Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke dekk ruller lettest og er mest støysvakt?

Ditech

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at det er tilsatt silikon i de dekka med lavest rullemotstand. Stemmer dette?

Hvilke dekk på markedet i dag er mest tyste og har lavest rullemotstand? noen som vet helt sikkert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Continental lager jo et dekk som skal ha lavere rullemotstand, ecocontact. Gjør desverre ikke underverker for veigrepet :p

Endret av trra
  • 2 uker senere...
Skrevet
Hvilke dekk på markedet i dag er mest tyste og har lavest rullemotstand? noen som vet helt sikkert?

9334174[/snapback]

Uten å være skråsikker, så vil jeg sette en knapp på Michelin. Der er komfort høyt prioritert.

Skrevet

Dersom dere er opptatt av å ha det stille rundt dere mens dere kjører, så bør dere heller satse på en bil med god støyisolering, og heller la dekka ta seg av veigrepet.

Skrevet

Jepp jepp...

det er klart, men jeg sier ja takk begge deler. Supergod støydemping og superrolige dekk.. blir nesten som å kjøre tog da.. "stillevogn".. herlig..

Skrevet
Ja det var det da... det må da være en sammenheng mellom lav friksjon og lavt støynivå spør du meg?

9355733[/snapback]

lav friksjon vil du iallefall ikkje ha mellom dekka og veien...... på blank is med vatn og litt olje har du ~0 friksjon, og det går gale....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...