Gå til innhold

Åpenbaringen nummer to


Anbefalte innlegg

tatt fra et annet forum

(1 svar)

[startet for 24 minutter siden]

Før i tiden, før adams fall... Adam som betyr menn, tok av kunnskapen om det gode og det som ikke er bra for folk..

Det er makt. At noen tok makta fra det frie sammfunnet... Derfor har Jødene troen på at en mann skal si dette.. (jeg gjør jo dette nå).. og de venter på en frelser (de kristene tror ikke på inkarnasjon, de tror de kommer til himmelen, selv om det ikke står i NT heller!) Så hva kan vi gjøre for og finne ut hvordan vi skal kunne få med oss jødene på dette.. Jeg er 24år, og da begynte også Jesus Kristus og gjøre gjerninger.. gode gjerninger..

 

Jøder "tror" ikke på gud... De følger regelene, som er basert på Årsak-Virkning .. og det er skrevet av flere intligente menn.. Så det er regelene som er viktige.. for noen regler MÅ man ha i et fritt sammfunn.. osv osv.. Derfor kan vi si til dem at Vi er de mektige menn fra oldtiden (de tror på inkarnasjon) får vi til dette blir overtroen fjernet, pluss at vi får et godt sammfunn uten maktene, og vi får bestemme selv.

 

turbonello 24 [skrevet for 16 minutter siden]

 

Var svar på noe jeg fikk i sta.. om at vi ikke ønsker religion og overtro;

 

Da har du ikke forstått meg.. (det er det mange som ikke gjør)... Jeg tror ikke på noe annet en at jeg vil tro at tingene blir bedre om vi lever i et fritt sammfunn.. og fordi jødene har et system for hvordan dette skal være mulig.. Da også med regler... (sosiale regler) .. så mener jeg at det er bra.. liker du ikke denne tanken, og da de fleste her inne ønsker og fjerne overtroen hos folk for og vise dem sannheten om skriftene.. så kan du gå ut herifra, fordi du da ikke er enig i det folket her er enig i... Fjern religion.. det vil folka her.. og religon er trosystem.. vi ønsker ikke trosystem!

 

Siter

 

turbonello 24 [skrevet for 1 minutt siden]

 

Foresten JA.. Gud er et menneske... den levende Gud...tenk på at man skaper sin virkelighet når man studerer den.. de har funnet ut at inkarnasjon er det som er sant, og de har studert dette.... De som har makt i dag, de vet dette også (konge familien har det) vi er døde i kristus står det, fordi de venter på at kristus skal stå opp og sannheten skal bli kjent. så hva påkker kan dere gjøre? skrev soeppel dette? ;-P hehe.. nei da.. men hvilken frelser er det Jødene venter på? de venter ikke på Jesus Kristus, men at han står opp med et nytt navn.. hmmm :)

 

turbonello 24 [skrevet for 0 minutter siden]

 

17 Se, jeg skaper en ny himmel og en ny jord.

Ingen skal minnes det som var,

ingen skal tenke på det mer.

18 Ja, gled og fryd dere til evig tid

over det som jeg skaper!

For jeg skaper Jerusalem om til en jublende by,

og de som bor der, vil jeg gjøre

til et lykkelig folk.

19 Jeg vil fryde meg over Jerusalem

og glede meg over mitt folk.

Aldri mer skal det høres

gråt eller klageskrik i byen.

20 Der skal det ikke lenger finnes barn

som lever bare noen dager,

eller gamle som ikke når sine dagers fulle mål.

Ung er den som dør hundre år gammel,

den som ikke blir hundre, må være forbannet.

21 De skal bygge hus som de selv får bo i,

plante vingårder og spise frukten selv.

22 De skal ikke bygge så andre får bo,

og ikke plante så andre får spise.

De som hører til mitt folk,

skal bli like gamle som trærne;

de som jeg har utvalgt,

skal få nyte frukten av sitt arbeid.

23 De skal ikke streve til ingen nytte

og ikke føde barn som brått må dø.

For de er en ætt, velsignet av Herren,

de får ha sine etterkommere hos seg.

24 Før de roper, skal jeg svare,

ennå mens de taler, vil jeg høre.

25 Ulven og lammet skal beite sammen,

løven skal ete halm som oksen,

men slangen skal ha mold til mat.

Ingen skal skade eller ødelegge noe

på hele mitt hellige fjell, sier Herren.

 

Siter

 

turbonello 24 [skrevet for 9 minutter siden]

 

Bare sånn for og si at jeg kan si dette, og da BØR det bli sånn (studert bibelen gangkse så lenge du) Guds slekt er mennesket... Tja.. dersom jeg ikke er i slekt med Gud, men Gud er i slekten min....hmmmmmm?

 

Johannes’ åpenbaring Bokliste

 

Kapittel 21

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

 

Forrige kapittel Neste kapittel

 

 

 

En ny himmel og en ny jord

Og jeg så en ny himmel og en ny jord, for den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer. 2 Og jeg så den hellige by, det nye Jerusalem, stige ned fra himmelen, fra Gud, gjort i stand og pyntet som en brud for sin brudgom. 3 Fra tronen hørte jeg en høy røst som sa:

«Se, Guds bolig er hos menneskene.

