Gå til innhold

Loki - Nytt hack n slash spill.


Anbefalte innlegg

Synes det ser ut som sånn veldig ruglete grafikk. Sånn typisk Playstation lignende. Der alt av spill med nogen lunde grafikk er delt inn i tusenvis av soner. Der alt egentlig bare er linært og kjedelig.

 

Mye mulig jeg tar feil, men dette er iallefall grunnen til at jeg har holdt meg unna.

 

Er dette for eksempel bedre en Titan Quest?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klart Loki er bedre enn diablo2,bare finn frem den gamle CD'en tørk støv av den og prøv!

 

Hva er nytt og bedre i loki, i forhold til Diablo 2, eller et hvert h&s spill?

 

Grafikken er topp, ikke noe å utsette der, men var mange små ting jeg ikke falt for. Fiendene lvler med deg, du kan gjøre delene av spillet uavhengig av hverandre. Jeg likte ikke at man lootet fra en tekstboks, og det fantes ikke ikoner fra items. Jeg ser hva de prøvde på, å få orden på looten osv, men det ble litt trist. Det samme gjelder å kjøpe items, du kjøper fra en liste med tekst. Det finnes alt for mange kister i Loki, jeg likte følelsen av at en kiste i Diablo 2 var skjelden, i loki finnes de overalt. Det at hvert område blir delt inn i en liten plass gjør det hele kjedelig, særlig når loadingen er for lang. Så er det de mange små irriterende bugsa som burde ha vært fikset.

 

Synes Loki ligger bak Titan Quest, men det var underholdende i 15 timer for min del, bare ignorerte alt jeg ikke likte, og fokuserte på å drepe de samme fiendene gang på gang :| Gøy var det uansett :p

 

Edit:

 

Er dette for eksempel bedre en Titan Quest?

9405572[/snapback]

 

Nei, Titan Quest er bedre gjennomført, men Loki er ikke et dårlig spill uansett.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Bruktbilen:

Men i forhold til hvilket år de kom ut så er diablo mye bedre..+Diablo har mer sjarm!

 

 

9405072[/snapback]

 

Jeg innstallerte faktisk Diablo2 for en mnd siden eller 2 og fant bare ut at det ikke var lurt,ødelegger bare gode minner.

 

Diablo2 hadde det meste en god story,et meget stort item utvalg og utrolig bra sjarm,mens grafikken var bedre enn gjennomsnittet på den tid.

 

Hva nytt Loki kommer med er vel god grafikk,nye skills,en liten tvist på skill treet,er litt gøy å ofre items for God-favor..

 

Men ser at item greiene er veldig likt diablo i utgangspunktet,første blå itemet jeg fikk var "brutal" slosshanske og for de som husker "brutal"-serien fra diablo så var jo det + i strenght samme som her i Loki!

 

Har ikke spilt nok til å sammenligne med Titan Quest enda..er bare lvl 11

Lenke til kommentar
Jeg innstallerte faktisk Diablo2 for en mnd siden eller 2 og fant bare ut at det ikke var lurt,ødelegger bare gode minner.

 

Heh, spiller det enda av og på, blir ikke lei av en eller annen grunn. Selv om jeg har spilt meg til 90+ på hc, skaffet masse items, så kan jeg slutte slik at alt forsvinner, for så å bare starte igjen. Skjønner ikke hva det er med det spillet.

Lenke til kommentar

Har ikke blanda guder enda selv, men det frister å prøve litt. Men oppdaget en grusom ting. jeg ble ferdig med norse verdenen, og dro til egypt eller no. Der startet jeg på samme plass som egypt karakteren. og å gå fra kjemper som er morsomme å slost mot til en ubrukelig liten stygg slange som ikke tåler noe... det er en stor skuffelse. Regner med det kommer seg. men ble veeeeldig skuffa når jeg oppdaget dette.

Lenke til kommentar
Har ikke blanda guder enda selv, men det frister å prøve litt. Men oppdaget en grusom ting. jeg ble ferdig med norse verdenen, og dro til egypt eller no. Der startet jeg på samme plass som egypt karakteren. og å gå fra kjemper som er morsomme å slost mot  til en ubrukelig liten stygg slange som ikke tåler noe... det er en stor skuffelse. Regner med det kommer seg. men ble veeeeldig skuffa når jeg oppdaget dette.

9410978[/snapback]

 

Jeg forvekslet visst Tyr og Thor i innlegget mitt oppi her...

da vil jo en-hånds være en fordel da,mot svake foes.

To-håndsvåpen kan bli litt tregt da

Regner med de har litt damage å gi disse slangene da?

Lenke til kommentar

Lvl 20 nå norse seff;)

Sliter med hel..

Hun grunneier meg. kanskje jeg kunne kommet opp noen flere lvler men de siste 5 mapsene gidda jeg ikke å sloss og bare løpte igjennom.

 

Savner bedre items og litt kulere items + ikoner til dem.

Lei av at det er kun avbegrensninger på 10 15 20 osv og så er de så sinnsykt kjedelig.

Har funnet ett oransj sverd og thats it. ikke noen set items heller og heller ikke noe spessielle megaitems.

 

banene er kjedelige og vanligvis en vei å gå. + dem gjentar seg selv!

Lite med sidequest. ble nærmest sjokket da jeg fant en valkyrie på villmarka med quest til meg:O

 

Grafikken er jo heller ikke noe og briefe med da.

