Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lånekassa - får jeg penger snart?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg går på høyskole, har betalt semesteravgift for høsten, men lånekassa har ikke sendt meg gjeldsbrevet ennå.

Noen som vet om dette skyldes treg behandling eller om det er noe som ikke stemmer?

Skulle tro alt dette gikk automatisk/elektronisk :hmm:

Dama, som søkte omtrent samtidig som meg fikk pengene sine for ei uke siden.

 

Jeg trenger penger!!

post-99734-1188245510_thumb.jpg

post-99734-1188245516_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søknaden din er ikke behandlet, sannsynligvis fordi du ikke står som "ok" for vårsemesteret? Tenker at søknaden er overlevert til manuell behandling, og da går det fort en 6-8 uker. Du kan jo prøve å ringe de å spør hva som er status. Er du heldig blir du satt over til en kundebehandler som behandler søknaden med en gang. :)

 

Hadde den blitt behandlet automatisk hadde det tatt bare noen dager.

Lenke til kommentar

Argh! Det var det jeg hadde fryktet!! :(

 

"Manuell" og "lånekassa" klinger ikke godt når de brukes i samme setning!!

 

10.sept. er fristen for innbetaling av semesteravgiften for høsten. Tror det er dette de har satt som utgangspunkt for disse 6 ukene, men er ikke helt sikker. Får prøve å skvise meg gjennom telefonene deres i morgen..

Lenke til kommentar

Du kan jo selv tenke deg når det fosser inn flere tusen søknader på 2 uker der en stor andel krever litt ekstra behandling.

 

Ditt beste håp er nok å fortelle skolen at stipendet kommer snart, tror ikke de er så tvære at de nekter deg å gå der. For du "Rykker stadig forran i køen" men du kan ikke magisk hoppe fremover.

Lenke til kommentar
Unnskyld for at jeg stjeler tråden din melkekartong men har ett spørsmål ang. lånekassen, hvordan legger man inn kontonummer der? Får det ikke til...Må jeg ringe inn og oppgi det på den måten?

9375013[/snapback]

 

For at Lånekassen skal godkjenne et nytt kontonummer må du få banken din til å fylle ut et skjema som bekrefter at kontoen faktisk er din. Dette står beskrevet på Lånekassens sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...