Han skal bo hos dem,

og de skal være hans folk,

og Gud selv skal være hos dem.

Han skal være deres Gud.

4 Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne,

og døden skal ikke være mer,

heller ikke sorg eller skrik eller smerte.

For det som en gang var, er borte.»

5 Han som sitter på tronen, sa: «Se, jeg gjør alle ting nye.» Og han la til: «Skriv det ned, for dette er troverdige og sanne ord.» 6 Så sa han til meg: «Det er skjedd! Jeg er Alfa og Omega, begynnelsen og enden. Jeg vil gi den tørste å drikke av kilden med livets vann uten betaling. 7 Den som seirer, skal få dette i arv, og jeg skal være hans Gud, og han skal være min sønn. 8 Men de feige, de vantro og vanhellige, de som myrder, driver med hor og trolldom, avgudsdyrkere og alle løgnere, deres plass skal være i sjøen som brenner med ild og svovel. Det er den annen død.»

 

Det nye Jerusalem

9 En av de sju englene som hadde de sju skålene, fylt av de sju siste plagene, kom bort til meg og sa: «Kom, jeg skal vise deg bruden, Lammets hustru.» 10 I Ånden førte han meg opp på et stort og høyt fjell og viste meg den hellige by Jerusalem. Den kom ned fra himmelen, fra Gud. 11 Byen hadde Guds herlighet og strålte som den kosteligste edelsten, som krystallklar jaspis. 12 Den hadde en stor og høy mur med tolv porter, og ved dem sto tolv engler. På portene var det skrevet navn, det var navnene til Israels-folkets tolv stammer. 13 Tre porter vendte mot øst, tre mot nord, tre mot sør og tre mot vest. 14 Bymuren hadde tolv grunnsteiner, og på dem var det skrevet tolv navn, det var navnene til Lammets tolv apostler.

15 Han som talte med meg, hadde en målestang av gull. Med den skulle han måle byen og dens porter og murer. 16 Byen var bygd som en firkant, og den var like lang som den var bred. Med målestangen målte han byen: Den var 12 000 stadier lang og like bred og høy. 17 Han målte også bymuren: Den var 144 alen høy etter menneskenes mål, som også er englenes mål. 18 Muren var bygd av jaspis, og byen selv var av rent gull, lik det klareste glass. 19 Grunnsteinene i bymuren var prydet med edelstener av alle slag. Den første grunnsteinen var av jaspis, den andre var av safir, den tredje av kalsedon, den fjerde av smaragd, 20 den femte av sardonyks, den sjette av karneol, den sjuende av krysolitt, den åttende av beryll, den niende av topas, den tiende av krysopras, den ellevte av hyasint, den tolvte av ametyst. 21 De tolv portene var tolv perler, hver port laget av en eneste perle. Gaten gjennom byen var av rent gull, gjennomsiktig som glass.

22 Noe tempel så jeg ikke i byen, for Herren Gud, Den allmektige, og Lammet er dens tempel. 23 Og byen trenger ikke lys fra sol eller måne, for Guds herlighet lyser over den, og Lammet er dens lys. 24 Folkene skal vandre i lyset fra byen, og jordens konger skal føre sine rikdommer dit. 25 Byens porter skal aldri stenges etter dagen, for natt skal det ikke være der. 26 Alt det dyrebare og verdifulle folkene eier, skal de føre inn i den. 27 Men noe urent skal aldri komme inn i byen, ingen som gjør motbydelige ting eller farer med løgn, bare de som er skrevet inn i livets bok hos Lammet.

Forrige kapittel

 

Siter

 

turbonello 24 [skrevet for 0 minutter siden]

 

Di som skrev bibelen... de må nødvendigvis VÆRE NOE EKSTREMT SMARTE! Fordi, når jeg ser en profeti!! som er oppfylt.. Altså nazistene under krigen og de måtte trelle i et ukjent land, som det står i bibelen.. og da dette er polen etc... OOOOG at deres pinsel steg opp i all evighet.... hmmm... gasset eller brendt? Jo begge deler... Så ehh.. overtro?

Og jeg er 24år og brukt hele livet på religion.. det er vert en spessiel intresse for religion HELE livet.. hvordan er dette mulig? Bare spør noen av dere ateister om hvordan dette faktisk ER mulig? skjønner det ikke selv.....

 

 

Svar meg på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noe sånt må jo skje en eller annen gang. når noen skriver at "noe" kommer til å skje "en eller annen gang". Må det skje til slutt. Tilfeldigheter og oppspinn spør du meg

9361095[/snapback]

 

 

Nja.. om folk gjør noe med det da? Gud selv har jo mennesket som slekt står det ofte i alt som er av gamle skrifter.. Destuen den katolske kirke er en bilde tilbedelsens kirke....... Du skal ikke dyrke gudebilder... (paulus: for en ukjent gud... og da mente han guder i stein.... hva har katolikkene mye av?`dette er en gåte.. klarer noen og løse den?

