Gå til innhold

Test: Nokia MD-6


Anbefalte innlegg

Igjen nekter du å svare på spørsmålene som er stilt deg... men det var ikke uventet. Og igjen slakter du disse høyttalerne kun basert på et utvalg av ordene du har lest i en test på nettet... huff... hva skal man si?

 

Og Amobil har vel ikke anbefalt dem på det sterkeste? Hvor i all verden får du dette fra? Du har jo dratt det rett ut av ditt eget hode. Ordet anbefale er ikke nevnt i artikkelen i dete hele tatt! Og ikke er det no terningkast eller anbefalt-stempel heller. Det som står er: "Trenger du et sett høyttalere du kan ha med deg overalt, nøler vi ikke med å utnevne MD-6 som et godt alternativ. Men husk at du får bedre lyd om du har litt ekstra plass i sekken å avse."

 

Hvis du faktisk leser hele teksten, så er lydproblematikken nøye utdypa, og det er allikevel nevnt at høyttalerne har en god lyd til å være så små. Noe Amobil helt fint kan uttale seg om siden de faktisk HAR hørt på dem.

 

Jeg spør deg igjen, poe. Har du hørt høyttalerne selv? Og kan du igjen vennligst vise til alle de testene på nettet som er så annerledes enn det amobil skreiv?

9415911[/snapback]

 

Nå tror jeg det er på tide at du kommer tilbake til den virkelige verden og slutter å projisere.

At du velger å vinkle ord som "Nokias knøttsmå høyttalere imponerer." til ikke å virke sterkt anbefalende, finner jeg meget usaklig.

Jeg har da tidligere bekreftet at artikkelen jeg viste til er skrevet av mobilen.no, som er langt fra så positive i sin konklusjon som amobil.

Dessuten er du vel nå ute på gyngende grunn, og beskylder meg for å gjøre nøyaktig det samme som du selv er i ferd med å gjøre?

 

Men nå var det kun amobils positive holdning overfor ett bestemt merke, jeg ville belyse. Hadde høyttalerne vært produsert av noen andre tipper jeg artikkelen hadde vært vinklet i en helt annen retning. Men dette blir selvfølgelig kun spekulasjoner. At de vinkler artikkelen mer positivt enn andre som skriver om samme høyttalere, er et faktum. Jeg anser meg nå ferdig med denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, du kan være så ferdig som du bare vil. For det du skriver er høyst usaklig og meningsløst allikevel.

 

Du skriver "...andre nettsteder..." i flertall, som tyder på at du har lest flere andre tester på nettet som motstrider det amobil skriver. Men det du egentlig mente var at du har sett en bitteliten artikkel hvor selve beskrivelsen av høyttalerne ikke er på mer enn 9 korte linjer.

 

Og ikke er det bare 9 linjer, men det ENESTE som står om høyttalerne er at det var lav lyd, og at de spilte renere enn høyttaleren i N95. Dette kan IKKE kalles en test, og det strider heller ikke med hva amobil skreiv i sin test.

 

Hvis du etter å ha lest amobils test går ut å kjøper disse høyttalerne, og du etterpå er skuffa over lav lyd eller dårlig lydkvalitet i forhold til større høyttalere så har du kun deg selv å takke. Alt som bør nevnes står skrevet i testen, så hvis du henger deg opp i EN setning ("Nokias knøttsmå høyttalere imponerer.") i hele testen, så sier det litt om hva du egentlig får med deg.

 

Ditt innlegg er kun en del av din pågående kampanje mot amobil, som baserer seg på at de visstnok er så glad i Nokia. Noe som du på en veldig flau måte ikke klarer å bevise her...

Lenke til kommentar

Ditt innlegg er kun en del av din pågående kampanje mot amobil, som baserer seg på at de visstnok er så glad i Nokia. Noe som du på en veldig flau måte ikke klarer å bevise her...

9416080[/snapback]

 

Kun til ære for deg skal jeg bruke ennå litt tid på å denne tråden. ;) Vel, du kan ikke nekte på at amobil atter en gang er positive til et produkt fra Nokia der andre er ikke fullt så positive.

Og du beskylder meg for å beskrive et produkt som jeg kun har lest meg til erfaringer om, noe du selv også gjør når du forsvarer amobils artikkel. Men det er vel kanskje litt vanskelig for deg å forstå?

Lenke til kommentar

For det første, nå begynner du bare å kverrulere. Jeg forsvarer ikke produktet, så mye som jeg forsvarer amobils artikkel. Du sier at amobil er positive til et produkt fra Nokia der andre er ikke fullt så positive. Men jeg klarer ikke skjønne hvorfor du skriver det. Som sagt før, den eneste andre kilden din er en liten notis hvor det kun står 1. lav lyd... 2. renere lyd enn n95.

 

Amobil har i sin test nøye påpekt at det er lav lyd i høyttalerne, men at det er overraskende god lyd til at de er så små som de er. Jeg skjønner ikke helt hvor de to tekstene er uenige? Det eneste som skiller de er at amobils artikkel er en lang, omfattende test som tar seg av alle aspektene av produktet. Mens teksten du referer til er en liten notis om et nytt produkt fra Nokia.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva jeg kan skrive for å forsvare ingressen (som etter min mening ikke egentlig trenger å forsvares). Men hjelper det at jeg linker til denne testen?

 

"Trådløs ulyd fra Nokia", hvor vi ikke er spesielt positive til et Nokia-produkt og skriver: "I tillegg er lydbildet så flatt og kjedelig, at man skulle tro den kom fra en klokkeradio fra 80-tallet"

http://www.amobil.no/tester/tilbehor/traad...fra_nokia/38353

 

eller denne?

 

"Minihøyttalere fra SE", der vi skriver "Faktisk har vi aldri hørt såpass storslagen lyd i noe så smått."

http://www.amobil.no/tester/multimedia/min...re_fra_se/25707

 

Ikke vet jeg. Men jeg vil iallefall påstå at vi er nøytrale, og dømmer produktet etter lyd og design - og ikke etter hvem som har laget det.

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hva jeg kan skrive for å forsvare ingressen (som etter min mening ikke egentlig trenger å forsvares). Men hjelper det at jeg linker til denne testen?

 

"Trådløs ulyd fra Nokia", hvor vi ikke er spesielt positive til et Nokia-produkt og skriver: "I tillegg er lydbildet så flatt og kjedelig, at man skulle tro den kom fra en klokkeradio fra 80-tallet"

http://www.amobil.no/tester/tilbehor/traad...fra_nokia/38353

 

eller denne?

 

"Minihøyttalere fra SE", der vi skriver "Faktisk har vi aldri hørt såpass storslagen lyd i noe så smått."

http://www.amobil.no/tester/multimedia/min...re_fra_se/25707

 

Ikke vet jeg. Men jeg vil iallefall påstå at vi er nøytrale, og dømmer produktet etter lyd og design - og ikke etter hvem som har laget det.

9416223[/snapback]

 

Ingen regel uten unntak ;)

Lenke til kommentar
For det første, nå begynner du bare å kverrulere.

9416172[/snapback]

 

Slik argumenterer man når man ikke har flere argumenter å komme med.

9417930[/snapback]

 

Haha... du kan ikke bare ta ut en setning av en hel post og bruke det som eksempel på at jeg ikke har flere argumenter å komme med... Snakk om å gå tom for argumenter!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...