jpsalvesen Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Hei, Jeg fant denne via dpreview-forumet. Dette er såklart avhengig av på hvilken måte henda til wrotniak er stødige, men det gir iallefall en indikasjon på hvor effektiv IS'en er! Gidder ikke regne ut konfidensintervallet, men dataene ser rimelig støe ut. Ved 14mm gir IS en forbedring på 1.05 EV (pluss minus) Ved 42mm gir IS en forbedring på 1.61 EV (pluss minus) Ved 150mm gir IS en forbedring på 2.23 EV (pluss minus) Så - IS'en funker bra, men gir ikke de 4 stops som blir antydet.
goffen Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Hei,Så - IS'en funker bra, men gir ikke de 4 stops som blir antydet. 9390181[/snapback] Hei. Han antyder vel og at han er stødigere enn folk flest, og at de mer ustødige har mer å hente. Dessuten at den blir bedre ved lengre linser. Selv har jeg i allefall svært gode erfaringer med den brukt sammen med 50-200. Har tatt sjokkerende skarpe bilder på 1/5 sekund med den. På 200mm (= 400mm ekv.) Har og en k10d, og min magefølelse sier at Oly'ens IS er best. Pentax's derimot fungerer på alle linser, mens oly har utelatt denne funksjonaliteten på optikk som ikke er 4/3 standard. M.v.h. Goffen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå