Gå til innhold

Problematisk å oppgradere til Vista?


Anbefalte innlegg

Har en gammel maskin med Win XP.

Lurer på om jeg kan lagre det samme Win XP på en ny maskin, overføre alle dokumenter og program, og deretter oppgradere den til Vista uten at alt slettes?

 

Og hvor mye vil det koste å oppgradere til Vista Premium? Har lett lenge på internett, men ikke funnet noe.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En Vista Home Premium Upgrade koster 1895,- hos Komplett.no, men du får den kanskje billigere (og raskere?) fra andre nettbutikker.

 

Hvis du skaffer en ny PC, så kan du installere din Vista Upgrade på den uten å ha WinXP på den fra før. Det høres litt rart ut, men det går an via en liten omvei.

 

Når du har Vista oppe på den nye maskinen, kan du koble den til den gamle på en av mange måter (nettverk, Laplink USB-kabel, krysset nettverkskabel, ..) og overføre filene dine til den nye maskinen.

 

For at dette skal bli en "Upgrade", skal du jo i teorien slutte å bruke den gamle PC'en med Windows på, men det er neppe noen som kommer hjem til deg for å kontrollere det, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
jeg har hatt Vista i noen måneder nå og lurer på om noen vet om jeg kan nedgradere til XP igjen.

Vista er bare så skuffende!!

9344474[/snapback]

Nei, du kan ikke "nedgradere" - du må i så fall reinstallere XP.

 

Hva er det med Vista som skuffer deg, da?

 

Jeg har vært misfornøyd med at det har tatt år og dag å flytte store filer, eller å unzippe store zip-filer, men etter å ha installert de to patchene som kom i begynnelsen av august (men ennå ikke tilgjengelige via WindowsUpdate) har Vista virkelig fått farten opp.

 

Jeg har en egen PC der jeg dual-booter Vista32 og Vista64, bare for å sjekke ut hvordan ting virker, hva slags software som er kompatibel osv., men det er en XP-maskin jeg bruker som alt-mulig-PC, med email, musikk, video, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...