Schlyngel Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni Det står at heltidsutdanningen varer 1 år. Betyr det et helt kalenderår eller et normalt skoleår, typ 45 uker?
MiniTrollet Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Fant denne langt tilbake i tråden her, og den svarer nok på spørsmålet ditt 1
ThomasHansen Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni (endret) 11 hours ago, Schlyngel said: Det står at heltidsutdanningen varer 1 år. Betyr det et helt kalenderår eller et normalt skoleår, typ 45 uker? Jeg er i kull 5-24. Vi starta 7. oktober 2024 og vi har eksamensperioden i månedskifte oktober/november i år. Endret 10. juni av ThomasHansen 1
Schlyngel Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Angående øvelseskjøring (spørsmål som helt sikkert blir besvart nærmere studiestart og under studiet naturligvis, men jeg er bare nysgjerrig): - Er det normalt å få øvelseskjøring på ønsket sted selv om ønsket kun forekommer av sosiale og overflatiske grunner, eller er det helt urealistisk å tenke at man får ønsket sted når det ikke er veldig veldig viktig? - Får man vite alle øvelseskjøringsstedene for hele året samtidig på forhånd, eller tildeles det fortløpende i forkant av øvelseskjøringsperioden? - Hva er overnattingstilbudet i disse periodene? Ordinært hotell? - Er det mulig å få påvirke turnusen sammen med kjørelærer (forsøke bytte dagvakt med kveldsvakt, bytte enkelte dager osv.), eller er det et helt satt opplegg hugd i stein?
EmmetBrown Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Schlyngel skrev (48 minutter siden): Angående øvelseskjøring (spørsmål som helt sikkert blir besvart nærmere studiestart og under studiet naturligvis, men jeg er bare nysgjerrig): - Er det normalt å få øvelseskjøring på ønsket sted selv om ønsket kun forekommer av sosiale og overflatiske grunner, eller er det helt urealistisk å tenke at man får ønsket sted når det ikke er veldig veldig viktig? - Får man vite alle øvelseskjøringsstedene for hele året samtidig på forhånd, eller tildeles det fortløpende i forkant av øvelseskjøringsperioden? - Hva er overnattingstilbudet i disse periodene? Ordinært hotell? - Er det mulig å få påvirke turnusen sammen med kjørelærer (forsøke bytte dagvakt med kveldsvakt, bytte enkelte dager osv.), eller er det et helt satt opplegg hugd i stein? Du kan legge inn ønske om sted for ØK, men mest sannsynlig blir det ikke tatt hensyn til (hvis ikke du har tungtveiende grunner) ØK-plasseringene kan være helt i det blå frem til 14 dager før de starter. Mulig det har bedret seg de siste årene, men tviler på det - det er i hvert fall hva jeg hører fra egne studenter. Overnatting på hotell (eller tilsvarende, men skal ha «hotellstandard»). Eks. Velferden på Ål. Siden du følger én fører per periode er det liten mulighet til å påvirke turnusen. Da må kjørelærer også legge om sin egen turnus, og det blir fort vanskelig å få til. I så måte er man ganske låst i perioden som øvelseskjørende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå