Gå til innhold

Hvor man skal selge importvarer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du må forklare litt om hva UB er før du får noe svar her.

Jeg har ihvertfall aldri hørt om UB.. tror jeg.

 

*edit*

Jeg var visst litt for rask til å poste :p

Du forklarte det akkurat da jeg posta..

 

Men plasser å selge varer ja, du kan jo bruke bruktmarkedet på forumet.. det er jo gratis.

Om du vil selge på andre plasser på nett men betale litt for det så kan du jo bruke finn.no eller evt qxl..

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Hei

Har UB og tenkte vi da skulle importere varer. Noen her som har noen forslag til  hvordan vi da skulle få solgt dette til den norske mann?

9369047[/snapback]

 

Hva med nettbutikk? Men ikke regn med at dette er noen avslappende måte å bli rik på. Da blir dere skuffet! Driver selv nettbutikk, så jeg vet hva jeg snakker om :-) På den måten når dere hele landet, og kan ha lokaler i "egen kjeller" eller lign, og kan på den måten spare en del utgifter. "Hemmeligheten" for å få solgt varene er å ha noe de andre ikke har. Det kan være så mangt. F. eks lavest pris, raskest levering, best service, varer andre ikke har o.s.v. Kundene forventer gjerne alt dette på en gang ;-)

 

Regner med dere har en del kapital, da det trengs om man skal være impotør. Ellers er man avhengig av veldig tålmodige kunder. Da passer kanskje ikke nettbutikk like bra. Om ikke prisene er veldig mye lavere enn hos andre. Da kan kanskje folk være villig til å vente.

 

Edit: Ups. Var ikke klar over at dette var et tidsbegrenset prosjekt dere skulle drive med. Styr i så fall unna nettbutikk. Tar alt for lang tid å bygge opp.

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke dette er en spesielt god ide for en UB. Det er for kort tidsramme og antar dere ikke har all verden av startkapital.

 

Det lønner seg å finne på noe man kan gjøre i lokalmiljøet.

 

Hadde selv UB for et par år siden, og vi vant noen priser og kom i avisa osv med vår ide hvertfall. Tjente tom litt penger på det, om enn ikke så mye.

 

Gikk på Ås VGS og nabo var Norges Landbrukshøyskole. Så vi bygde rett å slett en liten PC(shuttle), med tv-kort, dvd spiller m/programvare og skjerm og solgte til studentene så de kunne ha en komplett løsning på hybelen.

 

Se om det er noe i nærområdet som kanskje kan skape forretningsmuligheter.

 

My 2 cent

Lenke til kommentar
Se om det er noe i nærområdet som kanskje kan skape forretningsmuligheter.

9369432[/snapback]

Klippe gressplenen til gamle damer eller noe høres lettere ut. Gode penger er det sikkert også. :innocent:

9371020[/snapback]

 

Absolutt. Det er så mange i markedet allerede når det gjelder netshopper osv, og dermed vil mulighetene være små for at det går bra. I tillegg er tidsperspektivet her meget kort.

Lenke til kommentar
Hei

Har UB og tenkte vi da skulle importere varer. Noen her som har noen forslag til  hvordan vi da skulle få solgt dette til den norske mann?

9369047[/snapback]

 

For noe slikt noe bør dere starte et foretak. For å ungå at en person blir sittende igjen med smellen bør dere opprette et DA. Dersom dere skal importere varer fra utlandet bør dere ha et eget mva-regnskap og registrere dere i mva-registeret. Dere bør også planlegge hva dere skal gjøre når UB'n skal avvikles, da noen må bli sittende igjen med ansvaret (med mindre dere lager et AS som krever 100.000(?) i oppstartskapital).

 

Som andre nevner før meg, la det ligge. Å starte en butikk (som trengs for å kunne selge varer i stedet for tjenester) så må det veldig mye jobb til. Mest sansynlig vil dere bruke såpass mye av tiden på å sette dere inn i lover og regler om hva dere faktisk må gjøre til at dere ikke får solgt en eneste vare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...