Gå til innhold

trenger hjelp ang. printer


Anbefalte innlegg

jeg trenger hjelp til hvilken løsning jeg skal velge.

 

Skal kjøpe en billig laser printer, denne skal brukes i en kjellerleilighet via en bærbar PC, men i denne leiligheten så er det internett fra før (hybelleilighet m internett i veggontakten)

 

Så lurer jeg på om det går an å kjøpe en hvilkensomhelst printer og sette i et USB nettverkskort, og koble til denne direkte fra den bærbare PC`en.?

 

Andre løsninger dere vet om?

 

mvh Arnt S.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så lett å fortstå hva du egentlig lurer på, så jeg tror kanskje du må forsøke å gi litt mer informasjon om problemet ditt :)

 

Men på generelt grunnlag er det to måter å la flere maskiner bruke samme skriver.

 

1- Skriver koblet til en maskin via USB. Da kan andre PC'er koble seg til denne skriveren dersom man 'deler' ut skriveren. Denne løsningen forusetter at alle maskinene er koblet til samme nettverk og at maskinen som skriveren er koblet til må stå på for at du skal kunne skrive ut fra andre maskiner.

 

2 - Koble skriveren rett på nettverket.

Her kobles skriveren til nettverket via nettverkskortet i skriveren. Det finnes skrivere med både trådløse nettverkskort og kabel. Denne løsningen har den fordelen at man ikke er avhengig av at en spesiell maskin alltid er på, men man kan skrive ut fra alle pc'er så lenge skriveren er på.

 

Jeg hadde godt for løsning to...

 

Lexmark E120N er en billig og grei skriver som kan kobles rett på nettverket med kabel.

 

HP LaserJet 1022nw har tilkobling for både trådløst nettverk og vanlig nettverk, samt USB, men er noe dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...