marw_the_big_headed_rhino Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 har et par variabler lagret i en database. name som er navn på nettstedet. Feks Verdens Gang link som er adressen til nettstedet f.eks vg.no Men når jeg henter disse dataene ut, vil jeg sette dem inn som følgende: <a href="$link" title="$name" target="_blank">$name </a> Slik at teksten jeg henter fra db (select name,link from ) blir "rammet" inn av en a href, og dermed blir en hyperlink. Ideer og forslag mottas med takk! Bihue
Gjest Slettet+142 Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Ehh.. $q = mysql_query("SELECT name,link FROM linker"); // Tilpass dette for din database. if(!$q) die("Feil ved kjøring av sql: ".mysql_error()); if(mysql_num_rows($q) < 1) die("Query returnerte ingen rader."); while($r = mysql_fetch_assoc($q)){ echo '<a href="'.$r["link"].'" title="'.$r["name"].'">'.$r["name"].'</a>'; } ?
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 22. august 2007 Forfatter Skrevet 22. august 2007 Njet :-) Kanskje jeg begynner å bli trøtt. har sittet foran pcen i hele forbanna dag :-(
AlecTBM Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Du har jo allerede en tråd om dette. Lag kun en tråd. trenger ikke en tråd per spm. Raportert
Zeph Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Det er ikkje lov å opprette fleire trådar om same emne, bruk den du først oppretta. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=817874 Tråden stenges.
Anbefalte innlegg