Gå til innhold

Vista 64 bit, når blir det bra?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Finnes sikkert masse tråder rundt dette emnet men jeg spørr uansett. Kjøpt meg ny maskin og tok da selfølgelig med VISTA. Tenkte at 64 bit er vel fremtida så da tar jeg det. Skjønner nå at det fremdeles er endel kompabilitetsproblemer og driverproblematikk med vista 64.

 

Jeg er jo glad i å spille blannt annet og liker ikke å vite at med XP så vil maskinen yte bedre. Endte derfor opp med å avinstallere vista 64 og la inn xp 32 bit. Er nå veldig fornøyd.

 

Bare lurer på om noen vet om når evt det vil komme en opdatering evt. at 3. parts utviklere vil legge inn 64 bits støtte for fullt, for vista ser jo bedre ut. Så skulle ønske det var en oppgradering ytelsmessig også. Vil feks en evt servicepack kunne hjelpe der, eller vil fremdeles 32 bit være den mest funksjonelle versjonen.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På pc-en jeg har nå, har jeg kjørt vista 32, og 64bit.

Ingen merkbar forskjell mellom de to, kjørte ikke 32 bit lenge heller, i forhold til 64bit, som jeg kjører enda.

 

Alle programmene du kan kjøre i 32 bit, kan du også kjøre i 64 bit versjonen.

 

Vil også legge til at jeg syntes pc-en min kjører fortere på vista 64bit enn med xp 32bit.

 

Eneste "merkbare" forskjellen mellom 64 og 32 bit versjonene av Vista, er nok at det blir laget flere programmer for 32 bit, slik at du ikke vil oppnå full ytelse. men det vil ikke være noe værre å kjøre 32 bit vs 64. Men du har vel muligheten til å yte mere av det maskinvaren har i 64bit OS enn 32bit. (Hvis du har 64bit cpu da)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

64-bit sliter med tre ting:

 

1 -Det mangler fortsatt støtte for de fleste sikkerhetsprogrammene, som fortsatt normalt kun støtter 32-bit.

 

2 -De fleste trådløse adapterne mangler fortsatt drivere til 64-bit

 

3 -64 bit støtter ikke eldre 16-bits programmer, som brukes av endel eldre programmer og spill under innstallasjonen.

 

Utover det så skal 64-bit fungere like bra, egentlig mer stabilt fordi alle driverne er validisert av m$, og hvis/når utviklerne utvikler 64-bits software vil det bli fantastisk.

Men med denne hastigheten, så snakker vi vel rundt år 2050 før alle kjører 64-bit.. :nei:

Lenke til kommentar

Kjøpte vista 64 da det kom ut i salg, jeg manglet noen drivere, og alt fungerte ikke helt prikkfritt de første månedene. Men i Mai kom det en ganske stor oppdatering om løste de fleste problemene mine samt noen nye drivere, og jeg er for øyeblikket storfornøyd, ikke noe problem. Det som jeg synes er noe av det beste med vista er problemløsningsfunksjonen som gir tips om hva som forårsaker feilen og hva som kan gjøres for å fikse det. Når det gjelder spill fungerer alle untatt "X-com 2 - Terror From The Deep" som er et gammelt dos-spill. :-)

Endret av Amphion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...