Gå til innhold

Footer posisjonerer seg feil i Internet Explorer 6


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bestemte meg i helgen for å lage meg en layout som jeg kunne bruke i ulike samenhenger. Det denne layouten skulle inneholde var 100% høyde, to kolloner og en "footer". Jeg fant dette eksempelet på nettet, og valgte å bruke dette som et utganspunkt.

 

Jeg la til skrev om koden slik at den passer meg, og la til en kollone til. For at siden skulle strekke seg lengere enn 100% høyde måtte jeg legge til en overflow: hidden; i div#content. Dette virket flott! Jeg testet det i firefox, opera og ie7, men så kom turen til Internet Explorer 6, og her må jo bare noe gå galt. Det viste seg at det var div#footer som ble problemet. Så lenge siden ikke "strekker" seg går alt bra også i ie6, slik som her. Problemet ligger i at div#footer feilplasserer seg hvis siden "strekker" seg, slik som her.

 

Sikkert en god del som ikke har tilgang til ie6 nå, så jeg velger å legge ved et par screens som viser problemet.

 

Uten strekk, alt fint.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

screen.png

Med strekk, div#footer posisjonerer seg feil.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

screen2.png

Som sagt ligger feilen her. Det gjelder åltså at div#footer posisjonerer seg feil. Noen som ser hva jeg gjør galt, eller om jeg tenger en ie6 hack, eller noe i den duren?

Endret av KimS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...