alfred97 Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Skal skrive et program som leser data fra en GPS-enhet gjennom en seriellport. Kommunikasjonen med porten har jeg oppe og går, men jeg har inntil nå hardkodet navnet på porten som skal brukes. Det jeg ønsker å gjøre, er å få programmet til å "finne" alle seriellporter som er tilgjengelige, og liste dem opp slik at brukeren kan spesifisere hvilken port GPS-mottakeren er koblet til. Kan noen fortelle meg hvordan man går frem for å finne ut hvilke seriellporter som eksisterer på systemet?
backup Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Dette vbs-script lister opp serial ports på maskina om det er dette du skal ha tak i: Set x = GetObject("winmgmts:" _ & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & "." & "\root\cimv2") Set y = x.ExecQuery("Select * from Win32_SerialPort") For Each z in y c = c & z.Description & " " & z.DeviceID & vbcrlf Next MsgBox(c)
alfred97 Skrevet 22. august 2007 Forfatter Skrevet 22. august 2007 Mange takk for raskt svar! Dog glemte jeg visst å presisere at jeg skriver i C/C++, så vbs er ikke helt det jeg er på jakt etter.
eiden84 Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 VBS-snutten fra backup kjører en spørring opp mot WMI (Windows Managment Instrumentation). Du kan gjøre det samme i C++. Kanskje denne artikkelen gir deg noen nyttige tips: http://www.codeproject.com/system/UsingWMI.asp
alfred97 Skrevet 26. august 2007 Forfatter Skrevet 26. august 2007 Hørtes komplisert ut... Jeg fant en enklere måte å gjøre det på, så nå er problemet løst. Men takk likevel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå