Isindil Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Har spilt Oblivion en stund nå, og startet nylig en ny save for å få full utnyttelse av OOO. Nå i level 5 har jeg bestemt meg for å se om jeg kan greie å få +5 i tre attributes hver gang jeg levler, for å unngå å henge etter i forhold til fiendene. Leste meg halvt i hjel på UESP, men det ble bare mer og mer forvirrende, derfor spør jeg her. Man skal tilsammen øke skill level 10 ganger blandt major skillene og 20 blandt minor skillene og bare i skills som tilhører attributene man ønsker å få +5 i. Jeg antar man da må fordele jevnt, altså 10 skill increases innenfor hver attribute? Og hva skjer om man fortsetter å spille etter å ha fått beskjed om å meditere over det man har lært? Og hvordan kan man forbedre seg i andre skills enn de innenfor attributene man har bestemt seg for uten å vie en hel levels trening til det?
Kahuna Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 Mmm, akkurat det der er et svakt punkt ved et ellers strålende spill... Et bra alternativ til 5+5+5 er 5+5+1. 1 på luck og 5 på to andre. Dine fiender(og venner) får tilsvarende 9 poeng for hvert level så du har litt å gå på. 4+4+1 er med andre ord et akseptabelt resultat for level-up. (I vanilla, vet ikke om OOO endrer på noe der) Når du nærmer deg level-up(altså når du har over 5 skill increases i major skills) må du planlegge litt. Du *må* følge med på hvor mange skill points du har fått, enten ved å notere på et ark eller installere en "level diary" som gjør jobben for deg. Se hvilke attributter som har fått "poeng" og planlegg litt trening ut fra det. Hvis du feks. har 6 poeng på strength trenger du 4 til for å få full pott og du må da trene enten blade, blunt eller hand to hand. Du må selvfølgelig unngå å trene major skills til du har "fylt opp" de poengene du trenger fra minor skills. Skill points du får etter level-up meldingen teller først på neste level. Alternativt kan du installere en level-mod som levler automatisk for deg. De gir deg automatisk attributtøkning når du får skillpoints og levler deg opp når du har samlet nok poeng. Det skal være et par bra rundtomkring uten at jeg kan anbefale noen, har ikke prøvd noen av dem ennå men KCAS(?) blir ofte nevnt...
Isindil Skrevet 29. august 2007 Forfatter Skrevet 29. august 2007 Tusen takk, bruker KCAS nå. Veldig greit å slippe å tenke på å trene det og det, da og da.
Kahuna Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 KCAS funker bra? Jeg installerte AF for et par dager siden og den er helt på tur, jeg levler opp ved den minste provokasjon...
MiSP Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Jeg anbefaler KCAS, ettersom AF ikke utvikles lengre. KCAS er på en måte videreutviklingen av AF. Ta en titt på dette innlegget mitt, og les andre og fjerde avsnitt. Har forklart litt der hvorfor jeg velger å bruke KCAS. Jeg kan sitere det essensielle her: (...) Levelingen var jo en annen ting; den falt ikke helt i smak hos meg. Uansett hva jeg gjorde, uansett om jeg rollespilte eller ikke, uansett hvilken rase, hvilket stjernetegn og hvilke skills jeg valgte, var det alltid et underliggende press på å øke mest mulig antall attributes ved levelup, for å ikke ende opp med en "gimped character", som de sier. (...) Det var da jeg kom over Kobu's Character Advancement System (KCAS). Denne var tilpassbar til det nesten ekstreme, men hadde fremdeles en hel del ferdige og utrolig gode maler (jeg bruker en av dem). Jeg prøvde litt frem og tilbake og fant noe jeg var fornøyd med, og som fremdeles beholdt noe av essensen fra den originale levelingen (10 major skills per level, blant annet). Men nå gikk automatisk attributes opp uavhengig av level, og jeg trengte ikke mer å tenke på "micromanaging" (nøye planlegging) av levelingen. Dette gjorde at spilling og leveling ble mer naturlig og flytende, og spillet ble vesentlig mer innlevelsesbart. For å oppsummere: (...) KCAS: Gjør leveling mer naturlig og flytende, du trenger aldri mer å tenke på å planlegge levelingen din. 7554891[/snapback] Håper dette var til hjelp.
Kahuna Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Jeg gikk over til KCAS ikke så lenge etter mitt forrige innlegg i denne tråden og selv om jeg ikke har spilt allverden etter det må jeg si meg fornøyd så langt. Spillet har kanskje blitt en tanke mer ustabilt?
MiSP Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 Spillet har kanskje blitt en tanke mer ustabilt? 9508325[/snapback] Det kan ha noe å gjøre med konflikter, og ikke nødvendigvis KCAS i seg selv. Jeg har opplevd modifikasjonen som særdeles stabil.
mr. Zilter Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 (endret) Og KCAS fungerer helt fint sammen med OOO? Endret 22. september 2007 av mr. Zilter
MiSP Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 Og KCAS fungerer helt fint sammen med OOO? 9552047[/snapback] Ja, KCAS i seg selv endrer ikke på noe OOO endrer på. Men hvis du bruker noen av level rate-filene til KCAS er det klart at disse overstyrer de valgfrie level rate-filene til OOO, eller omvendt. Dette er dog snakk om ren overstyring, og ikke konflikter som skaper trøbbel. Jeg har brukt KCAS sammen med OOO, og alt har til nå gått helt supert.
mr. Zilter Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 (endret) Flott, da prøver jeg det! Er det nødvendig å begynne på nytt? (Har OOO, men ikke KCAS) Du veit ikke tilfeldigvis hvor jeg kan få lastet det ned? Finner det ikke jeg, bortsett fra der jeg må betale for det.. *Fikk det til, det var lett..* Endret 22. september 2007 av mr. Zilter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå