Spenzer Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 (endret) Hei, innstallerte nettop Microsoft Office 2007 pakken, med Access og hele pakka, så laga jeg en database i Access 2007, men får feil i det jeg skal bruke den i VB6, men jeg har funnet ut at VB6 krever Acces 97 filer, men hvordan får jeg konvertert den til 97 fil? Har prøvd Office 2000 og, prøvde også og skaffe Office 97 pakken, men fant den ikke. Noen som har en ENKEL forklaring på hvordan jeg converterer til 97? Endret 25. august 2007 av Spenzer
Ståle Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 Er det ikke en sann rullegardin liste nar du lagrer? Evnt skaffe nyere VB.
Spenzer Skrevet 25. august 2007 Forfatter Skrevet 25. august 2007 1. Tror jeg skjønte hva du mente med rullegardin liste, men kan ikke velge 97 "modellen" der. 2. Jeg vet selv at et alternativ er og skaffe nyere VB, men som sagt så var problemet i VB6.
Zeph Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 Hei. Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden. Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)
Ståle Skrevet 25. august 2007 Skrevet 25. august 2007 Jeg regner med at han laget en vits. Iogmed at halve setningen er forkortelser = store bokstaver. Sa tok han resultatet i store bokstaver ogsa. Sann at det kunne se ut som en forkortelse, selvom det betod ikke virker.
Spenzer Skrevet 27. august 2007 Forfatter Skrevet 27. august 2007 Vel, har fiksa det nå, ente med at jeg lasta ned Office 97 så funka det ivertfall, men får har et nytt problem nå, når jeg skriver: Data1.RecordSet.Addnew får hele tida en feil på den linjen, men den er da rett den?
GeirGrusom Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Du bruker en fremgangsmåte som er helt ukjent for meg, der det går i Connection.ExecuteNonQuery. Men det skal da fint fungere å bruke Access 2007 databaser i VB6? Du må bare velge riktig provider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå