Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Prikker på skjermen og tekstur feil i spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et Gainward 7900GT 512mb grafikk kort. Hadde problemer med spilling osv pga rare telstur feiler i spill, prikker på skjermen, osv... så jeg formaterte pcen og installerte nye grafikk drivere. Men det ser fortsatt ut til å være enorme tekstur feil i spillene... Hva kan være galt her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme skjer her, det trur eg er på grunn av den gamle dengte skjermen. skjølv sliter eg ikkje med nokke tempraturer, men kordan er tempraturen din fawk?

Skrevet

Hadde slike problemer på et billig grafikkort jeg hadde før, hvor det var montert for svak kjøleløsning. Byttet ut kjøleløsningen med en fra Arctic Cooling og hadde ingen problemer, helt til det billige grafikkortet bestemte seg for å slutte å fungere selvfølgelig, men det er en annen historie ;)

Skrevet
temp.jpg

Tempen virka litt høy ja til at d bare er firefox som er i bruk :p

9369774[/snapback]

Svarte... du har ikke nettopp vært inne i et spill der? Hvis det er temperaturen på grafikkortet ved vanlig bruk av Windows tør jeg ikke tenke på hvordan det må være i spill. Enten en dårlig/defekt kjøleløsning på grafikkortet eller dårlig kjøling/lufting i kabinettet til PCen. Kanskje en kombinasjon for alt jeg vet - temperaturen skal i alle fall ikke være så høy bare ved bruk av Windows!

Skrevet

heisan, dette er et kjent problem med 7900gt serien. det er minnekontrolleren på skjermkortet som har tatt kvelden. Ta et kjapt søk på google på 7900gt artifacts, så ser du at det er en produksjonsfeil/feildesign på denne serien. Har selv 2stk 7900gt i sli, med Zalman VF900-CU, der begge kortene har vært byttet ut flere ganger pga. dette. Mitt råd er derfor å høre med forhandler om eventuelt bytte av kortet, før du vurderer å bytte kjøler. Problemet arter seg som lange,rare streker i spill, teksturer som "henger igjen" og rare prikker i windows desktopen.

Skrevet

mm, bestilte ny cpu og gpu vifte i går faktisk :p får håpe d hjelper :) kabinettet mitt er faktisk ganske bra avkjølt... så jeg tipper at d er gpu vifta som er "litt" gåen ja :p

Skrevet

Jeg hadde minnefeil på to 1950xt kort. Komplett sa at det var feil på de kortene, og etter at den andre var byttet inn så fikk jeg et 2900xt :D.

Jeg hadde røde "streker" oppe i venstre hjørne. Vet ikke om det er tilfelle for deg da.

Også så ser jeg at temperaturen er veldig høy (viss det er i skrivebordet uten noen spill som kjørte i bakgrunnen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...