Gå til innhold

acer 5613 og viftestøy


sickboi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ingen som veit om det er normalt at den ene cpu'en i pc'en skal bli så fort varm?

9361155[/snapback]

Den ene cpu'en?

 

Det er jo vanlig at en prosessor under belastning blir fort varm.. Sjekk task manager / oppgavebehandling på hvordan cpu'en belastes. Kanskje det kjører masse unødvendige programmer i bakgrunnen?

Lenke til kommentar
ingen som veit om det er normalt at den ene cpu'en i pc'en skal bli så fort varm?

9361155[/snapback]

Den ene cpu'en?

 

Det er jo vanlig at en prosessor under belastning blir fort varm.. Sjekk task manager / oppgavebehandling på hvordan cpu'en belastes. Kanskje det kjører masse unødvendige programmer i bakgrunnen?

9361230[/snapback]

 

 

hehe...virka som om det var den ene cpu'en som blir fort varm....tar sikkert feil..

men vifta slår seg på selv om jeg ikke bruker pc..

tar ca 1 minutt mellom hver gang...

 

tok bilde av prosessene som kjører i bakgrunnen...jeg er ikke datakyndig i det hele tatt...så har ikke peiling på om det er noen programmer som stjeler cpu ressurser...

 

 

edit:

virker som om det er noe som bruker endel minne? for den står på 964...

sas.rtf

Endret av sickboi
Lenke til kommentar
men vifta slår seg på selv om jeg ikke bruker pc..

tar ca 1 minutt mellom hver gang...

9361245[/snapback]

Skjer det samme når du kjører på kun batteri?

9361255[/snapback]

 

 

ja...har har den batteri nå, uten å bruke strømkabel...men fortsatt lik som før..vifta spinner opp etter 1 min

kan det være feil med pc'en?

 

 

edit

la forresten merke til at det er 67 prosesser som kjører...

 

og den eneste prosessen som bruker masse cpu er system ilde process, men det e vel normalt...? den er oppe i rundt 90 på cpu av og til

Endret av sickboi
Lenke til kommentar
ja...har har den batteri nå, uten å bruke strømkabel...men fortsatt lik som før..vifta spinner opp etter 1 min

kan det være feil med pc'en?

Nja, det er vel heller det at viftestyringen ikke er laget helt optimalt, vil jeg tro.

 

 

og den eneste prosessen som bruker masse cpu er system ilde process, men det e vel normalt...? den er oppe i rundt 90 på cpu av og til

9361261[/snapback]

Ja, det er sånn det skal være.

 

Har dessverre ingen andre forslag enn å laste ned notebook hardware control og teste litt der.

Lenke til kommentar
ja...har har den batteri nå, uten å bruke strømkabel...men fortsatt lik som før..vifta spinner opp etter 1 min

kan det være feil med pc'en?

Nja, det er vel heller det at viftestyringen ikke er laget helt optimalt, vil jeg tro.

 

 

og den eneste prosessen som bruker masse cpu er system ilde process, men det e vel normalt...? den er oppe i rundt 90 på cpu av og til

9361261[/snapback]

Ja, det er sånn det skal være.

 

Har dessverre ingen andre forslag enn å laste ned notebook hardware control og teste litt der.

9361316[/snapback]

 

 

takk for hjelpa=)

har lasta ned nhc, prøvd me på innstilinger på cpu speed, men ikke noen vife forandringer

Lenke til kommentar
Skjønner ikke problemet med viftestøy,maskinen har jo nesten en lydløs vifte i forhold til mange av konkurrentene,at vifta går ofte er bare positivt da varmen blir ledet ut av maskinen,har hatt mange bærbare de siste årene og denne maskinen er behagelig stille.

9361401[/snapback]

 

 

har ikke hatt bærbar på mange år, så er usikker på hvordan de egentlig skal være...

 

men ville bare tro at vifta ikke skulle spinne opp hvert minutt...

var ikke det inntrykket jeg fikk av å lese den testen på dinside!

 

:)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke problemet med viftestøy,maskinen har jo nesten en lydløs vifte i forhold til mange av konkurrentene,at vifta går ofte er bare positivt da varmen blir ledet ut av maskinen,har hatt mange bærbare de siste årene og denne maskinen er behagelig stille.

9361401[/snapback]

 

Helt enig med deg. Har en slik maskin selv og den er bare behagelig. Hører bare at vifta går når det er helt stille rundt meg. Med feks tv`n på, så høres den ikke. Du vil høre vifta når den spinner seg opp, men det er søren ikke mye lyd den lager da heller. Nydelig stillegående maskin :D

 

Btw, Geforce 8800 GTS kortet mitt som jeg har i den stasjonære lager mer støy på 100% enn det denne maskinen gjør. Og Geforce 8800GTS er ikke så bråkete :)

Lenke til kommentar
ok

så da er det vanlig at acer 5613 har ei vifte som spinner opp hvert minutt da? visste ikke det....trodde vifta ville forholde seg rolig når pc'en ikke ble brukt..hehe

9361460[/snapback]

 

Om det er vanlig eller ei kommer ann på hvordan programmer du har stående å gå, hvor høy temperaturen rundt er og hvordan underlag du har pc`n på. Har du den feks på fanget, så blir det tett opp til vifta, da blir det varmt og den kan spinne seg lett opp. Jeg sitter å spiller BF 2 med fullgrafikk utenom AA på denne PC`n uten at vifta spinner seg opp annet en maks en gang hver halv time og med en varighet på ca 10-12 sekunder.

Lenke til kommentar
ok

så da er det vanlig at acer 5613 har ei vifte som spinner opp hvert minutt da? visste ikke det....trodde vifta ville forholde seg rolig når pc'en ikke ble brukt..hehe

9361460[/snapback]

 

Om det er vanlig eller ei kommer ann på hvordan programmer du har stående å gå, hvor høy temperaturen rundt er og hvordan underlag du har pc`n på. Har du den feks på fanget, så blir det tett opp til vifta, da blir det varmt og den kan spinne seg lett opp. Jeg sitter å spiller BF 2 med fullgrafikk utenom AA på denne PC`n uten at vifta spinner seg opp annet en maks en gang hver halv time og med en varighet på ca 10-12 sekunder.

9361503[/snapback]

 

 

litt annerledes hos meg, jeg har den i vanlig rom temperatur, på et bord, uten å bruke tunge programmer. og vifta spinner seg opp hvert minutt og holder på i ca 20 sekunder av gangen

hadde vært veldig fornøyd om pc'en kun slo på vifta hver halvtime...

Lenke til kommentar
hmm... er det galt at vifta skrur seg på hele tiden også?

9362953[/snapback]

 

 

ja, det er ikke sånn den skal være

snakka med acer, de mente det måtte være en feil

(viften på min slo seg også på hele tiden)

 

gikk lei hele pc'en og benytta angrefristen

9384714[/snapback]

Har akkurat sendt inn min da Acer mente det ikke skulle være slik. Men jeg forstod det slik at jeg skulle få ny maskin, men dette vil jo ikke hjelpe hvis dette problemet er på mange maskiner. :cry: Kanskje det er 7600 kortet som gjør at maskinen blir så fort varm? Må kanskje maile elprice å be de teste maskinen de skal sende meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...