Lenke til kommentar
Gud er et menneske... den levende Gud...tenk på at man skaper sin virkelighet når man studerer den.. de har funnet ut at inkarnasjon er det som er sant, og de har studert dette.... De som har makt i dag, de vet dette også (konge familien har det) vi er døde i kristus står det, fordi de venter på at kristus skal stå opp og sannheten skal bli kjent.

 

1: Så hva pokker kan dere gjøre?

2: Skrev soeppel dette?

3: Hvilken frelser er det Jødene venter på?

 

4: Ble jødene gasset eller brendt?

5: [Er de vage profesiene] overtro?

6: Og jeg er 24år og brukt hele livet på religion.. det er vert en spessiel intresse for religion HELE livet.. hvordan er dette mulig?

7: Bare spør noen av dere ateister om hvordan dette faktisk ER mulig?

 

1: Kreve bevis -- og da lærer vi at første påstand er grunnløs; det er ingen grunn til å tro noe av dette.

2: Aner ikke hvem soeppel er...

3: De venter på Messias: nesten ingen jøder trodde på Jesus -- det var for det meste dem som ikke visste noenting om jødedommen eller bibelen som bet på historiene om Jesus.

4: De ble gasset og noen ble brent, resten ble lagt i massegraver. Med en så vag profeti som den man koblet dette til, så er den ubrukelig som profeti fordi den ikke beskriver når, hvordan eller hvorfor.

5: Definitivt. Brenning av mennesker har foregått i uallminnelige tider.

6: Jeg er også 24 år og har kun fattet interesse for religion nå som jeg har forstått hvor populært det er å leke som om man vet noe om hvordan verden ble til og hva som skjer når man dør.

Det er fullt mulig å tro og brenne for en løgn hele livet; bare se på "Cargo religionene".

(Hvite menn har tilrøvet seg gudenes ting, "cargo", og de cargo-religiøse prøver å få gudenes favør og oppmerksomhet for å få gudene til å gi godene til de rettroende...)

7: Alt er mulig å tro på, men det finnes bare en sannhet.

Lenke til kommentar

Jeg tror vi skal komme til en enighet om at Lauritius er den neste messias for han har studert og vært interessert i religion hele livet (hvordan er dette mulig?) og han forstår bibelen for han bruker logikk og han fant ut at den var sann. Hvis vi klarer å få nok folk til å innse at Lauritius er veien, sannheten og lyset vil det bli fred på jorden og alle vil ha det bra. Halleluja.

Lenke til kommentar
En slik oppgave vil jeg gjerne være med på. Hvor begynner vi?

9362958[/snapback]

 

 

LOL-MGK (*meget glisbar kommentar*)

 

:mrgreen:

 

:yes::tease::thumbup:

 

Det som ofte forundrer meg er hva folk er villig til å tro på uten fnugg av bevis av noe slag utenom deres "logikk" for at dette må være sant...

Hadde de samme folkene frontet julenissen eller harry potter på samme måte hadde de blitt tatt hånd om og puttet inn i vatterte rom...

 

Men er det ET fnugg av religion i det de har "sett" får de, /dessverre for oss andre), gå løse og "forkynne" svineriet sitt. Helt utrolig i mine øyne! De trenger ikke en gang å bevise det de etter sigende har sett! Og det i et samfunn alt ellers må bevises! Det er HER blasfemiloven skulle anvendes spør du meg!!

 

Men tror vi gjør lurt i å høre på pencilcase og teflonpanne, tror de utvilsomt har rett i rådene om at vi andre også bør følge lauritius, for han har brukt logikk (noe vi andre ikke har) og sett LYSET og da må det jo være sant da?

 

Tror heller det munner ut i at vi rett og slett ikke har nok vatterte rom til disse madmenneskene jeg......

 

 

:no::whistle:

Lenke til kommentar
En slik oppgave vil jeg gjerne være med på. Hvor begynner vi?

9362958[/snapback]

 

 

LOL-MGK (*meget glisbar kommentar*)

 

:mrgreen:

 

:yes::tease::thumbup:

 

Det som ofte forundrer meg er hva folk er villig til å tro på uten fnugg av bevis av noe slag utenom deres "logikk" for at dette må være sant...

Hadde de samme folkene frontet julenissen eller harry potter på samme måte hadde de blitt tatt hånd om og puttet inn i vatterte rom...

 

Men er det ET fnugg av religion i det de har "sett" får de, /dessverre for oss andre), gå løse og "forkynne" svineriet sitt. Helt utrolig i mine øyne! De trenger ikke en gang å bevise det de etter sigende har sett! Og det i et samfunn alt ellers må bevises! Det er HER blasfemiloven skulle anvendes spør du meg!!

 

Men tror vi gjør lurt i å høre på pencilcase og teflonpanne, tror de utvilsomt har rett i rådene om at vi andre også bør følge lauritius, for han har brukt logikk (noe vi andre ikke har) og sett LYSET og da må det jo være sant da?

 

Tror heller det munner ut i at vi rett og slett ikke har nok vatterte rom til disse madmenneskene jeg......

 

 

:no::whistle:

9363100[/snapback]

 

Ja religiøse bør ha vatterte rom.

Jeg er faktisk 100% enig med en post, for en gang skyld

Endret av Lafs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...