Gå til innhold

acer 5613 og viftestøy


sickboi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjøpte acer 5613 i dag, og er ganske fornøyd så langt.

 

det jeg lurer på er om det er normalt at viften "slår seg på" hvert 30 sekund...pc'en er ganske stille til vanlig, men hvert 30-60 sekund så virker d som om vifta jobber veldig....

9358610[/snapback]

 

Min høres sjelden. Mye cpuload? Sjekk om cpu er overstresset av et eller annet som henger eller.no

Lenke til kommentar
kjøpte acer 5613 i dag, og er ganske fornøyd så langt.

 

det jeg lurer på er om det er normalt at viften "slår seg på" hvert 30 sekund...pc'en er ganske stille til vanlig, men hvert 30-60 sekund så virker d som om vifta jobber veldig....

9358610[/snapback]

 

Min høres sjelden. Mye cpuload? Sjekk om cpu er overstresset av et eller annet som henger eller.no

9358628[/snapback]

 

 

cpu ligger på under 10%

så tror ikke det er noe der....

Lenke til kommentar
hmm... egentlig rimelig irriterende... men hvis det ikke er på alle maskinene, så må det jo være noe som er defekt på min. Maskinen min skrur seg også av hvis jeg tar ut kontakten, også starter den ikke opp igjen uten at jeg plugger i kontakten. Noen som har samme greia? kan jeg ha et defekt batteri?

9358870[/snapback]

Dette er nok fordi på batteridrift kjører prosessoren ned spenningen/hastigheten, så det blir mindre varme. Du kan stille inn tilsvarende oppførsel med f.eks. notebook hardware control programmet (nedlastbart). Evt bruke windows egne innstillinger.

Lenke til kommentar
en annen ting jeg har lagt merke til er at lufta som kommer ut av pc er varm...

men det skal den kanskje være?

9358901[/snapback]

Det er derfor den må ut.. fordi den er varm. :p

9358914[/snapback]

 

 

ok!:)

 

men skjønner ikke helt det at den har fått rykte på seg for å være så stillegående, når vifta kjører hvert minutt..egentlig veldig irriterende...

Lenke til kommentar

Core duo produserer egentlig ikke veldig mye varme, ihvertfall når den ikke jobber hardt. Bios-oppdateringer kan av og til justere dette, sjekk nettsidene til Acer etter ny versjon. Selv om du kjøpte maskina nå nylig, er ikke nødvendigvis modellen ny sickboi, og oppdateringer kan finnes.

Lenke til kommentar

finnes det noen program som kan styre viftene på en mere intelligent måte enn det som skjer nå? hadde jeg spilt et spill som krevde mye kapasitet hadde jeg forstått vifta...men dette blir for drøyt...

den er jo så stille egentlig, men den vifta kan få enhver til å bli irritert når den setter igang med sine 20-30 sekunders varighet...og det kun går 60 sekunder før den setter igang igjen....

Lenke til kommentar

nå har jeg lasta ned ett program som har oversikten over varmen i pc etc..

 

der viser det seg at cpu går utrolig mye opp i grader når vifta slår seg av...og når cpu er oppe i 54 grader slår vifta seg på...

 

hvorfor blir cpu så varm...? er bare snakk om sekunder etter at vifta slår seg av til den er oppe i 54 varmegrader...

 

hd temperaturen er stabil hele tiden.

Lenke til kommentar
hmm... egentlig rimelig irriterende... men hvis det ikke er på alle maskinene, så må det jo være noe som er defekt på min. Maskinen min skrur seg også av hvis jeg tar ut kontakten, også starter den ikke opp igjen uten at jeg plugger i kontakten. Noen som har samme greia? kan jeg ha et defekt batteri?

9358870[/snapback]

Dette er nok fordi på batteridrift kjører prosessoren ned spenningen/hastigheten, så det blir mindre varme. Du kan stille inn tilsvarende oppførsel med f.eks. notebook hardware control programmet (nedlastbart). Evt bruke windows egne innstillinger.

9358913[/snapback]

Tror du missforsto saken littegranne her :p er pcn som slår seg av, ikke vifta :p

Lenke til kommentar
hmm... egentlig rimelig irriterende... men hvis det ikke er på alle maskinene, så må det jo være noe som er defekt på min. Maskinen min skrur seg også av hvis jeg tar ut kontakten, også starter den ikke opp igjen uten at jeg plugger i kontakten. Noen som har samme greia? kan jeg ha et defekt batteri?

9358870[/snapback]

Dette er nok fordi på batteridrift kjører prosessoren ned spenningen/hastigheten, så det blir mindre varme. Du kan stille inn tilsvarende oppførsel med f.eks. notebook hardware control programmet (nedlastbart). Evt bruke windows egne innstillinger.

9358913[/snapback]

Tror du missforsto saken littegranne her :p er pcn som slår seg av, ikke vifta :p

9360390[/snapback]

 

 

snakker om min pc.....

Lenke til kommentar
hmm... egentlig rimelig irriterende... men hvis det ikke er på alle maskinene, så må det jo være noe som er defekt på min. Maskinen min skrur seg også av hvis jeg tar ut kontakten, også starter den ikke opp igjen uten at jeg plugger i kontakten. Noen som har samme greia? kan jeg ha et defekt batteri?

9358870[/snapback]

Dette er nok fordi på batteridrift kjører prosessoren ned spenningen/hastigheten, så det blir mindre varme. Du kan stille inn tilsvarende oppførsel med f.eks. notebook hardware control programmet (nedlastbart). Evt bruke windows egne innstillinger.

9358913[/snapback]

Tror du missforsto saken littegranne her :p er pcn som slår seg av, ikke vifta :p

9360390[/snapback]

Ops. :blush:

 

Ja, dersom maskinen skrur seg av om man tar strømmen, så kan det være at batteriet er kaputt. Hva står på batteriindikatoren i windows?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...