Gå til innhold

Oppladbare AA batterier med LANG "levetid"


Anbefalte innlegg

Ja, jeg spør om noen vet hvor jeg kan få tak i fire AA batterier til mitt Finepix s9500. Har noen på 2100mAh, men vil ha noen på over 3000mAh helst. Har hørt at merke også har mye å si for hvor lenge jeg kan bruke de før de må lades. Alle erfaringer tas imot med takk! :)

 

Det er det samme om det er nettbutikk, vanlig butikk eller bare et generelt tips :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp heller et kjent merke med god mah, enn et ukjent merke med ekstrem mah. Førstnevnte vil nesten 100% sikkert vare lenger pr. lading OG tåle flere oppladinger.

 

For en stund siden leste jeg en test på batterier. Vinneren ble batteriet med lavest mah (Panasonic med 2100 mah) mens de ukjente merkene med 2500 mah og over kom på de siste plassene. Andre anerkjente merker er blant annet Energizer og GP. Duracell er vel også greit, men langt fra de beste.

 

Vet ihvertfall om fotobutikker som fører kjente merker, som nå også finnes i langt høyere mah enn 2100. Sjekk i ditt nærmiljø.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Rema selger en simpel lader med 4 1800mah Duracellbatterier til 150 spenn ca, samt 4pk med 2650mah duracells til 174kr, tenker å kjøpe begge og bruke 1800ene til mer trivielle ting, som fjernkontroller og slikt, mens storgutta får plass i hotshoeblitzen min.

 

Spørsmålet er vell, er det mer å få for pengene noen steder? Og er Duracell dårlig (Afseth?)

Lenke til kommentar
HAMA og HAHNEL er andre velkjente merker.

Stiller meg ihvertfall bak anbefalingen av Hähnel. Har solgt det i de fem årene jeg har jobbet i butikken, og det er ytterst sjelden at det kommer inn noen klager på de.

 

Hama har vi ikke solgt så mye av, men har ikke fått inntrykket av at det er et dårlig merke mtp. batterier heller.

Selger en del av både Hähnel og Hama vi også, når har ikke jeg jobbet lenge nok til å få noe inntrykk av reklamasjonsmengdene (særlig siden jeg også bare jobber noen kvelder i uken), men de andre i butikken sier at de er bra. Energizer derimot, som vi også selger, anbefaler de ikke til noen som spør...
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...