Gå til innhold

NÅr kommer RAZR 2?


Anbefalte innlegg

Godt å høre!

Endelig noen som ikke henger seg opp i minnebrikken.

Takk for konstruktivt svar.

 

Jeg har hatt mobilen i en uke og en dag, og kan forklare med beste evne hva jeg mener om den hittil. Skal prøve og være nøytral ovenfor andre telefoner.

 

Bare for å ta opp det med mp3 spilleren og minne. Mp3 spilleren på mobilen funker helt fint, dog ørepluggene som følger med ikke er av det beste. Lyden gjennom mobilen er som de fleste mobilerhøytallere. Tale funker helt fint.

Jeg personlig henger meg ikke opp i minne, jeg skal heller ikke bruke mobilen som noen mp3 spiller da jeg har 2 fra før.

 

Førsteinntrykk av telefonen var fantastisk, den var blank og fin og du merker fort at det ikke er plastikk. Mobilen er fast og fin uten noe form for knirking. Eneste det jeg kan pirke på er at baksiden ikke er noe spesiell pen eller stygg.

Første inntrykket jeg fikk når jeg åpnet mobilen var: Wow så stor den er. Når man åpner den virker den meget stor, men den er som på bilder, syltynn. Mobilen har store og gode taster. Egen tast for mp3 spilleren.

 

Skjermene på utsiden og innsiden er like store. Mobilen får et meget bra førsteinntrykk og eksklusivt look når man ser den store skjemen på utsiden og det blanke dekslet. Skjermene er gode og lyssterke. Skjermen på innsiden er hakket kvassere, men ikke depp av den grunn, utsiden er meget god den og. Kameraet har jeg ikke fått testet på PC-en, men på mobilskjermen er bildene helt ok. Jeg har ikke sett n95 og de mobilene med 5 mpixel kameraene, men dette 2 mpixel kameraet er ikke dårlig. Jeg testet den opp mot min kamerat sin nokia med 3.2 m pixelskamera og vil påstå at Motorolaen viste bedre bilde. Ikke testet på dataen som sagt før.

 

Videoen henger mye sammen med kamera, men altfor raske bevegelser takler det ikke. Vet ikke om det er noen telefoner som takler det?

 

Er det noe denne telefonen svikter på må det være programvare. Den leveres med to spill som er helt ok. Nettleseren er faktisk noe av det beste jeg har sett. Den kjører opera og det fungerer utmerket. Mobilen har tre alarmer som kan stilles inn i alle retninger pluss en helt ok kalender. Kalkulator og verdensklokke følger også med.

Den har også bluetooth og Email. Ellers er det lite. Noe som trekker litt ned med en så "dyr" Telefon.

 

Batterilevetiden er egentlig helt normal tror jeg, jeg hadde samsung før og den måtte lades opp annenhver dag. Det veit jeg er lite, men jeg bryr meg ikke så mye om det. Jeg lader mobilen om natta og har ingen problemmer med det. For de som synes batterilevetiden er viktig så varer denne mobilen 4-5 dager med lite bruk og 3-4 med mye.

 

Mobilen reagerer som regel med en gang når du trykker rundt på den, sliter bittelitt når du skal inn på multimedia delen av telefonen, som kamera, bilder og videoklipp. Da er det snakk om et snaut sekund, noe som går greit for meg.

 

Tror jeg har fått med meg det meste nå, men er det noe mer som dere lurer på så svarer jeg i denne tråden.

 

Oppsummering:

 

Positive ting:

-Eklusivt og pent design

-2 skjermer

-God nettleser

-God på de grunnlegende områdene.

 

Negative:

-Må være det mobilen mangler av funskjoner som wifi, 3g etc. som MANGE egentlig ikke trenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk -Lasse. Godt å høre erfaringer.

Slik du beskriver det så er telefonen perfekt for min del. Man kan ha den viktigste musikken på den, ta ok snapshots og de mest vanlige funksjonene er på plass. At den ikke har WIFI eller 3G er for meg ikke noe stort minus. Det er ikke ofte man MÅ på nett med mobilen, og EDGE funker ok hvis behovet er prekært. Jo mindre teknologi, desto mer pålitelig, raskere og lengere batteritid.

