Gå til innhold

nok med prosessor og skjermkort?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vurderer å oppgradere litterann bare da jeg syns det er greit å ha en pc som henger med med de nyeste spill utgivelsene.. (se signatur for specs)

 

Lurer på om jeg bare skal kjøpe cpu: AMD X2 4600+ ( koster ca. 900) og et skjermkort 8800GTX/GTS, eller om dette ikke er spesielt mye vits i og at jeg heller bør spare til jeg har råd til å oppgradere alle komponentene.. Altså ny cpu socket og til ddr2 RAM.

 

Spiller ikke veldig mye men syns fin grafikk er ganske viktig og vil helst spille 1600x1050. Syns pcn må kunne dra spill som bioshock, crysis, Age of conan (hvis det noen gang kommer ut) osv. Ellers bli det bare litt WoW i ny og ne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg vurderer å oppgradere litterann bare da jeg syns det er greit å ha en pc som henger med med de nyeste spill utgivelsene.. (se signatur for specs)

 

Lurer på om jeg bare skal kjøpe cpu: AMD X2 4600+ ( koster ca. 900) og et skjermkort 8800GTX/GTS, eller om dette ikke er spesielt mye vits i og at jeg heller bør spare til jeg har råd til å oppgradere alle komponentene.. Altså ny cpu socket og til ddr2 RAM.

 

Spiller ikke veldig mye men syns fin grafikk er ganske viktig og vil helst spille 1600x1050. Syns pcn må kunne dra spill som bioshock, crysis, Age of conan (hvis det noen gang kommer ut) osv. Ellers bli det bare litt WoW i ny og ne

9341956[/snapback]

 

Blir flotte greier det, bare ta en litt råere prosessor så er du litt forberedt framover=) Evt. vent til firekjerne til AMD kommer, og Nvidia 9800 slippes.

Lenke til kommentar
GTX-versjonen blir nok bortkastede penger. GTS passer nok bedre med den prosessoren der.

9342432[/snapback]

 

 

Hm.. ja en 8800gtx er kanskje bortkasta, men tenkte at da har jeg ihvertfall skjermkort fremover... Dessuten er det ikke så mange kroner forskjell på de to er det det da? Åssen er den Opteron 180 sammenligna med Athlon x2 4600? de har 2400mhz begge to?

 

Huff det er litt av en karusell vi har hevet oss på..

Endret av Gummun
Lenke til kommentar
Billigste 8800GTS på Komplett: 2400,-

Billigste 8800GTX på Komplett: 4500,-

9342498[/snapback]

 

hm. ja det var jo litt det... men bør jeg ikke ha 640 mb minne på gts'en om jeg går for opteron prosessoren? siden jeg liker å spille i (relativt) høye oppløsninger?

Lenke til kommentar
Åssen er den Opteron 180 sammenligna med Athlon x2 4600? de har 2400mhz begge to?

9342482[/snapback]

Opteron 180 og Athlon64 X2 4600+ hadde vært helt like hadde det ikke vært for at Opteron har dobbelt så mye L2 cache. Det gjør at den yter litt bedre. Omtrent tilsvarende en 4600+ overklokket fra 2,4 til 2,5 GHz.

 

Jeg vil si X2 4600+ er et godt kjøp.

 

Ellers så er det nok viktigere å oppgradere skjermkortet enn prosessoren når det kommer til litt høye oppløsninger som 1680x1050 i moderne spill. 8800GTS 320MB tror jeg vil gi skikkelig fart på systemet uten at det blir for dyrt. Mengden minne spiller ikke så stor rolle, det er laaangt viktigere med hastigheter på GPU og minne.

Lenke til kommentar
Tja, jeg tror det skal gå greit å få den opp fra 2,4 til rundt 2,8 GHz, evt. 3,0 GHz hvis du svært god kjøling. Opteronen er sikkert litt mer klokkevillig på grunn av bedre kvalitetssortering på fabrikken.

9342674[/snapback]

 

takk for hjelp alle sammen!

 

Billigste 8800 gts fra prisguiden: 2294

Athlon x2 4600 913

Total 3207

 

Hvis jeg i tillegg får noen hundre for min gamle prosessor og skkjermkort blir jo ikke dette ille i det hele tatt.

Lenke til kommentar
De er ikke verd så mye og det er ikke mange som oppgraderer til f.eks enkeltkjerne Athlon64 3700+. Jeg tipper du får 200 kr for prosessoren og 400 kr for skjermkortet.

9342798[/snapback]

 

Neida men 600 er jo penger det og... Da kan jeg oppgradere OG gå ut i helga :)

Lenke til kommentar
Ja, klart! Det er ingen grunn til å levere det på elretur ;) Jeg ville bare advare deg om at det ikke var noe å bli rik på.

 

Ellers så kan det jo være en idé å selge hovedkort og ram også og kjøpe det også nytt. Du kan jo regne på hva det vil koste.

9342843[/snapback]

 

Ja.. du sier noe... var helst det jeg ville unngå da.. tror jeg må gjøre det så billig som mulig denne gangen.. Skal ut å reise etter jul og vil igrunn bare ha muligheten til å kunne kose meg med litt pen grafikk og gode historier (Bioshock ja takk) sånn på kveldene frem til det. Blir borte i 6-8 mnd, så får heller oppgradere alt etter det!

 

Nå må jeg jobbe litt igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...