Gå til innhold

Og så var det dette med E6850 vs Q6600 igjen da?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer litt på dette med E6850 vs. Q6600. Hva er egentlig best av disse to, i spill så er jeg klar over at E6850 ligger hakket over pga. den høyere frekvensen og og større FSB (1333mhz), mens Q6600 scorer høyere på multitasking. Men for å være erlig, tror ikke jeg at jeg kommer til å drive mye med det. Skal kjøpe PC til høsten og skal bruke PCen til videoredigering og spilling. Tror ikke jeg kommer til å ha bruk for fire kjerner, da jeg sikkert kommer til å møte andre flaskehalser som for lite minne.

 

Og hvor langt frem i tid er spill som kommer til å støtte firekjerners CPUer? Tror ikke jeg kommer til å spille annet en Crysis, Call of Duty 4 og BF2 ( :wee: )

 

Hva mener dere? E6850 vs. Q6600? Akkurat nå er jeg mest stemt for å gå for en E6850, men hva sier dere? :)

 

Oops glemte å søke etter lignende tråder, burde gjort det først. :wee: Men det hadde vert fint om noen hadde giddet å svare likevel. :)

Mvh LockBreaker :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satser iallefall mest sannsynlig på 6850 denne høsten - den er vel mer klokkevennlig fordi den rett og slett utvikler mindre varme. Har likevel sett noen G0 tester av Q6600 klokka og de så ganske bra ut (husker ikke link - google it).

 

..folk maser støtt og stadig om at det kommer så mange program og spill fremover som støtter flere prosessorer, det eneste jeg har hørt om så langt er Microsoft FlightSim X.

 

Om benchmarks utpå våren viser at spill som Crysis, COD4, QW:ET (QW støtter ikke mer enn en cpu pr idag tror jeg?) + Photoshop går betydelig raskere på en Quad så kjøper jeg heller en Q6600 da, den har sikkert sunket til rundt 1500,- feb/mars.

Lenke til kommentar
Q6600 hvis du vet hvordan du skal overklokke. Og Q6600 for å ver mest fremtids sikker.

9347603[/snapback]

 

 

Er E6850 like klokkevennlig som Q6600?

9347776[/snapback]

 

En dual core klokker lengre en quad core, så for å svar på ditt spørsmål så ja :)

Endret av Innokentij
Lenke til kommentar

Men så var det spillene da. Crysis skal få best effekt med quad, og en test av Supreme Commander viser at quad gir bedre fps i spill som støtter 4 kjerner. Ulempen er jo varmen hvis man skal klokke den men 2,4ghz til arbeidsmaskin jo ikke direkte treigt, og det går fint å spille bf2 på maks. Så jeg ville tatt en quad, og klokket den lett med en big thyphon cpu kjøler. Si omtrent 2,6-2,8 ghz.

Endret av Mr_Motsatt
Lenke til kommentar

Jeg satt med akkurat samme problemstilling for ei uke siden da jeg bestilte nye deler. Jeg endte da til slutt på E6850 fordi den yter bedre i spill, noe som jeg bruker pc'n mest til. Så jeg tenkte da at jeg heller kan kjøpe quad om et års tid, da det er flere modeller å velge imellom og de sikkert er forbedret i forhold til de som er i dag.

Lenke til kommentar
QW støtter ikke mer enn en cpu pr idag tror jeg?

 

Jo, dual-core er vel til og med anbefalt for ETQW. Quad core for ETQW tror jeg ikke hjelper så mye.

 

Dog er det jo allerede spill ute som utnytter 4 kjerner (De som bruker Unreal 3 motoren) men ytelsen er vel også der bedre på en E6850 enn på en Q6600...tror jeg.

 

Hvordan situasjonen blir når neste HL2, Crysis og Alan Wake kommer ut vet man jo ikke.

 

lh

Lenke til kommentar

Hva hvis jeg ikke skal spille noen "gamle" spill da? da mener jeg spill som ikke støtter 4 kjerner (Q6600).. jeg har tenkt til å spille alan wake, crysis ol. og har hørt at de kjører best på 4 kjerner. Hvilke spill framover er det som vil støtte 4 kjerner? Og hvis jeg sikter på nye spill vil vel 4 kjerner være best?

Lenke til kommentar
QW støtter ikke mer enn en cpu pr idag tror jeg?

 

Jo, dual-core er vel til og med anbefalt for ETQW. Quad core for ETQW tror jeg ikke hjelper så mye.

 

Dog er det jo allerede spill ute som utnytter 4 kjerner (De som bruker Unreal 3 motoren) men ytelsen er vel også der bedre på en E6850 enn på en Q6600...tror jeg.

 

Hvordan situasjonen blir når neste HL2, Crysis og Alan Wake kommer ut vet man jo ikke.

 

lh

9349870[/snapback]

 

Jeg får betydelig bedre ytelse på en Q6600 på 3.0ghz enn en E6600 på 3.6ghz i Lost Planet demoen. De 600mhz var iallefall ikke nok for dualcoren å hente inn Quadden i dette spillet...... Når en da tar med i kalkylen at min Quad gjør lett 3.33ghz, blir valget anda lettere.

Med Crysis og endel andre spill på trappene, ville jeg nok godt for quad. Men hadde jeg handlet CPU idag hadde jeg kjøpt den uåpnede QX6850 som er ute på bruktmarkedet på hw.no, prisen er iallefall go som gull....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...