 

Ble lei av at N73´en min reagerte tregt. Kunne ta langt tid fra det øyeblikket jeg trykket på meny-knappen til ikonene dukket opp på skjermen. Det samme når div program skulle startes. Er forståelig at ting tar tid når mapper med store multimediafiler skal åpnes, men det bør ikke ta sekunder før man ser hovedmenyen. Er derfor tilfredsstillende å lese at V8 leverer på det punktet.

Lenke til kommentar
Da var V8 i hus :thumbup:

 

I pakken er USB kabel, stereo headsett ( ny type! ) og pusseskinn/pose.

 

Telefonen er utrolig lekker og tynn! Skjermen på utsiden er den råeste på en flipp til dags dato, dog noe mer lyssvak en skjermen inni.

 

Det eneste jeg undrer over er størrelsen på hovedskjermen. Den er faktisk en del mindre en V3/V3xx. Telefonen er noe høyere en de nevtne da "leppen" er borte på V8.

 

 

Hvis det er noe dere lurer på så spør heller :yes:

 

 

 

Hvor fikk du den bakgrunnen fra? Og hvordan gjør man det når mans skal skrive melding, og den ikke kan ordet? Den spurte der oppe når jeg skrev, men skjønte ikke mer jeg.... Hvordan man evnt legger inn nye ord i ordbok. Knall mobil, fikk den for 2 timer siden :)

Lenke til kommentar
1. Cannot reject call without opening the cover. Can only turn of the ringer. Then what is the meaning of having an external display?

2. Touch sense keys only work for music player, no use when receiving SMS or incoming call. What kind of design is that?

3. For menus, some has short cut key, some do not. for the one with short cuts, some shown on the menu, some has nothing and you have to guess or count the short cut number. What kind of design is that?

4. The cover for the USB connector is very hard to open and always blocking the plug. Very bad design.

5. The phone heats up after using for a while. I have never experience that on other mobile phone or PDA.

6. When you insert a photo into MMS. It cannot scale the photo to MMS friendly size. If you start the camera to insert photo for MMS, the picture size is not set to MMS friendly too. You need to do it by yourself. Crazy enough?

 

All in all, the phone give me a feeling that the software is created by a scientist who lives in a lab and never goes out, not by a good product designer

 

Leste disse erfaringene på CNet.com sine bruker erfaringer angående Razr 2 V8.

Stemmer dette med erfaringene til folk i denne tråden?

 

Lurer på å skaffe en selv, men hvis ikke telefon engang kan nedskalere bilder til bruk i MMS meldinger så e rdet ganske teit...

Endret av bidz
Lenke til kommentar
1. Cannot reject call without opening the cover. Can only turn of the ringer. Then what is the meaning of having an external display?

2. Touch sense keys only work for music player, no use when receiving SMS or incoming call. What kind of design is that?

3. For menus, some has short cut key, some do not. for the one with short cuts, some shown on the menu, some has nothing and you have to guess or count the short cut number. What kind of design is that?

4. The cover for the USB connector is very hard to open and always blocking the plug. Very bad design.

5. The phone heats up after using for a while. I have never experience that on other mobile phone or PDA.

6. When you insert a photo into MMS. It cannot scale the photo to MMS friendly size. If you start the camera to insert photo for MMS, the picture size is not set to MMS friendly too. You need to do it by yourself. Crazy enough?

 

All in all, the phone give me a feeling that the software is created by a scientist who lives in a lab and never goes out, not by a good product designer

 

Leste disse erfaringene på CNet.com sine bruker erfaringer angående Razr 2 V8.

Stemmer dette med erfaringene til folk i denne tråden?

 

Lurer på å skaffe en selv, men hvis ikke telefon engang kan nedskalere bilder til bruk i MMS meldinger så e rdet ganske teit...

 

For å være ærlig så stemmer faktisk dette han sier ganske bra, men jeg mener fortsatt at dette er småpirk. Skal man begynne slik vil man finne feil på alle telefoner. MMS har jeg faktisk ikke prøvd, men det stemmer sikkert det også. Men herre da, er det så stress å gjøre det selv da? Om du ikke sender 100 MMS om dagen da :p

 

Angående det med å skrive i ordboka.. Når du mangler et ord og det ikke er lagret må du bare fortsette og skrive en og en bokstav og rette det til det riktige :)

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...