrer du det og legger det ut her. Så tror jeg deg ;)

 

Jeg tviler på at du har fått den stabilt på 4.6 Ghz på vann.

 

EDIT: Du _MÅ_ bruke CPU-Z, ettersom de fleste andre programmer ikke alltid viser riktig.

9414315[/snapback]

 

her er et bilde er jo ikke lange tida men men..

edit: måtte justere litt ned på507 er den litt vrang men går greit på 505

9414453[/snapback]

 

3 Ghz der ja.

 

HKet ditt klarer høy FSB, men multiplier er på 6x, så det er ikke 4.6 Ghz. Og det er ikke speedstep som har satt den ned, siden på screenshotet, jobber begge kjernene for fullt.

 

Du har nok sett feil :)

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
:cool:

9414210[/snapback]

det ble feil gitt noen som veit åssen jeg får lagd en pokkers raport fra orthos??

9414220[/snapback]

 

Last ned siste verisjon av CPU-Z og åpne den, ta screenshot (trykk på printscreen på tastaturet, tasten over Delete og Insert)

 

Så åpner du Paint, og trykker Ctrl+V (lime inn) Så lagrer du det og legger det ut her. Så tror jeg deg ;)

 

Jeg tviler på at du har fått den stabilt på 4.6 Ghz på vann.

 

EDIT: Du _MÅ_ bruke CPU-Z, ettersom de fleste andre programmer ikke alltid viser riktig.

9414315[/snapback]

 

her er et bilde er jo ikke lange tida men men..

edit: måtte justere litt ned på507 er den litt vrang men går greit på 505

9414453[/snapback]

 

3 Ghz der ja

9414467[/snapback]

 

?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

"Vannvittig" VCore for (omtrent) default klokk.

 

Her ser vi enda en som blir lurt av software/bios som ikke helt samarbeider mtp å lese ut CPU/hk-info.

 

500+ FSB er uansett respektabelt. :thumbup:

Lenke til kommentar
det som kan ha skjedd med vectra94turbo er at speedstep klokker automatisk cpu ned under last, dette skjedde med meg når jeg brukte P5K.. uansett litt rart at han faktisk klarer å boote på 4.6Ghz hvis speedstep spiller han ett puss.

9429632[/snapback]

 

Det tviler jeg på, fordi den klokken er umulig med tanke på kjølingen. Det er ikke muligheter for å ha en E6850 (eller en annen Core 2 for den slags skyld) på 4.6 Ghz på vann, som er stabil nok til å prime på.

 

Multiplier har nok alltid vært på 6.

 

Men det er mulig at din CPU klokker seg ned med det HKet pga. PSUen din er nokså svak (du har jo oppgitt specs i C2Q OC tråden) uten at jeg vet noe sikkert.

Lenke til kommentar
jeg kjenner en som har fått 3,96GHz med E6850 på luft... sommeren er omme og jeg trot at han klarer å få 4Ghz snart! Det er 24/7 btw..., luft (VELDIG bra luft ;))og 1,65Vcore.

ikke noe usedvanlig bra score, men bra for statistikken ;)

9435401[/snapback]

 

Det er mange som har klart 4 Ghz på luft ja;) Selv på stock kjøleren.

 

Jeg så en som klarte 4 Ghz på XS forumet på en E6850 med 1.35 vCore. Men han hadde 7-8 varmegrader på CPUen. (tror han hadde enten waterchiller eller en radiatoren i en bøtte med isvann)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...