Gå til innhold

Zalman Chipsettkjøler - Varme


|Cipher|

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop gjort kjøp av en slik (den svarte, fant ikke bilde)

 

http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet260.htm

 

til og kjøle chipsettet mitt uten vifte. Monterte den i går, med arctic silver og hele pakka. Problemet er at den blir meeget varm.. Såpass varm at det nesten er vondt og ha fingrene på den.

 

Er det fare for at hardwaren min gan gå til hel*ette?.. eller går det greit..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg kjøpte en Zalman Kjøler til GF3 kortet mit og, ikke heatpipe, men de mindre. Den er også varm, så jeg festa en 80mm 12dB papst rett inntikl den, det hjalp urolig mye. Tror den kjøler utrolig bra nå. (det er den med finnene) Den blåser litt på Chipsettribben også nå. Den er ikke så varm at jeg ikke kan holde på den, men er det noen fare tror du, eller burdte jeg kanskje anskaffe ennda en 12dB og feste ret over den.. (koster jo også) Og jo flere vifter, så bråker det mere, uansett hvor svak lyden er... :(

Lenke til kommentar

Jeg satt på en liten 40x40x10mm vifte på min zalman chip kjøler med en motstand (5,5V) høres ikke i det hele tatt. Tempen (målt på baksiden av chipsettet) gikk ned fra 40C ! til 30-33C og maksinen ble stabil ved 151FSB :google: (mot 148FSB før).

 

Verd å merke seg at chipset kjøleren på et MSI KT3 Ultra2 ikke er spesielt effektiv :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...