borninsin Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Hei. kjøpte meg for en uke siden en ford mondeo 1.8 stv 97 mod stv.. problemet er at det pulserer uansett hvordan jeg bremser, så fikk beskjed om at det kan vær kast i skivene?? kan noen bekrefte dette? er pulsering og risting i bilen vær gang jeg bremser, akkuratt som at ABS er på hele tiden! Mvh Jan
otis Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Helt sikkert skjeve bremseskiver, lurer på om ikke det var et problem på ganske mange Monedoer på den tiden jeg...
borninsin Skrevet 30. august 2007 Forfatter Skrevet 30. august 2007 Helt sikkert skjeve bremseskiver, lurer på om ikke det var et problem på ganske mange Monedoer på den tiden jeg... 9389542[/snapback] Ok, mn får ikke byttet de før om 12 uker... går det greit?
Leo_ Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Det kommer an på hvor stor skeivhet det er. Rister det mye sliter det mye på forstillinga og klaven bremseklossene sitter i.
Dipstick Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Hvorfor tar det 12 uker? Dersom det er fohandleren som du kjøpte bilen av som skal gjøre det, så bør du be dem om å få ut fingeren. Dersom det er et verksted som har 12 ukers ventetid så finn et annet verksted eller gjør det selv. Jeg ville ikke kjørt med et kjent problem i 3 måneder i allefall!
L O G I M A N Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Å bytte skiver og klosser er noe de fleste greier. Det kan være litt kast i hjulene også som forsterker det. Om foringene også begynner å bli slitne, så skal det ikke så mye til før litt risting merkes mye bedre. Nye klosser og skiver burde iallefall byttes før det har gått 3 mnd.
borninsin Skrevet 31. august 2007 Forfatter Skrevet 31. august 2007 Å bytte skiver og klosser er noe de fleste greier. Det kan være litt kast i hjulene også som forsterker det. Om foringene også begynner å bli slitne, så skal det ikke så mye til før litt risting merkes mye bedre. Nye klosser og skiver burde iallefall byttes før det har gått 3 mnd. 9393813[/snapback] Mente 3 uker hehe!! for da får jeg lønning:) Men hva skal jeg gjøre viss det er kast i hjula? bytter nok skiver og klosser i helgen!!
Dipstick Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 hehe, da så! Dersom du fortsatt har vibrasjoner etter skivebytte kan du få sjekka at dekkene dine er balanserte, da vil du også finne ut om det er noe skjevheter i hjulene. Men det er utrolig hva et lodd fra eller til kan gjøre med et hjul...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå