Gå til innhold

Propell - et typisk bidrag fra meg + nytt bilde


PMnormal

Anbefalte innlegg

Jeg fortsetter med å presentere bilder som er typisk PMnormal. Dette bildet er også fra samme location som der jeg portretterte broderen, og tok bilder av skruer og muttere. Det er en gammel slipp, og dette er en detalj fra en propell på en ikke altfor gammel båt, det bare ser slik ut. Uansett passer det i min serie om forfallet i kystkulturen, selv om denne båten egentlig ikke er i forfall. Illusjonen lenge leve :w00t:

 

Hele denne serien fra den dagen er tatt med Sigma 18-50/3,5 osv. Denne gang var brennvidden satt til 18mm og blenderen var f/7,1. Det oppnådde jeg med en lukkertid på 1/60s og iso 400. For de som ikke vet det kan jeg opplyse om at jeg bruker Eos 20D.

post-76334-1188409553_thumb.jpg

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rust har fine farger, men i det siste har det blitt vel mangle rustne herrer her inne:) Et bilde blir ikke automatisk genialt fordi om det er noe gammelt og slitt på det, den må jo være noe mer. Det synes jeg det er her. En artig form, noen veldig fine blåfarger som balanserer det rustrøde, og så linjene bak som gir dybde i bildet, - kjempefint, PM!

Lenke til kommentar

Ikke glem at du har med Der Rustmeister å gjøre her, si. Estetikken i rust og forfall har jeg jobbet med lenge, noe som eldre medlemmer av forumet har vært plaget med så lenge jeg har vært aktiv her.

Takk for (rust)rosende ord. Det er fint å glede noen med forfallet mitt :wee:

 

Edit: Jeg gjorde en bitteliten edit av bildet etter at si så det første gang, men det har liten betydning for helheten i bildet. Det var bare en "perfeksjonering" av det uperfekte.

 

FLAUNT THE IMPERFECTION :w00t:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Nå kom den.!Et skikkelig PMnormal bilde med punch i. Enkelt med rene linjer. De diffuse fargene vi forventer. Masse rust. Nå er det like før vi må starte en ny religion :tease:

 

Fra spøk til revolver: Jeg liker dette bildet. Det et en rent og ryddig bilde uten noe tøys. Diffuse fargetoner og et rent motiv.

 

Jeg mistenker deg for å like dette bildet veldig godt, PMnormal.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Tja, mening og mening. Bildet har vel ingen spesiell mening. Det er bare ment å være dekorativt. Fint å se at mange liker det, og at det også kan være delte meninger om det. Jeg er glad for å se at det er noen som ikke liker det også, i steden for at man ikke får noen tilbakemeldinger, og blir sittende og lure på om noen liker det eller ikke.

Takk for kritikk.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Da jeg så dette bildet så tenkte jeg: fargene passet fint sammen, det har i seg en viss "atmosfære", god ballanse, men jeg lette liksom etter noe å feste blikket på.

 

Kanskje dette bildet ville kunne komme vesentlig mer til sin rett i en kombinasjon med andre bilder?

 

Fofomotiver gir veldig individuelle psykologiske asossiasjoner. For meg så ikke dette ut som en rusten sak, men som en bronsjepropell i god stand, nylig renskrapet for groe. Underbevisst ble jeg automatisk stresset fordi jeg ikke kunne sjekke resten av propellen, slik jeg altid gjør når jeg ser på propellen på min egen båt.

Lenke til kommentar
For meg så ikke dette ut som en rusten sak, men som en bronsjepropell i god stand, nylig renskrapet for groe. Underbevisst ble jeg automatisk stresset fordi jeg ikke kunne sjekke resten av propellen, slik jeg altid gjør når jeg ser på propellen på min egen båt.

9396873[/snapback]

Det har du faktisk rett i, men hysj hysj. Dette bildet tilhører nemlig en serie bilder som hovedsaklig består av rust, og dermed er en del av en større serie.

Her har du noen andre av de bildene http://picasaweb.google.com/balubastudio/DeclineOfACulture

Da forstår du sikkert konseptet den hører til.

 

Resten av propellen har jeg også. Får se om jeg legger ut det også etter hvert.

Lenke til kommentar
For meg så ikke dette ut som en rusten sak, men som en bronsjepropell i god stand, nylig renskrapet for groe. Underbevisst ble jeg automatisk stresset fordi jeg ikke kunne sjekke resten av propellen, slik jeg altid gjør når jeg ser på propellen på min egen båt.

9396873[/snapback]

Ok, mister. Her får du hele propellen. Jeg har også flere nærstudier av propellen som kanskje er mer kunstneriske, men siden du nesten ber om hele, så får du få hele.

Jeg er forresten glad for at mange er så ærlige, og at kritikken er av den typen jeg liker. Stort sett er alt jeg gjør bevisst, og det gjør at jeg er mer interessert i om et bilde treffer, eller om det ikke gjør det. Her har jeg jo fått blandet kritikk, fra topp kritikk til de som synes det er kjedelig. Jeg foretrekker det når det er litt omdiskutert. Jeg får si det som Ole Paus

"Det blåser på toppene, men det er like kaldt på bånn,

og gudsjammerlig kjedelig midt i".

post-76334-1188602005_thumb.jpg

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Fint bilde. Personlig fikk jeg en mer "tilfredstillende følelse" når jeg så dette :)

 

Men noe av det som gjorde det første bildet spesiellt var det umiddelbare inntrykket av fargene og mønstret på propellbladet. Dette kommer ikke like godt frem i det siste. Kanskje også klossen under trekker til seg litt for mye oppmerksomhet? Jeg tror seeren vil oppleve mer av "farger og form" hvis de ikke så fort greier og plassere propellen i forhold til skrog og bedding. Dette var også et interessant trekk ved det første bildet.

 

Bildesereien din var veldig god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...