Gå til innhold

Snapper Packard-Bell foran Lenovo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjetilkl: Takk for oppklaringen.

 

Jeg jobber selv med "ferdig" maskiner (HP, PB, Compaq, Acer osv..) og ingen er mer feil på en andre. Noe jeg også har lagt merke til, er at jeg kjenner flere med 4-6år gamle "ferdig" maskiner som det ALDRI har vært feil på. Mens kunder klarer å få feil på litt av hvert.

9378142[/snapback]

Betyr det at dere får inn omtrent det samme antallet av alle merker?

 

Hvordan står det i forhold til salgstallene for de ulike merkene de siste 4-6 årene?

9379106[/snapback]

 

Akkuratt salgstallene har jeg ikke. Men de maskinene som det blir solgt mest av er de det er mest fortjeneste(selgers valg) eller er billigst(kundens valg). Etter det jeg får med med, så ligger HP og PB ganske ligt når det gjelder salg. HP/Compaq merker jeg at det er mer feil på en PB egentlig. Men HP/Compaq selger litt mer pga fint design for tiden ;)

Lenke til kommentar

Det som er feil med packard bell er hovedkortløsning og software. Forhåpentligvis blir vi kvitt dette nå. For jeg HATER packard bell. De gjør NOEN ting riktige, som f.eks. strømforsyning osv, men valg av chipset, hovedkort og all dritten de legger inn av software gjør at packard bell er noe jeg hater mest i verden! Kunne heller ha kjempet i en krig enn å tatt ibruk packard bell.

Lenke til kommentar

Var på Elkjøp for å enda en gang levere inn en PB for en kunde av meg. Selgeren jeg pratet med, var ikke videre overrasket over at det var en PB jeg skulle levere inn. Du har vel fått en del sånne tilbake sa jeg, noe selgere bekreftet.

Jeg kjenner også en som i en periode jobbet på ett elkjøp verksted. Da jeg fortalte at min samboer hadde kjøpt seg en PB, lo han godt før han sa at "ja den ser dere ikke mye til", noe vi heller ikke har gjort. Syns det er ganske utrolig at en og samme pc kan ha så mye feil på så kort tid.

På litt over ett år så har dvd-brenneren, inngangen til strømmadapteret og nettverkskortet tatt kvelden. Nettverskortet har dem ikke klart å fikse anda, er inne for det andre gangen nå....

9378144[/snapback]

 

Det sier vell mer om selgeren på Elkjøp enn noe annet. En god selger snakker aldrig dritt om maskiner han selger, noe den selgeren der tydeligvis ikke levde etter. PB står for 40% eller noe slikt av salget av pcer hos elkjøp så det er klart for en selger så vill det oppleves som om de maskinene har flere feil enn andre. Jeg har jobbet på support for en rekke merker, og alle merkene sliter stort sett med de samme problemene. Alle maskinene med kanskje unntak av ett merke blir jo satt sammen i den samme fabrikken i kina, og med de samme komponentene i dag, så det som skiller maskinene er oftestet designet på maskinen og "kvaliteten" på brukeren. En bruker som kjøper en dyrere maskin har oftest mindre problemer med maskinen, gjerne pga av brukerens egne kvaliteter, en som kjøper noe skikkelig billig har oftest veldig liten kompetanse og får derfor ofte også problemer.

 

Ett eksempel er ett pc merke som solgte til bedrifts kunder og slutt-kunder, de solgte de samme maskinene, man fikk så og si aldrig meldinger om feil på maskinene solgt til bedrifter, men man fikk enorme mengder feil rapporter på de solgt til slutt-kunder. Når maskinene til slutt ble mast inn på service, så viste det seg at 80% av dem kun hadde programvare feil eller brukerfeil.

Lenke til kommentar

Dersom man skal kåring av dårligste PC merke kommer Fujitsu Siemens på en soleklar vinner posisjon. Min erfaring er da med forholdsvis billige konsument maskiner fra dem og de ryker hele tiden. I tillegg er supporten for oss som selger merket dårlig, der er f.eks HP langt bedre. Om noe ryker der mange ganger så trenger vi ikke krangle for å få kreditert maskinen noe vi må i hver eneste sak med Fujitsu-Siemens.

Lenke til kommentar

Må dessverre si meg enig med deg ang Fujitsu-Siemens, i forrige bedriften jeg jobbet hadde vi gang på gang problemer med FS returer. Også kolleger av meg som hadde en FS maskin privat fikk problemer om det kom service inn i bildet. On Topic så har jeg forsåvidt dårligere erfaring med Crappard Bell enn Acer så kan bli interessant å se om oppkjøpet får noe å si for kvaliteten fremover. Lenovo kunne kanskje bidratt bedre der om de har opprettholdt tidligere IBM kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvor folk får inntrykket at FCS, PB, HP osv osv er så dårlige.

 

FCS er vel det beste merket når det gjelder styrke/pris. (dette gjelder mest på stasjonær)

 

Alle merkene har en periode hvor de lager litt dårlige maskiner. Og alle har problemer og feilproduserte maskiner.

 

PB er ingenting værre enn de andre. Dere som forbrukere må tenke på at dere kun får med dere hvordan 2-3 maskiner virker. Det er UTROLIG mange flere som virker bedre ;)

 

Det HP og PB sliter mest med er jo software pakken som følger maskinen, disse ødlegger utrolig mye!

Lenke til kommentar
Dersom man skal kåring av dårligste PC merke kommer Fujitsu Siemens på en soleklar vinner posisjon. Min erfaring er da med forholdsvis billige konsument maskiner fra dem og de ryker hele tiden. I tillegg er supporten for oss som selger merket dårlig, der er f.eks HP langt bedre. Om noe ryker der mange ganger så trenger vi ikke krangle for å få kreditert maskinen noe vi må i hver eneste sak med Fujitsu-Siemens.

9381688[/snapback]

 

Uening. Vet at FCS var dårlig for 3 år siden, da jeg var borti de mye.. Nå jobber jeg i en bedrift, som tar inn vanvittig mye FCS, og må si at jeg er imponert over de PC'ene. Forholder meg oftest til Infocare når det gjelder support, og det er det må være norges dårligste bedrift - men det gjør mange av de andre leverandørene også, så ingen større forskjell. Men sist jeg ringte til FCS support, fikk jeg rask hjelp og de sendte meg en ny disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...