 

Men viss du har en stoooor fetisj for rpgspill og mytologi kjør på;)

 

Men anbefaler heller Diablo 2 + exp viss du er litt old school og Titans Quest + exp viss du vil ha en litt nyere perle;)

 

Loki 3\10

Lenke til kommentar

Har funnet ett oransj sverd og thats it. ikke noen set items heller og heller ikke noe spessielle megaitems.

 

Det er ikke set items.

Og jeg tror oransje ting er super tinga.. om jeg har skjønt det riktig.

 

Ellers vil jeg ikke anbefale å løpe gjennom banene, da får du ikke xp.

 

De slangene, er helt like de slangene du møter som lvl 1 egypt mann. Så.. spillet tapte seg litt der, og jeg ramla tilbake til å spille warhammer :)

Lenke til kommentar

det som irriterer mest er at det bare kan betales for en HP-flakse omgangen!

 

Noen som kan noen triks å kjøpe fler i slengen?

 

Kjipt om det er få items da..har da funnet masse kule blå som kan enchance's litt med runer og forging

Men har jo ventet i spenning på noe ala "rare" eller "unique"

Kansje oransj er "rare"? får no håpe det ellers kommer jeg ikke til å spille så lenge,er blitt level 17 nå og skillsene begynner å bli litt kule!

 

Spillte forresten TQ tidligere,spilte gjennom på det letteste og så var det slutt..var så lett.

Men har ikke prøvd XP'en da

Lenke til kommentar

Har enda ikke spilt lenger enn level 10 med Norse Warrior, 2-hand Thor osv osv, men irriterer meg grenseløst at det ikke er noen form for Whirlwind-ability tilgjengelig som gir en muligheten til å kverke flere på en gang. Ganske irriterende å ha 10 gnomes på deg med 40 health når du gjør 80+ per slag ><

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar

ar enda ikke spilt lenger enn level 10 med Norse Warrior, 2-hand Thor osv osv, men irriterer meg grenseløst at det ikke er noen form for Whirlwind-ability tilgjengelig som gir en muligheten til å kverke flere på en gang. Ganske irriterende å ha 10 gnomes på deg med 40 health når du gjør 80+ per slag ><

 

 

ikke lenge til du får det. Veldig effektivt :) husker ikke hva det hetter.

Lenke til kommentar

du får world-wind på lvl 15 da,da tar du et svingslag 360 grader rundt deg og skader litt extra..funker meget bra på svake foes og er helt greit som exta damage når du har både stort og smått rundt deg før du avslutter en med "weakening hit" eller lightnng slaget på en av de store.

Da skal det meste være dødt rundt deg

 

Du får også noe chainlightning lignende på lvl 20,er ikke komt så langt enda selv men ser jo på skillsene da."mjølnnirs hammer" elns

 

Er blitt lvl 17 og kicker ass!

Lenke til kommentar
du får world-wind på lvl 15 da,da tar du et svingslag 360 grader rundt deg og skader litt extra..funker meget bra på svake foes og er helt greit som exta damage når du har både stort og smått rundt deg før du avslutter en med "weakening hit" eller lightnng slaget på en av de store.

Da skal det meste være dødt rundt deg

 

Du får også noe chainlightning lignende på lvl 20,er ikke komt så langt enda selv men ser jo på skillsene da."mjølnnirs hammer" elns

 

Er blitt lvl 17 og kicker ass!

9432272[/snapback]

 

Hm, rimelig sløvt at jeg ikke har fått det med meg :p Så det ikke i "Thor-points"-siden ihvertfall... Får prøve litt til da :p

Lenke til kommentar

Ok, ting ble straks litt bedre da "Whirlwind"-ability ble tilgjengelig, men spillet blir fortsatt noe vel repetitivt, dungeons er random riktignok men du har de samme store "modellene" satt i puslespill i dungeon likevel, så du kjenner "deg igjen" likevel.

 

Totalt uinspirerende voice-acting - men spiller ser riktignok pent ut.

Lenke til kommentar

Litt bedre nå som jeg kan kjøpe litt merHP-flsker omgangen ja!

Men selger de bare det samme tilbake eller selger de faktisk nye ting i butikkene?

syns jeg kjenner igjen nesten alle varene og så er det bare drit..

 

Er enig i at brettene er en smule små og lineære ja!

Ikke så store friheter der nei og trengs jo ikke å utforske engang,på godt og vondt.

Lenke til kommentar

"Økonomien" i tidlige stadier av spillet er jo totalt ute av kontroll, jeg selger kun regular items og "ofrer" magic items jeg ikke bruker, har *altfor* mye cash, og jeg reforger/assembler ved hver eneste mulighet. Skjønner ikke helt hva de tenkte på der hehe.

 

Level 18 nå, har enda ikke funnet et eneste item fra vendor verdt å kjøpe - har riktignok kjøpt noen magic items kun for å ofre de =)

Lenke til kommentar

Virker som eneste du trenger penger til er å nettopp enchance utstyret ditt og siden alt magisk utstyr blir ofret så kan det vel bli litt trangt på pengene etter hvert kansje?

Men jeg har ikke sletet økonomisk enda..

 

Banket dritten ut av Fafnir og Hel igår kveld og har funnet en "diabollic" 2-hånds-hammer oransj item og den hadde nice damage tror det var 94-130 elns.

Fant den rett før midgardsormen så han fikk gjennomgå noen sleggeslag han og!

 

Noen som har jaktet ned Seth og maltraktert han og komt seg videre fra mortal?

Mister man XP om man dør på de andre vanskelighetsgradene?

 

 

post-95815-1189348277_thumb.jpg

post-95815-1189348589_thumb.jpg

Endret av BacardiKillah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...