Gå til innhold

Dell XPS M1730 - Monster med SLI


iMono

Anbefalte innlegg

Dell XPS M1730

 

tmpphpnp0i3yav8.jpg

 

Konfigurer & kjøp

 

Produktinformasjon

  • Santa Rosa-brikkesett med opptil 2.8GHz Intel® Core™ 2 Extreme X7900 (800Mhz FSB, 4MB Cache)
  • Opp til 2x 250GB harddisk eller SSD-harddisk
  • Blu-ray / DVD- / CD-brenner (Blu-ray disk drev)
  • NVIDIA®SLI™Dual GeForce®8700MGT med 512MB GDDR3-minne
  • Opptil 4 GB DDR2 SDRAM 667MHz
  • LED-skjerm (1920*1200)
  • Integrert Logitech® GamePanel™ LCD
  • Bakgrunnsbelyst tastatur m/ NumPad
  • Intel® PRO/Wireless 4965a/g/n Mini Card
  • Brukerdefinert LED-belysning
  • ExpressCard fjernkontroll (slik som M1330)
  • Innebygget Bluetooth (2.0 EDR)

Flere bilder

dell-xps-1730-1.jpg

Maskinen

 

m173011.jpg

Ekstern skjerm som f.eks kan vise CPU-bruk

 

m173014.jpg

Det er 2x NVIDIA GO 8700m GT som sitter i dette beistet

 

m173004.jpg

Tastaturet

 

 

Tilgjengelighet: 26. september 2007

Endret av iMono
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta deg en kikk på http://www.digit-life.com/articles2/digest3d/index0707.html sjekk resultatene selv. 8600gt er omtrent identisk med 8700m gt, 7950gtx go er omtrent identisk med 7950gt og 7900gs for stasjonære er marginalt bedre enn 7900gs for bærbare. Som du ser så blir 8700m gt totalt overkjørt i så og si alt, i flere spill er ytelsen nede i 1\3 av det 7950gtx go, noe jeg synes er svært skuffende. Når dell forhåpentligvis kommer med 8800go blir jeg nok fornøyd, men å bruke 8700m gt som ikke matcher forrige generasjon er en skam.

Lenke til kommentar

Et par nye interessante ting;

 

1) Rykter forteller at det er 2x NVIDIA GO 8700m GT som sitter i dette beistet!

2) SSD-disker støttes. Kanskje den også støtter to harddisker, noe som hadde vært konge. OSet på SSD og datalagringen på HDDen.

 

Begynner å bli mer interessant. Lanseriing mest sannsynlig på mandag folkens.

Lenke til kommentar

Får skjelvinger både av bildet og specsene jeg. Synes den minner som en råstylet gatebil! Det eneste denne maskina mangler er en knapp for lystgass, slik at du får ekstra boost når du trenger det som mest!

 

Den skjermen som viser e-post/ temp, er det den jeg ser oppe til høyre?

Lenke til kommentar

Det er ganske så riktig at 8700MGT yter langt ifra så bra som 7950GTX, som i tillegg har flere Pixelshaders. Noe av de spekulerte grunnene til at 8700MGT blir lansert for dx10 på XPS 1730, er fordi Nvidia rett og slett har sliti i over ett halvt år med Varme utviklingen til 8800 kjernen.

 

XPS 1730 er jo en god ny utgave av 1710, med mye nytt av utstyr.

Designet kan diskuteres og 8700gt Sli er neppe sant i norges Butikker. Mulig utenlanske versjoner kan bli lansert med SLI men tvilsom i norge. det er grunnet rett og slett prisomkostninger.

 

 

Jeg likte ikke designet og skjønner heller ikke hva den NUMpadden har der å gjøre.

Fancy med små skjermer som viser tempratur og innkommende Email.. men det er all show og ikke noe man trenger.

Men aviser like vel ikke at XPS 1730 får helt Ville specs som X7800 Cpu :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg likte ikke designet og skjønner heller ikke hva den NUMpadden har der å gjøre.

9362568[/snapback]

 

NUMpadden er praktisk for de som driver med spilling og tall. For det andre synes jeg det ser mye bedre ut når tastaturet dekker en større del av overflaten. Hva ødelegger en numpad for?

 

Forrige generasjon fullspekket kostet vel 27000,- på dinsides test? Høye priser på SSD og rykende ferskt M8800 gjør sikkert at prisen blir høy også i dette tilfellet. Det spørs jo hva Dell tenker når prisen blir på omtrent 30K. Begynner vi å snakke om en nanostørrelse på kundegruppen da eller ^^ ?

Lenke til kommentar
Jeg likte ikke designet og skjønner heller ikke hva den NUMpadden har der å gjøre.

9362568[/snapback]

 

NUMpadden er praktisk for de som driver med spilling og tall. For det andre synes jeg det ser mye bedre ut når tastaturet dekker en større del av overflaten. Hva ødelegger en numpad for?

 

9404177[/snapback]

 

Vel den andre delen av keyboardet blir da mer kompakt, som vi ser på bildet er det Amerikansk oppsett på keyboardet.. noe som vil gjøre at det norske blir veldig stort

Lenke til kommentar
Vel den andre delen av keyboardet blir da mer kompakt, som vi ser på bildet er det Amerikansk oppsett på keyboardet.. noe som vil gjøre at det norske blir veldig stort

9404192[/snapback]

Har du noen gang hatt en Inspiron 9x00 serie? God plass til en numpad der uten å krympe tastaturet. Denne PCen er vel neppe mindre.

Endret av iMono
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...