Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Refusjon av penger


audioboy

Anbefalte innlegg

Bestillte hotell via en norsk reiseleverandør i April 2007, og mitt Visa kort ble belastet umiddelbart. Da vi ankommer hotellet i juli, får jeg beskjed om at hotellet har faxet tilbake til den internasjonale agenten i April at de allikevel ikke hadde rom ledig, jeg ble forevisst fax. Denne agenten sitter sydligvis mellom norsk reiseleverandør og hotellet. Vi fant nytt hotell og betalte der. Jeg kontaktet straks etter hendelsen (21.juli) norsk reiseleverandør og ba om refusjon av pengene. Både norsk reiseleverandør og agent innrømmer omstendigehetene i mail 6/8 og sier at penger skal tilbakebetales. Pr. dags dato 22.8 har jeg fortsatt ikke fått penger. Norsk reiseleverandør skylder på at de ikke har fått penger tilbake fra agenten. Har ikke jeg krav å få disse pengene tilbake umiddelbart? Er ikke snakk om mye penger, men vil tro at ca. 3500,- for noen kunne vært problematisk å ikke få tilbake med en gang. Skal jeg gå den lange veien om forbrukerrådet, eller er det andre snarveier? Kan vel neste true med politianmeldelse. Kan jeg gå til Visa norge å kreve uttaket hevet ?

Endret av mkarlstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om den norske reiseleverandøren ikke har fått pengene tilbake av sin agent, vil jeg tro at du umiddelbart har krav på dine penger tilbake. Du har jo kjøpt en vare av den norske reiseleverandøren, ikke med agenten. De må betale deg pengene dine, og så må de ta det med sin agent igjen.

Får du ikke pengene tilbake er det bare å henvende seg til VISA. De vil da be om å få all dokumentasjon i saken, og behandle den. Jeg har selv gjort dette da jeg i en handel ikke fikk tilbake pengene jeg hadde krav på. Det tok riktignok et par mnd, men det var ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...