Gå til innhold

Programmer for Web Design

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg kommer fra Windows verden, så er jeg vant med Adobe Photoshop og Macromedia DreamWeaver. Det funker kjempe fint. :D

Jeg kan ingenting om php, annet fancy koding. Derfor fungerer DreamWeaver fint for meg. :dontgetit:

Hvilke programmer kan jeg finne for Linux/Ubuntu? :no:

Hm, eller bør jeg ty til WordPress? Hehe.

(Anyways...) :blush:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NVU aka. Kompozer. De endra navnet til kompozer. Prøvde det i går, men jeg finner ikke en enkel måte å sette opp frames på slik som i frontpage.

Skrevet
NVU aka. Kompozer. De endra navnet til kompozer. Prøvde det i går, men jeg finner ikke en enkel måte å sette opp frames på slik som i frontpage.

9397375[/snapback]

Det er fordi frames er en død teknologi som mange er motstander av.

Skrevet (endret)

Kate er ikke et WYSIWYG webdesign program, som faktisk var det vedkommende spurte om. (Ikke direkte, men vedkommende nevner Dreamweaver og Photoshop, og skriver i tillegg at han ikke kan å kode php/html osv.)

Syns derfor at å svare Kate kan være en smule arrogant.

Edit: (Arrogant av typen, "i linux er vi så hardkore at vi koder alt for hånd"-ish)

Når det er sagt... Er det ikke Pixel som er det nye hotte på grafikkeditor fronten i Linux? :)

-C-

Endret av ChristianW
Skrevet

Vel, HTML og CSS bør kodes for hånd.

Uansett, som nevt tidligere er GIMP+NVU en bra nok combo.

Pixel er verken ny eller hot :)

Prøvde Pixel da den var "hot", ikke så mye å skryte av, brukte mesteparten av tiden til å kræsje. Tror også Adobe kommer til å sende et par advokater til opphavsmannen hvis programmet tar av (lukter PS rippoff på lang avstand).

Skrevet

9397375[/snapback]

Det er fordi frames er en død teknologi som mange er motstander av.

9398189[/snapback]

Ja, enig. Please ikke flere frames !!

Skrevet
Frames er UT!

bruk alt annet en det, virkelig.

include script er fantastisk, prøv det..

9403370[/snapback]

Jeg har aldrig lært å skrive html, bare brukt frontpage til å sette opp sidene jeg har laga. Høres ut som om jeg kommer til å slite noe fryktelig med å kode selv :( Tror jeg holder meg til å bare lage kun 3D med blender.

Skrevet (endret)

Nå er vel ikke vg.no det beste stedet å se hvis man skal lære seg å gjøre ting riktig vel :!: De har ikke akkurat sansen for orden i sakene sine akkurat.

Edit : Men det var vel der den sunne fonuften måtte inn :)

Endret av rocknrolf77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...