Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Urettferdige forhold på skolen


Memphis88

Anbefalte innlegg

Det med mat er for så vidt greit, for er nå laget til et kjøleskap i et fellesrom i nærheten, så det er topp.

 

Ja, tenker jeg skal kjøpe meg en slik antenne. Har ikke et så alvorlig surfebehov, men liker ikke å måtte sitte med pcn hele tiden når jeg f.eks laster ned. Liker ikke å bare la pcn min stå i et fellesareal, selv om jeg har låst bruker...

 

Det jeg ønsker er egentlig rettferdighet, selv om det for min del vil være et nederlag om de la ned all wifi...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis greia er at du ønsker å ha en PC stående med tilnærmet pemanent tilkobling for nedlasting etc. foreslår jeg at du skaffer deg en gammel stasjonær PC fra QXL el. for noen hundrelapper. Sleng i et rådløst nettverkskort, skriv navnet ditt med store bokstaver på den og sett den et eller annet sted hvor den ikke står i veien for noen (for eksempel i skapet på rommet til noen som har nett). Konfigurer den så du kan logge inn fra laptopen din når du er i elevnettet, så trenger du ikke ha noen skjerm heller. Så bare laster du ned til denne maskinen for eksempel om natten, og dumper det over på laptopen din når du har tid.

 

Vet ikke om it-ansvarlig tillater slikt, men du risikerer nok ikke annet enn at du får beskjed om at det ikke er lov. Så lenge du ikke grovt overforbruker båndbredde (NetLimiter er en lur ide!), sprer virus eller laster opp/ned ulovlige ting har jeg vanskelig for å tro at du får tyn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...