Gå til innhold

HJELP! ingen skjermbilde!


Anbefalte innlegg

Krise!

Skulle montere min nye CPU-kjøer idag, Thermalright Extreme 120, måtte ta ut skjermkort og fjerne mange kabler ol, når alle deler nå er satt i, alle stømkabler plugget hvor de skal, får jeg ikke skjermbilde.

Skjermen er svart, og min ellers stillegående Pc bråker noe forferdelig, høres ut som støyen kommer fra skjermkortet sin vifte, som om den går for fullt eler noe?

 

Trojanhorse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

 

 

(De fleste som har problemer trenger hjelp, og "HJELP!" i emnetittel er ikke nødvendig. Beskriv heller problemet.)

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Du glemte kanskje det viktigste; hovedkortet?

 

Prøv å fjerne så mye av maskinvaren som mulig. Prøv f.eks å ta ut et par rambrikker. Hvis du har muligheten kan du prøve å bytte ut deler, mange har vel fortsatt et gammelt PCI-skjermkort hjemme?

 

Btw, prøv å clear CMOS.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

YAY!

Fremskritt?

Flekka ut 3 av fire RAM brikker, Pcen starta, fikk skjermbilde, la merke til at CPU kjøleren gikk i et sett, (den pleier å gå i 10 sec sånn ca så ta "pause" i 5 sek hvert tiende)

MEN når jeg var inne i windows og skulle til å launce Everest for å sjekke temperaturer, fikk jeg en blåskjerm som varte ca 1 sekund, etterfulgt av reboot...

Lenke til kommentar

Hadde nettop AKKURAT samme problem som deg. Reboot og fikk ikke skjermbilde. Viften på skjermkortet begynte å kjøre på full peis.

 

Prøvde først å ta inn og ut skjermkortet, deretter resetting av CMOS, fortsatt ikke bilde. Las så denne tråden hvor jeg så du hadde tatt ut en rambrikke. Så jeg prøvde med kun én brikke jeg også. Det viste seg at maskinen ville ikke starte med dene ene brikken, så satt i den andre - og da startet maskinen opp!

 

Deretter restartet jeg maskinen og satt inn i den andre rambrikken, og maskinen fungerer fremdeles.

 

Prøv å ta ut den ram-brikken du har nå, og erstatt den med den andre og se om du er heldigere da. Datamaskin er jaggu meg en snål (men fortsatt fantastisk) ting.

Lenke til kommentar

Nå funker Pcen greit i mange timers spilling, MEN bare med max 3 Gb ram, har 32 bits operatativ system, men det skal funke å ha 4 GB ram i pcen, sant?

Visst jeg har 4 minnebrikker i, starter pcen, vifter starter, men etter 5 sekunder rebooter pcen, dette går i loop.

 

Btw, når jeg kommer inn i windows får jeg en Error melding, noe sånt som "....... cannot be found" vet ikke hva som ikke blir funnet, bare noen rare tallkoder.

 

 

 

Trojanhorse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...